Gå til innhold

Tenker på å adoptere bort barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 uker på vei, har dårlig kontakt med barnefar, når vi snakker sammen krangler vi bare, er lutfattig og deprimert. Sånn jeg ser det nå har jeg ikke omsorgsevne til å ta vare på et uskyldig lite barn som trenger oppmerksomhet og kjærlighet. Depresjonen har gått så langt at jeg bare sitter inne og gråter når jeg ikke er på jobben. 

Kan man adoptere innenlands? Noen med erfaring?

Anonymkode: f256e...4f6

Videoannonse
Annonse
Gjest Hundedama
Skrevet

Kontakt helsesøster og si også at du trenger psykolog for å få ut dine tanker, så blir det lettere å ta den riktige beslutningen for deg. Har du en venn å snakke med. Vet kieken har gratos tlf, google det, de dømmer ikke uansett. Prat ut med noen kjære deg ♥️♥️mist ikke motet ❤️varm klem fra meg. 

Gjest Hundedama
Skrevet
Akkurat nå, Hundedama skrev:

Kontakt helsesøster og si også at du trenger psykolog for å få ut dine tanker, så blir det lettere å ta den riktige beslutningen for deg. Har du en venn å snakke med. Vet kieken har gratos tlf, google det, de dømmer ikke uansett. Prat ut med noen kjære deg ♥️♥️mist ikke motet ❤️varm klem fra meg. 

"kirken

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du tenker det, men ikke gjør noe i hast. Tenk nøye og ka babyen komme. Det er mulig at du går annen type styrke. F barnefar og gå fra han hvis det er så ille. Søk støtte fra venner og familie. Sånn som jeg ser det ligger problemet i forholdet. I så fall kvitt deg med dritten. Søk råd. Det fins mange hjelpeapparater, ta i bruk familie og venner før bup.  

Anonymkode: 1fd3e...90d

• Liker 3
Gjest Hundedama
Skrevet

Ps alle kommuner har gratis psyk sykepleier tilbud for samtaler, der kan du ringe direkte og ofte kort ventetid. ♥️

AnonymBruker
Skrevet

Skal forhøre meg med jordmor, tror hun kommer til å bli veldig lei seg når jeg forteller at jeg vil adoptere bort barnet mitt, men det er vel kanskje det riktige stedet å begynne. Barnet mitt fortjener alt det beste når det først (snart) har kommet til verden. Dessverre kan ikke jeg gi barnet mitt det beste, det gjør meg veldig trist.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hundedama skrev:

Ps alle kommuner har gratis psyk sykepleier tilbud for samtaler, der kan du ringe direkte og ofte kort ventetid. ♥️

Hva er telefonnummeret for Oslo?

Skrevet

Du må finne noen du kan snakke med.  Helst noen som også kan gi deg støtte i fremtiden.  Helsesøster er en god begynnelse.  Selv om alt ser mørkt ut nå, så kan det hende at med litt hjelp så ser du lys i enden av tunellen.  Ønsker deg alt mulig godt.

Gjest Hundedama
Skrevet

Google gratis psykisk helse tilbud i oslo❤️fikk ikke til å sende link.. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Om du har fått en depresjon, så kan du få behandling for denne. Du kan bli helt frisk slik at du kan ta godt vare på barnet ditt. 

Ta kontakt med lege eller helsesøster. Og :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med helsesøster. Det er veldig lett å få en alvorlig depresjon når man er gravid, og du er ikke alene❤️ Tenk nøye gjennom valget ditt så du ikke angrer deg siden. Det finnes et sikkerhetsnett som fanger opp de med dårlig økonomi som får barn, ta kontakt med NAV og BV de kan hjelpe deg og da kan du også fortsette å ha barnet ditt hos deg❤️

Anonymkode: 433af...fa6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Innenlandsadopsjon er absolutt en mulighet. Man kan da også angre eller velge åpen adopsjon (at man får møte barnet). Kjenner til en familie som adopterte en gutt og hvor mor trakk seg. Da ble gutten ført tilbake. Veldig trist for adoptivfamilien, men samtidig en trygghet for de som vurderer adopsjon. 

Bare vær sikker på at det er dette du vil, og at det ikke kun er pga. depresjonen. Snakk med psykolog! De fleste jordmødre har en de kan henvise gravide/barselkvinner til på dagen (det har de iallefall her jeg bor). 

Du kan også snakke med amathea. De har lang erfaring med vanskeligstilte mødre, adopsjon og ulike alternativer 

Lykke til! 

Anonymkode: 1e65c...3f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta kontakt med Bufetat, enhet for adopsjon! Det er ikke forpliktende i det hele tatt. Du får snakke med hyggelige og forståelsesfulle profesjonelle som ivaretar både mor og barn i en slik prosess.

Da kan du få informasjonen du trenger til å kunne eventuelt ta et valg om hva du ønsker å gjøre ❤️

https://www.bufdir.no/Adopsjon/Foreldre_som_vurderer_a_adoptere_bort_barnet_sitt_samtykkeadopsjon/

Anonymkode: c26b5...053

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er telefonnummeret for Oslo?

Du kan få hastehjelp hos DPS, ta kontakt med fastlegen for strakshjelptiltak.

Så tar du en dag av ganga ❤️

Anonymkode: a5057...5f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg veldig mange har lurt på. Men det er gjerne etter at barnet har blitt født.

Anonymkode: 3d379...f25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...