Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #1 Skrevet 22. april 2005 Jeg kjenner noen som har kaniner som de avler på. Kaninungene selges til dyrebutikker. Saken er den at de driver innavl. Da jeg påpekte at jeg mente det var uriktig og uetisk (forventer ikke de som kjøper dyr i dyrebutikk et 100% godt individ?), tøyset de det bort og sa at det ikke hadde noe å si. Anyone?
Trampe Skrevet 23. april 2005 #2 Skrevet 23. april 2005 Dette er da ikke riktig på noen måte!! Hvis de ikke hører på dine reaksjoner, gå til dyrebutikken. Innavl skal ikke praktiseres, det gir svake og lite levedyktige dyr... Gå til dyrebutikken, fortell om det du vet og si at du har prøvd å snakke med de som driver avl. Hvis butikken er seriøs vil de ikke ha noe med en leverandør som driver innavl å gjøre. Har selv opplevd å kjøpe dyr som ikke var av god avstamning. For noen år siden kjøpte jeg en marsvinunge som selskap til det jeg allerede hadde. Ungen utviklet seg sakte, og hadde problemer med å gå. Til slutt måtte den avlives. Vi fikk en ny som viste seg å ha samme problemene. Det dyret vi hadde fra før (i samme bur) var friskt og raskt, så det var ikke noe vi gjorde feil. Vi klagde på nytt, og butikken begynte å sjekke hvor dyrene kom fra. Det viste seg at leverandøren drev innavl på dyra sine.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #3 Skrevet 23. april 2005 Jeg vet egentlig for lite om hvordan de selger ungene. Kanskje jeg misforsto samtalen vi hadde, for nå sist gikk det frem at de selger privat. Skal prøve å snakke dem til rette. Det er jo ikke verre enn at de låner en annen hannkanin, da, så er problemet løst... Takk for svar. Greit å vite at det ikke er jeg som er dum.
Cherie Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Hva gjør ikke folk for penger sier nå jeg... Men det har i grunnen sluttet å overrasken meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå