AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 Serverer dere hverdagsmiddager eller mer kosemat (kosemiddag som taco/ pizza osv.)? Her har vi grupper på 4 barn av samme kjønn som besøker hverandre. Hos førstemann som hadde gruppe fikk barna hjemmelaget pizza. Er litt usikker på hva som forventes i forhold til middag. Blir glad for tips! Anonymkode: 06bb9...684
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #2 Skrevet 30. april 2019 Er ikke pizza og taco hverdagsmiddag? Jeg ville definitivt definert dem under "superkjapp hverdagsmat". Sånn rent praktisk så ville jeg latt barnet velge middag. Da får hen et forhold til maten og får presentert "yndlingsmaten" sin for vennene, noe som er stas for barn. Anonymkode: dc0ec...ad0 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3 Skrevet 30. april 2019 Noe enkelt, eller noe barna kan være med å lage. Jeg har flere ganger kjøpt slike tynne lefser på innvandrerbutikker, laget saus og kuttet grønnsaker/kjøtt og latt barna ha "pizzaverksted". På den måten er de i aktivitet også, og får pizzaen akkurat sånn som de vil. Men hvis du er nestemann i køen og de hadde pizza forrige gang er det kanskje ikke et godt alternativ... Uansett trenger du ikke stresse for mye med å lage noe flott. Her på skolen er de veldig tydelige på at vennegrupper skal være gøy, men hverdagslig. Har dere planlagt spaghetti bolognese eller fiskegrateng til middag, er det ingen grunn til å skrote planene og lage noe kjempespennende til vennegruppen. Dette kan sikkert variere fra skole til skole, men jeg liker tankegangen veldig godt- barna skal bli kjent og se hvordan andre familier har det til hverdags. Anonymkode: 80a96...c25 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #4 Skrevet 30. april 2019 Spaghetti boulognes. Anonymkode: 222ef...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #5 Skrevet 30. april 2019 Har stort sett servert pizza eller taco. Rett og slett fordi da kan ungene selv velge hva de vil ha ¨på, så alle får det de liker. Også er det enkelt å greit. Har vært populært hver gang. Anonymkode: 5de4d...e08
atropos Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 Jeg ville gått for noe enkelt. Pasta eller suppe. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 Takker for svarene deres! Det blir sikkert taco eller noe annet enkelt. Ts Anonymkode: 06bb9...684 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Vi har hatt blant annet ostesmørbrød og grillet pølser ute i snøen. Og pasta. Enkle ting som er kjapt å lage og unger flest liker. Anonymkode: 487bb...578 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 Har laget grove vaffler, ostehorn og ostesmørbrød. Vet noen av de andre har laget pannekaker, ris og kylling og tomatsuppe. Vi har det litt senere, så typisk kveldsmat. Anonymkode: a8fe9...15f 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 Kaffe til de voksne og brus til barna. Ingenting annet. Anonymkode: 39c73...262
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 Siden det er rett etter jobb å de bare skal være der to timer så serverer jeg alltid frossenpizza eller pølser. Ungene er storfornøyd med det Anonymkode: baff4...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #12 Skrevet 30. april 2019 Sist vennegruppe hadde taco til middag å da var det 3 som ikke likte det,å to som likte det. Ikke lett å finne noe alle liker dessverre. Anonymkode: baff4...5a6 1
Mumeod Skrevet 30. april 2019 #14 Skrevet 30. april 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kaffe til de voksne og brus til barna. Ingenting annet. Anonymkode: 39c73...262 Noe så traust. Mener ikke at man skal forvente mye eller bruke all verdens på å diske opp, men dette syns jeg var gnient. Kunne i det minste slengt på et kakestykke eller noe is til kaffen. Skal man først invitere så burde man jo i det minste kunne servere noe. Slik jeg vokste opp, at inviterer man skal man også spandere litt slik at gjestene føler seg velkomne. Endret 30. april 2019 av Mumeod 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #15 Skrevet 30. april 2019 Ikke server pølser både voksene og barn blir dritt lei av de når "alle" serverer det hver bidig selskap- liker de andre forslagene, går også ann å lage hamburger f eks, alt annet enn pølser. Anonymkode: f3f71...eb1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #16 Skrevet 30. april 2019 Hva med mosakka eller lasagne? Anonymkode: f3f71...eb1 2
Mumeod Skrevet 30. april 2019 #17 Skrevet 30. april 2019 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke server pølser både voksene og barn blir dritt lei av de når "alle" serverer det hver bidig selskap- liker de andre forslagene, går også ann å lage hamburger f eks, alt annet enn pølser. Anonymkode: f3f71...eb1 Enig. Pølser er noe dritt, søppelmat. Ingen kan vel på ramme alvor like det. Bratwurst kan gå, men vanlig grillpølser, eller de man koker. Fysj, dør alltid litt på innsiden når jeg får det servert. Endret 30. april 2019 av Mumeod 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #18 Skrevet 30. april 2019 Pitapizza,da kan alle ta på det fyllet di liker. Pannekaker ,alle barn liler det Pizzasnurrer,kjøp ferdig pizzabunn enkelt og greit. Anonymkode: 1fdb8...9a0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #19 Skrevet 30. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe enkelt, eller noe barna kan være med å lage. Jeg har flere ganger kjøpt slike tynne lefser på innvandrerbutikker, laget saus og kuttet grønnsaker/kjøtt og latt barna ha "pizzaverksted". På den måten er de i aktivitet også, og får pizzaen akkurat sånn som de vil. Men hvis du er nestemann i køen og de hadde pizza forrige gang er det kanskje ikke et godt alternativ... Uansett trenger du ikke stresse for mye med å lage noe flott. Her på skolen er de veldig tydelige på at vennegrupper skal være gøy, men hverdagslig. Har dere planlagt spaghetti bolognese eller fiskegrateng til middag, er det ingen grunn til å skrote planene og lage noe kjempespennende til vennegruppen. Dette kan sikkert variere fra skole til skole, men jeg liker tankegangen veldig godt- barna skal bli kjent og se hvordan andre familier har det til hverdags. Anonymkode: 80a96...c25 Vi har også pizzaverksted (hatt to ganger, da), men kjøper tortillas av fullkorn i vanlig butikk. Setter ut masse kult tilbehør, og fikk lurt flere til å prøve pesto- og spekeskinkepizzaen jeg elsker 🤪😍 Anonymkode: eec72...47f
Ulrikke Skrevet 30. april 2019 #20 Skrevet 30. april 2019 Lagde pizzadeig og delte opp i små stykker, lot dem ta på fyll selv og alle fikk det som de ville, samtidig som det var en felles aktivitet. Funket flott. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå