Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt sammen med en mann med to barn. Vi har vært sammen i 8 mnd og vi tar ting veldig rolig. Vi bor hver for oss og jeg har kun møtt barna hans som venn. Han er en utrolig snill mann og en flink pappa. Han har en god jobb og har vært veldig stabil og trygg siden jeg møtte han. 

Nå for tiden bor han mest hos meg når barna er hos moren. I tillegg fornyer jeg leiligheten min og pusser litt opp. Nå merker jeg mer og mer at han har en bestemt måte å gjøre ting på. Han har en del småregler om særlig rengjøring, og kommenterer om jeg gjør noe som han ikke er enig i. Han har sterke meninger om rengjøringsmidler også, og han har skiftet ut en del av det jeg har vært vant til å bruke. 

Han er den typen som går på nett og googler på rengjøring. Han kan bruke mye tid på det og komme frem til hva han mener er best. I det siste har han sagt at han og eksen undersøkte masse ang. rengjøringsprodukter, så det beste for meg er å lytte til han og hva han vet. 

Jeg orker ikke å argumentere for mine rengjøringsprodukter men liker samtidig ikke den rollen han inntar. Jeg har da ikke vært skitten eller hatt et skittent hjem før han kom inn i livet mitt! 

Rengjøring er bare ett av mange eksempler. 

Jeg er ikke av den sjalu typen, men jeg liker heller ikke at han snakker om sitt forhold til eksen som det ultimate forhold. Han sparer ikke på gode ord når han snakker om hennes matlaging, systemer, holdninger osv. 

Samtidig kan jeg greit si ifra. Han ber om unnskyldning, blir litt taus men spinner ikke noe videre på det. 

Til info gjorde eksen det slutt med han, tilsynelatende for noen av de samme grunnene jeg nevner her, og jeg vet at han ble knust av det. Det er riktignok ganske lenge siden nå og han virker langt ifra forelsket i henne. 

Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? Nei, det er ikke aktuelt å dumpe. 

Anonymkode: 1b0ef...d6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom d ikke er aktuelt å dumpe, må du bare være konsekvent mot han videre.. Tenk deg godt om nå!!! ♥️♥️

Anonymkode: a026b...a21

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom d ikke er aktuelt å dumpe, må du bare være konsekvent mot han videre.. Tenk deg godt om nå!!! ♥️♥️

Jeg skulle til å svare noe lignende. Synd det ikke er aktuelt for deg å dumpe- når han er såpass voksen som han er, spørs det om det der er noe du får endret. Og det største varsku-tegnet tenker jeg er at dette var noe av grunnen til at det ble slutt mellom ham og eks’en.

Siden denne siden ved ham bidro til at det ble slutt, er det jo naturlig å tenke seg at dette var noe de stadig hadde konflikter om. Når han ikke klarte å endre seg da (i et langvarig forhold med barn involvert), er det vel tvilsomt at han skal greie å endre seg nå?! :klo: 

Anonymkode: a9d06...77d

• Liker 17
Gjest Alterego666
Skrevet

Virker som om du har en god strategi.

Ta det rolig i svingene, vær selvstendig og konsekvent. Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er aktuelt å dumpe, så ønsker jeg deg bare lykke til. Du kommer til å trenge det.

Anonymkode: ec7e2...9a4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

ALDRI la han overkjøre deg på noe, uansett om det er vaskemiddel ol. 

• Liker 9
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt sammen med en mann med to barn. Vi har vært sammen i 8 mnd og vi tar ting veldig rolig. Vi bor hver for oss og jeg har kun møtt barna hans som venn. Han er en utrolig snill mann og en flink pappa. Han har en god jobb og har vært veldig stabil og trygg siden jeg møtte han. 

Nå for tiden bor han mest hos meg når barna er hos moren. I tillegg fornyer jeg leiligheten min og pusser litt opp. Nå merker jeg mer og mer at han har en bestemt måte å gjøre ting på. Han har en del småregler om særlig rengjøring, og kommenterer om jeg gjør noe som han ikke er enig i. Han har sterke meninger om rengjøringsmidler også, og han har skiftet ut en del av det jeg har vært vant til å bruke. 

Han er den typen som går på nett og googler på rengjøring. Han kan bruke mye tid på det og komme frem til hva han mener er best. I det siste har han sagt at han og eksen undersøkte masse ang. rengjøringsprodukter, så det beste for meg er å lytte til han og hva han vet. 

Jeg orker ikke å argumentere for mine rengjøringsprodukter men liker samtidig ikke den rollen han inntar. Jeg har da ikke vært skitten eller hatt et skittent hjem før han kom inn i livet mitt! 

Rengjøring er bare ett av mange eksempler. 

Jeg er ikke av den sjalu typen, men jeg liker heller ikke at han snakker om sitt forhold til eksen som det ultimate forhold. Han sparer ikke på gode ord når han snakker om hennes matlaging, systemer, holdninger osv. 

Samtidig kan jeg greit si ifra. Han ber om unnskyldning, blir litt taus men spinner ikke noe videre på det. 

Til info gjorde eksen det slutt med han, tilsynelatende for noen av de samme grunnene jeg nevner her, og jeg vet at han ble knust av det. Det er riktignok ganske lenge siden nå og han virker langt ifra forelsket i henne. 

Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? Nei, det er ikke aktuelt å dumpe. 

