AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 Hei Jeg nærmer meg slutten av vgs og tenker å søke folkehøgskole til høsten. Er det noen her som har gått på folkehøgskole, og har en folkehøgskole å anbefale, eventuelt en dere ikke anbefaler? er det stor forskjell på kvaliteten på undervisningen osv? skriv gjerne om det er lenge siden dere gikk der eller ikke også Anonymkode: cb60a...ec5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Gikk på fhs for to år siden, et av de beste årene jeg har hatt. Gikk på en ski linje og opplevde mye fett, men viktigst av alt fikk masse nye venner. Kan anbefales Anonymkode: cf52a...ddd
Alice123 Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Jeg har ikke gått selv, men sånn jeg har forstått det på de jeg vet om som HAR gått på fhs, er fhs noe man enten elsker eller hater. Hater du det finner du det fort ut. De som elsket det elsket det VIRKELIG. Ingen av de jeg kjenner som har gått på fhs har kontakt med noen de møtte der, 10 år senere.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 Det er veldig kult. Og veldig bortkastet tid. Som i, du får ikke noe igjen for det senere i livet. Det er bare et år med tull. Som du betaler hundre tusen for. Jeg gikk, og angrer for så vidt ikke, men det er ikke noe jeg anbefaler andre likevel. Anonymkode: 52749...7fc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #5 Skrevet 1. mai 2019 Jeg gikk på folkehøgskole for noen år siden. Selv om det var interessant og lærerikt, var det likevel noe utfordrende også. En er omringet av folk hele tiden, og noen folk kommer en ikke overens med. Jeg opplevde det. En del av meg angrer, mens en annen del av meg angrer ikke fordi jeg lærte mye av meg selv. Studieturen til Japan var definitivt høydepunktet, men ellers kunne jeg godt ha droppet folkehøgskolen (kanskje). Anonymkode: 4c977...9f3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 Hmm, vanskelig å bestemme seg for hva jeg skal gjøre da.. er det noen som har en konkret skole å dele erfaringer fra? Anonymkode: cb60a...ec5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Mitt inntrykk var at det var veldig forskjellig. Jeg gikk selv på hestelinje, og mitt inntrykk var at de fleste av oss likte det godt fordi vi holdt på med noe vi hadde interesse for nærmest 24/7. Det samme gjaldt de som hadde friluftsliv og lignende på min skole. De som nok trivdes minst, og kanskje også slet mest med intriger og andre sosiale problemer, var de som gikk helse- og sosiallinje, formgiving og lignende, og egentlig bare gjorde det for å ta et år på folkehøgskole. Der var det langt mer tull, mest fordi de ikke egentlig var så interessert i linja de gikk på. Det samme inntrykket har jeg fra andre skoler. Det er litt vanskelig å anbefale skoler, rett og slett fordi den sosiale biten er så viktig og man kan være uheldig med resten av elevene som er tatt inn det året. Det er jo både fordeler og ulemper med at alle elever er nye hvert år. Faglig sett var min skole god i mitt linjefag. Jeg gikk på Torshus folkehøgskole. Anonymkode: 08da6...3bd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 For min del var det lite positivt. Jeg kom ikke overens med de fleste jentene, var en del eldre enn de fleste, hadde allerede bodd alene i flere år, så å plutselig forholde seg til kjipe regler, var døvt. Det ble litt bedre etter jeg fikk enerom. Sosialt var det best i helgene da vi festet og drakk og dro på kroa. Og det var fett at mange hadde lik musikksmak som meg. Tror det var eneste skolen med rock og metal linje på den tiden i hvert fall. Gikk på darbu ved Kongsberg. Anonymkode: eea1c...7a4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 Nå? Har du bestemt det for hva du skal gjøre? Anonymkode: eea1c...7a4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 Finn en linje du virkelig har lyst til å gå på, og som kanskje kan brukes til noe senere. Vet mange har nytte av musikk og teater-linjer. Det er en fhs som "produserer" talenter, men husker ikke hvilken. Du kan også velge noe helt annet enn du kjenner til, f.eks tror jeg det er linje for hundekjøring osv. Om du først skal bruke et år på fhs ville jeg gjort det så "fornuftig" som mulig. Men "fornuftig" kan også være å gå utenfor dine vante rammer, bryte noen grenser. Uansett hva du velger kan det være fornuftig å velge enerom, om du ikke er over snittet sosial. Det er folk rundt deg -hele- tiden, så veldig kjekt å kunne lukke døra og slippe å forholde seg til noen. Anonymkode: b88ab...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå