Gå til innhold

Tilbringe mye tid med eksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir vel som å tråkke i et vepsebol, men... 

Jeg er sammen med en mann, vi har begge barn fra tidligere. Ingen felles. Jeg har et greit forhold til mitt barns far, men ikke noe mer enn det. Min kjæreste derimot, har et VELDIG godt forhold til sine barns mor. Det er bra det altså, men det blir så mye. De feirer alle bursdager og julaftener sammen, 17.mai skal tilbringes sammen og ferierer sammen med barna om sommeren. Ellers går det i felles middager minst to ganger i måneden. 

Hans eldste barn har bursdag til helgen. Kjæreste og barn inviterte meg og mitt barn i familiebursdagen på lørdag, i min kjærestes hus. Det takket vi ja til. Så fikk jeg høre at barnets mor ikke ønsket at vi skulle komme. Vi blir hjemme, for noe drama orker jeg ikke, men kan virkelig hun, som ikke bor der, bestemme hvem som skal inviteres og ikke? 

Barna våre går på samme skole, så det er naturlig at vi treffes 17.mai. Jeg spurte om far og barn ville komme til oss på kakespising, men da skal de visst hos barnas mor på grilling. Bare mor, far og barna. 

Ja, jeg er sjalu på hele situasjonen, men kan ikke forstå at det skal tilbringes så mye tid med eksen hele tiden, selv om man har barn. Noen som har råd eller erfaringer? 

Anonymkode: f3757...1ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som at han er ferdig med å leke familie med eksen. Hadde jeg aldri orket. Kjempefint at han har et godt forhold til moren til sine barn altså, men det finnes grenser.

Anonymkode: 10518...73b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At du gidder !!! Ut i fra innlegget, så har ikke hans eks en ny mann ? Tror ikke han ville tillat slik kjernetid for familien,,,uten han tilstede? Gi et ultimatum nå! De behandler deg utrolig respektløst! Greit med å være venner for barnas skyld ,,,men dette er kvalmt ! Særlig med tanke på at du blir eksludert,,, ,både av hans eks...og din kjæreste...når han tillater henne å valse over deg på den måten. 

Anonymkode: 6b37d...590

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri blitt værende i et sånt forhold, ganske enkelt fordi jeg ikke gidder å spille andrefiolin i mitt eget liv. Er jeg i et forhold med en mann, så er det vi to som er et par, det er vi to som feirer jul og 17. mai og drar på ferie sammen, og det er vi to som er lojale mot hverandre. Barnet hans er selvsagt hjertelig velkommen og skal prioriteres høyt, men ikke eksen. 

Det er fullt mulig å ha et fint samarbeid med eksen, samtidig som man setter klare grenser. Her er det snakk om en fyr som vil ha i pose og sekk: et familieliv med eksen, og en ny dame i senga. Og at han i tillegg ekskluderer deg fordi eksen ikke vil ha deg der? Haha, jeg hadde bedt ham dra til helvete og aldri kontakte meg igjen.

Anonymkode: 5dcfe...9ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at det er unaturlig for ekser å tilbringe så mye tid sammen på å fortsette å leke kjernefamilie. Jeg er generelt nysgjerrig på hvorfor tidligere par som omtaler eksen som sin beste venn valgte å gjøre det slutt. 

Det er greit så lenge det ikke er nye partnere i bildet, men personlig hadde jeg satt foten kraftig ned hvis jeg var deg. Din kjæreste burde skjønne at det er rart å bruke tid på eksen fremfor deg. 

Anonymkode: 4a563...3f1

• Liker 1
Skrevet

Det er selvfølgelig fint og flott å ha et godt forhold til en mann har barn med, men dette blir for mye. Det høres ut som de leker at de fortsatt er en kjernefamilie, og det er en kjent oppskrift for å skape konflikt mellom ny partner, eks og stebarn. Nå setter han deg og dine behov til side for hennes, og det kan da umulig være helt heldig verken med tanke på forholdet eller din rolle i stebarnas liv. Han mener sikkert godt, men kanskje han ikke selv ser hvilken situasjon han setter deg i?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri funnet meg i det!

Hvorfor være i et forhold hvor man ikke kan være sammen på viktige merkedager? For all del, helt supert at foreldre kommer godt overens etter brudd, for barnas del. Men hvorfor forventer han at noen skal ville tilbringe livet sitt med han, når du bare får være med han deler av livet?

Kanskje han ikke har tenkt over det, men jeg synes uansett det er hårreisende at han velger eksen fremfor deg.. Jeg tror ikke noen ville være i et langvarig, seriøst forhold med noen som ikke prioriterer dem...

Uansett, lykke til med hele situasjonen❤️

Anonymkode: 4cc47...421

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært samboere?

Anonymkode: 3a97b...188

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...