Da hadde jeg sagt at hvis eksen hans var så fantastisk så kunne han flytte tilbake til henne. Alternativt kan han begynne å holde kjeft om henne fra nu av. 

• Liker 21
Skrevet

Hos meg ringer alarmbjeller når noen bruker fraser som "dette kan jeg" sammen med "du bør lytte til meg" i en tone som gjør at man kjenner at dette ikke er greit - rett og slett fordi det er et trekk som vanskelig lar seg endre og som meget sansynlig vil dreie seg om alle ting i livet dere ikke er enige i. Dersom du ikke er en ettergivende person som ikke syns det er noe stress å bli fortalt kontra å ha god kommunikasjon der dere finner en felles løsning er ikke dette et problem, men om du er en person med egne meninger som liker ta valg for egen del også så vil det nok føre til konflikter selv om du nå i startfasen er i stand til å la det ligge, ta det rolig osv.

Om du virkelig er bestemt på å ikke avslutte forholdet er i allefall mitt råd å ikke gi etter, ikke la det ligge uten at du er tydelig på at du lar han få viljen sin fordi det ikke er viktig for deg men at det å trumfe gjennom noe ikke er noe du syns er OK på alle plan. Stå sterkt, ellers vil vi kanskje møte deg i en ny tråd om noe tid der du har innsett at du er overkjørt og styrt og ikke har det så bra tror jeg..  

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ikke aktuelt å dumpe.. Vanskelig når slike problemer er der allerede så tidlig i forholdet.. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har en del småregler om særlig rengjøring, og kommenterer om jeg gjør noe som han ikke er enig i. Han har sterke meninger om rengjøringsmidler også, og han har skiftet ut en del av det jeg har vært vant til å bruke. 

Da hadde jeg sagt at dette er mitt hjem, som jeg klarer å vaske selv, og med mindre han er utdanna innen rengjøring er det ikke noen grunn til å høre mer på ham. Og at jeg vil ha tilbake mine gamle produkter.

Han oppfører seg litt som sånne damer som kaster ut dusjsåpa til kjæresten og setter nips og puter i alle rom, fordi hun tror hun kan hygiene og kos best. 

Anonymkode: 051af...bba

• Liker 21
Skrevet

Forholdet er jo nå såpass nytt at jeg ville tenkt meg om før jeg gikk videre i forholdet. Hos meg ringer det mange alarmbjeller. Dette er et trekk ved ham som ikke kommer til å forsvinne av seg selv med tiden.

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

Hos meg ringer alarmbjeller når noen bruker fraser som "dette kan jeg" sammen med "du bør lytte til meg" i en tone som gjør at man kjenner at dette ikke er greit - rett og slett fordi det er et trekk som vanskelig lar seg endre og som meget sansynlig vil dreie seg om alle ting i livet dere ikke er enige i. Dersom du ikke er en ettergivende person som ikke syns det er noe stress å bli fortalt kontra å ha god kommunikasjon der dere finner en felles løsning er ikke dette et problem, men om du er en person med egne meninger som liker ta valg for egen del også så vil det nok føre til konflikter selv om du nå i startfasen er i stand til å la det ligge, ta det rolig osv.

Om du virkelig er bestemt på å ikke avslutte forholdet er i allefall mitt råd å ikke gi etter, ikke la det ligge uten at du er tydelig på at du lar han få viljen sin fordi det ikke er viktig for deg men at det å trumfe gjennom noe ikke er noe du syns er OK på alle plan. Stå sterkt, ellers vil vi kanskje møte deg i en ny tråd om noe tid der du har innsett at du er overkjørt og styrt og ikke har det så bra tror jeg..  

Problemet her er i tillegg at han sier at hun bør lytte til eksen hans og gjøre det på eksens måte.

• Liker 9
Skrevet

På meg virker han som en bedreviter og det er aldri bra... Om han er en slik type som alltid skal ha rett uansett hva det er vil dette bli en vond spiral som det er vanskelig å endre. Flott at du også sier i fra, men om du alltid må si ifra om ting vil jo det også være slitsomt over lengre tid.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Problemet her er i tillegg at han sier at hun bør lytte til eksen hans og gjøre det på eksens måte.

Jeg er helt enig i alt du har skrevet, og den setningen der får det til å kjennes ut som det kryper smådyr under huden min. Det der er et så stort rødt flagg at TS burde gått fra han for lenge siden. 

Anonymkode: ce343...fbe

• Liker 15
Skrevet

Og hvordan er det med regler når du er hos ham? 

Rødt flagg hos meg også, spesielt hvis det gjelder mye og ikke bare rengjøring. Han der er nok rimelig steil. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å slite med han her ts...

Anonymkode: 555b4...282

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han må være fryktelig kjekk?

Anonymkode: ef74d...974

• Liker 5
Skrevet

Her var det opp med det røde flagget for min del.:link:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han må være fryktelig kjekk?

Anonymkode: ef74d...974

Han bør være vanvittig god og utholdende i senga, rik og spandabel, med et slott av ei hytte og villig til å få 15 barn som han vasker etter med sine enorme rengjøringsskills

Anonymkode: 051af...bba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er glad i rengjøring da? Han vasker mye? Eller er det sånn at han bestemmer hvordan du vasker i din leilighet? Eller hvordan er det?

Anonymkode: f8bb5...01d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...