Gå til innhold

Passende\normal oppførsel mot\av en 14-årig jente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En etnisk norsk jente ved stedet jeg bor, synes jeg har et usunt forhold til ungdom i nærheten. Den ene dagen gikk jeg et lite stykke bak henne, hvor hun var sammen med 2 gutter på sin egen alder. Begge guttene tok den ene armene sin rundt hennes skulder, og begge guttene tok den andre hånden sin på baken til jenta og tok tok et godt tak der, mens dem gikk.

Jenta bare fniste av det hele. Dem lekteslåss også litt, og guttene knuffet og slo på jenta og dyttet henne inn i busker. Jenta bare fniste igjen. Enkelte ungdom er veldig klåfingret, og det virker ikke som metoo har hatt sitt inntog i den muslimske verden enda. Jeg synes ikke dette er en akseptabel oppførsel.

Det frister å si dette til foreldrene, hvis jeg ser jenta gå sammen med sine foreldre. Kanskje ta dette opp med en eller begge foreldrene privat, uten jenta til stede.

Hva burde en gjøre i slike tilfeller? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: b49e0...da5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du skal passe dine går saker. Ungdom kødder med hverandre, å med mindre jenta faktisk uttrykker misnøye så må du stole på at hun lærer grensesetting hjemme. 

Anonymkode: a7600...c5e

• Liker 10
Skrevet

Hva???

En etnisk norsk jente synes at du har et usunt forhold til ungdom - det er det du har skrevet...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Hva???

En etnisk norsk jente synes at du har et usunt forhold til ungdom - det er det du har skrevet...

Det er faktisk det hun beskriver også. Tipper denne jenta synes slik innblanding er ganske usunt.

Men altså, det er guttenes foreldre som bør varsles, siden du syns de oppfører seg upassende.

Anonymkode: 021c5...03f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ut som meg på den alderen.. 🙈 Jeg var vel litt guttegal og likte oppmerksomheten jeg fikk av guttene. Hadde mange useriøse kjærester på den tiden og hadde det veldig gøy. Men fra jeg var 15-17 år så hadde jeg et fast forhold.. jeg viste alltid hvor mine grenser gikk i forhold til sex osv. 

Jeg ville ikke blandet meg inn i dette med mindre jenta virka ukomfortabel eller trakassert på noen måte. De lærer vel av hverandre hvor grensene går?! 

Anonymkode: ad9d4...7fe

• Liker 2
Skrevet

Hun tilpasser seg bare "Det Nye Vi", stemt og heiet frem av hennes naive foreldre gjennom flere frie valg. Det er dette de vil ha og dette de får. Regn med å bli kalt "rasist" ved eventuell konfrontasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt idiotisk man skal lese...

De er ungdommer, som tøyser!

Anonymkode: 26896...c66

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk det hun beskriver også. Tipper denne jenta synes slik innblanding er ganske usunt.

Men altså, det er guttenes foreldre som bør varsles, siden du syns de oppfører seg upassende.

Ts skriver at jenta mener at Ts har et usunt forhold til ungdom.

Det er vel ikke det hun mener å skrive? Det er så dårlig skrevet at jeg blir forvirret.

Innlegget er jo uansett bortkastet. De er ungdommer som tuller og Ts reagerer ekstra pga etnisitet.

Endret av Rotemor
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rotemor skrev:

Ts skriver at jenta mener at Ts har et usunt forhold til ungdom.

Det er vel ikke det hun mener å skrive? Det er så dårlig skrevet at jeg blir forvirret.

Innlegget er jo uansett bortkastet. De er ungdommer som tuller og Ts reagerer ekstra pga etnisitet.

Skjønte det (at hun ikke mente det slik). Men du skal ikke se bort i fra at denne jenta ville ha reagert på TS' "forhold til ungdommer" og kalt det "usunt", hadde hun visst om det.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønte det (at hun ikke mente det slik). Men du skal ikke se bort i fra at denne jenta ville ha reagert på TS' "forhold til ungdommer" og kalt det "usunt", hadde hun visst om det.

Det har du rett i. I såfall ville jeg ikke vært uenig;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så dette er vanlig i dag? Alle 14 åringer oppfører seg slik? Når jeg vokste opp, så var slikt helt uakseptabelt. Ikke vet jeg hvorfor slik oppførsel blir bagatellisert, men det må være en grunn til det.

Det er ikke rart at unger sender nakenbilder av seg selv i dag, hvis slike "småting" blir feid bort som uskyldig lek. Jeg vil ikke kalle å ta en 14 åring på baken og klemme til, for noe morsomt. Med metoo i friskt minne, så er dette seksuell trakkassering, uansett om jenta er 14 år eller 35 år. Det var ikke nødvendigvis fordi dem som klemte til var innvandrere, men jeg ville heller ikke holde tilbake noe. Jeg må skrive det jeg så, uten å pynte på det. Jeg ville sagt det samme, om det var etniske norske som klemte til.

Hvis dette er ok oppførsel i dagens samfunn, så er det vel fritt frem for alle andre, å ta sin kollega på baken, siden det bare er uskyldig morro. Blir en litt for løssluppen, så risikerer hun bli voldtatt hvis hun ikke forstår å sette grenser. Vi har allle hørt om de etnisk norske som blir voldtatt, og at dem som voldtar sier at det hele var frivilig. For sin egen beste, så burde hun tenke litt over hva hun går med på.

Anonymkode: b49e0...da5

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som ts har et usunt forhold til ungdom :ler: Hva denne jenta gjør får være hennes sak. Det er ikke sånn at alle jenter som blir tatt på rumpa blir voldtatt fordi de ikke klarer å sette grenser. Hvis det å bli voldtatt har noe med grensesetting å gjøre, som det heller ikke har

Anonymkode: 2612b...13c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...