solsnartsommer Skrevet 30. april 2019 #1 Del Skrevet 30. april 2019 Noen som vet om nettsider, eventuelt brukere på ebay som selger planter og blomster i plast som ser fine og naturlige ut? Gjerne også ett og ett blad. Det skal brukes mest til dekor i hjemmet og på bilder😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 30. april 2019 #2 Del Skrevet 30. april 2019 Har du sjekket slike typiske "kontor" butikker på nett? A J produkter for eks eller hva der heter. Noen som selger til kontorlandskap mener jeg pleier å selge plastblomster også (til bruk på kontor) Mener å ha sett litt større palmeblad osv på Kremmerhuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3 Del Skrevet 30. april 2019 Mitt svar er nok ikke et du vil ha, men bær over med meg, for jeg greier ikke å la være: hvorfor i all verden vil du være en som bidrar til plastproduksjon- og forsøpling når det finnes nydelige, ekte planter og blomster? Jeg kan forstå tanken om at det er lettvint, fordi man slipper vanning og annet stell, men når man først gidder å sette seg litt inn i stell av blomster og planter er det ganske interessant - og skikkelig gly når man får det til! Anonymkode: e949a...78f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #4 Del Skrevet 3. mai 2019 På 30.4.2019 den 14.16, AnonymBruker skrev: Mitt svar er nok ikke et du vil ha, men bær over med meg, for jeg greier ikke å la være: hvorfor i all verden vil du være en som bidrar til plastproduksjon- og forsøpling når det finnes nydelige, ekte planter og blomster? Jeg kan forstå tanken om at det er lettvint, fordi man slipper vanning og annet stell, men når man først gidder å sette seg litt inn i stell av blomster og planter er det ganske interessant - og skikkelig gly når man får det til! Anonymkode: e949a...78f For oss som faktisk er helt elendig på potteplanter og som dreper alt av planter (inkludert de som visstnok er umulig å ta livet av), gir det faktisk mer mening å kjøpe ti plastplanter enn 100 ekte potteplanter som faktisk som oftest blir solgt med plastpotte. Eller pleier du å ta med deg plastpottene og gjenbruke dem når du skal kjøpe nye potteplanter? Og så har man dem som vil ha fine planter i hyttevinduene der man ikke er hele tiden og passer plantene. Mange grunner til å velge fake grønnplanter og blomster. Til TS: Jeg synes faktisk Europris, Jysk og Rusta har minst like fine plastplanter som selgere på Ebay. Da vet man også hva man får. Ebay-planter kan plutselig være veldig små og kommer gjerne uten potte, noe som jo er upraktisk. Det hender også at Kremmerhuset og Søstrene Grene selger en og annen søt plante og sånne grønne blader i ulike varianter. Anonymkode: b56dd...fe5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. mai 2019 #5 Del Skrevet 3. mai 2019 Elises verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #6 Del Skrevet 3. mai 2019 På 30.4.2019 den 14.16, AnonymBruker skrev: Mitt svar er nok ikke et du vil ha, men bær over med meg, for jeg greier ikke å la være: hvorfor i all verden vil du være en som bidrar til plastproduksjon- og forsøpling når det finnes nydelige, ekte planter og blomster? Jeg kan forstå tanken om at det er lettvint, fordi man slipper vanning og annet stell, men når man først gidder å sette seg litt inn i stell av blomster og planter er det ganske interessant - og skikkelig gly når man får det til! Anonymkode: e949a...78f Du vet at flere har allergi? Å kjøpe planter og blomster i plast er ikke dårlig for miljøet så lenge det kastes i plastavfall. Anonymkode: c39b5...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #7 Del Skrevet 3. mai 2019 På 30.4.2019 den 14.16, AnonymBruker skrev: Mitt svar er nok ikke et du vil ha, men bær over med meg, for jeg greier ikke å la være: hvorfor i all verden vil du være en som bidrar til plastproduksjon- og forsøpling når det finnes nydelige, ekte planter og blomster? Jeg kan forstå tanken om at det er lettvint, fordi man slipper vanning og annet stell, men når man først gidder å sette seg litt inn i stell av blomster og planter er det ganske interessant - og skikkelig gly når man får det til! Anonymkode: e949a...78f Plast er et av de mest miljøvennlige materialene du kan produsere, skader miljøet lite, men plast som kastes i naturen, er et stort miljøproblem. Anonymkode: c39b5...22f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #8 Del Skrevet 3. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For oss som faktisk er helt elendig på potteplanter og som dreper alt av planter (inkludert de som visstnok er umulig å ta livet av), gir det faktisk mer mening å kjøpe ti plastplanter enn 100 ekte potteplanter som faktisk som oftest blir solgt med plastpotte. Eller pleier du å ta med deg plastpottene og gjenbruke dem når du skal kjøpe nye potteplanter? Og så har man dem som vil ha fine planter i hyttevinduene der man ikke er hele tiden og passer plantene. Mange grunner til å velge fake grønnplanter og blomster. Til TS: Jeg synes faktisk Europris, Jysk og Rusta har minst like fine plastplanter som selgere på Ebay. Da vet man også hva man får. Ebay-planter kan plutselig være veldig små og kommer gjerne uten potte, noe som jo er upraktisk. Det hender også at Kremmerhuset og Søstrene Grene selger en og annen søt plante og sånne grønne blader i ulike varianter. Anonymkode: b56dd...fe5 Jeg kjøper ikke planter i plastpotter, jeg sår frø eller tar avleggere og planter i terrakottapotter. Skjønner at ikke alle har grønne fingre, eller kan dra på hytta og vanne ukentlig, men hva med silkeblomster istedenfor plast? Anonymkode: e949a...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #9 Del Skrevet 3. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Plast er et av de mest miljøvennlige materialene du kan produsere, skader miljøet lite, men plast som kastes i naturen, er et stort miljøproblem. Anonymkode: c39b5...22f Plast er da for søren ikke et av de mest miljøvennlige materialene som produseres! Hvor i all verden har du det fra? https://www.framtiden.no/gronne-tips/spor-oss/er-plast-et-problem-i-seg-selv.html Plast er noe av det verste som har skjedd for planeten vår. Og engangsprodukter, samme om det er plast eller papir. Engangsprodukter burde forbys, sammen med unødvendige plastprodukter som f.eks fake blomster. Anonymkode: e949a...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadameX Skrevet 3. mai 2019 #10 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) På eBay har de mange fine uekte roser. Søk på latex roses (ser mer realistisk ut enn de i silke). Rusta og Clas Ohlson har helt Ok fake grønne planter. Ellers kan jeg anbefale smaragdpalme og svigermors tunge. De tåler omtrent alt, så lenge de ikke står i steikende sommersol. Jeg vanner mine ca 1-5 ganger i mnd. Og de lever fortsatt. Har hatt dem i 4 år. Endret 3. mai 2019 av MadameX 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #11 Del Skrevet 3. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper ikke planter i plastpotter, jeg sår frø eller tar avleggere og planter i terrakottapotter. Skjønner at ikke alle har grønne fingre, eller kan dra på hytta og vanne ukentlig, men hva med silkeblomster istedenfor plast? Anonymkode: e949a...78f Silkeblomster er som oftest råstygge. Da kan man heller kjøpe noe annet ræl å ha til pynt. Dessuten finnes det vel knapt silkeblomster som ikke har plastdeler. På ekte plante-fronten klarer jeg bare å holde liv i én plante: Flamingo-blomsten (aner ikke hva den egentlig heter). Den sier i fra selv når den er tørst og kan omtrent vekkes fra de døde om man glemmer seg. Anonymkode: b56dd...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #12 Del Skrevet 4. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Silkeblomster er som oftest råstygge. Da kan man heller kjøpe noe annet ræl å ha til pynt. Dessuten finnes det vel knapt silkeblomster som ikke har plastdeler. På ekte plante-fronten klarer jeg bare å holde liv i én plante: Flamingo-blomsten (aner ikke hva den egentlig heter). Den sier i fra selv når den er tørst og kan omtrent vekkes fra de døde om man glemmer seg. Anonymkode: b56dd...fe5 Prøv porselensblomst Den overlever omtrent alt. Trenger ikke vann hver dag, og overlever mange måneders tørke https://www.plantasjen.no/porslensplante-pyramide-19-cm-514961.html Slik er blomstene På Felleskjøpet har de den også i en annen variant https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/planter/planter-inne/groenne-planter/hoya-australis-boeyle-p11-50298707/ Ikea har denne (Levende) https://www.ikea.com/no/no/p/hoya-potteplante-porselensblomst-60392745/ Anonymkode: ca50e...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #13 Del Skrevet 4. mai 2019 Og denne https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/planter/planter-inne/groenne-planter/hoya-carnosa-compacta-p11-50298709 Anonymkode: ca50e...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #14 Del Skrevet 4. mai 2019 Ikeas utvalg av kunstige blomster https://www.ikea.com/no/no/cat/kunstige-planter-og-blomster-20492/' Anonymkode: ca50e...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 4. mai 2019 #15 Del Skrevet 4. mai 2019 Plantasjen har mange kunstige planter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #16 Del Skrevet 5. mai 2019 På 4.5.2019 den 2.08, AnonymBruker skrev: Prøv porselensblomst Den overlever omtrent alt. Anonymkode: ca50e...d25 Du aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt akkurat den frasen. Men jeg er altså en av dem som gjør at frasen inneholder ordet "omtrent". Plantene overlever alt unntatt meg og mitt elendige håndlag med inneplanter. Jeg er faktisk flinkere til å stelle planter ute. Men nå er ikke jeg TS, og TS ønsket tips om fine plastplanter. Anonymkode: b56dd...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå