AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Jeg vet ikke hvordan det går an å ikke dobbeltsjekke slikt, men her er greia.. Mannen min ukespendler og er stort sett bare hjemme i helgene. Nå har han fri to uker tilfeldigvis fra jobb. Eldste begynner på skolen til høsten, så dette er siste mulighet for å ta fri sånn når det passer utenom skolefri. Siden vi som familie sammen får lite tid, tenkte vi at det var lurt å finne på noe spesielt. Jeg hadde i utgangspunktet fem dager tunursfri og fikk byttet bort vakter, slik at vi fikk en uke sammen fri. Så vi heiv oss rundt å bestilte sydentur. Alle glade og fornøyde. Jeg også, helt til i kveld når jeg oppdager at vi skulle ha vært på et viktig infomøte på skolen hvor vår eldste begynner til høsten. Der skulle hun få se skole og faddere og vi foreldre møte lærere og SFO. I tillegg er det også et annet viktig møte i barnehagen som vi skulle ha vært på. Begge disse møtene er på to dager hvor vi har bestilt tur. Jeg ble så lei meg nå og føler meg dum og slem og mer til. Gruer meg for å informere skole og barnehage om at vi ikke kan møte opp. Føler meg som verdens værste foreldre. Anonymkode: a7249...ac7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Må legge til at møte i bhg visste jeg egentlig om, men hadde glemt å notere i kalenderen på telefonen. Møte på skolen hadde vi hørt om i vinter og fikk brev om det i posten i dag. Dette var heller ikke notert på telefonen, som var det eneste jeg sjekket før vi bestilte tur. ts Anonymkode: a7249...ac7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 Kjære deg, det er bare å fortelle skole og bh, så finner dere ut av det. Forklar ungen. ❤️ Anonymkode: 663f7...3d2 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #4 Skrevet 30. april 2019 Er så lei av at folk her slenger ut at de er verdens verste foreldre, over fille ting. Verdens verste foreldre torturerer barna sine på de mest grusomme måtene daglig. Anonymkode: 176b1...2d8 16
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #5 Skrevet 30. april 2019 Har gjort akkurat det samme, men det var med hensikt. Det gikk helt fint. Du får møtereferat, og ungen din får se skolen til høsten. God ferie!🌞 Anonymkode: f818d...6f0 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 Det møtet hadde vi store forventninger til, og det ble en gedigen skuffelse. Kos dere på ferie, bare si fra til skole og barnehage. Anonymkode: c489e...6b0 1
skruf Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 I mine øyne så er denne uka med ferietur for hele familien samlet mye viktigere enn to møter. Dere vil ikke få denne anledningen til å reise ei uke utenom oppsatt skolefri igjen, ikke med mindre dere søker ungen fri fra skolen (og det er ikke alltid så lett å få gjennomslag for). Det vil komme mange infomøter og foreldremøter fremover i regi av skolen. Hvis møtet i bhg er et individuelt møte så ber dere bare om ny dato etter at dere har kommet hjem. Er det et allmannamøte så får dere sikkert et referat i etterkant av møtet. Ang møtet på skolen ungen skal begynne på så kan du kontakte ledelsen for å spørre om det er en mulighet om dere kan komme innom en dag det passer sammen med ungen for å få omvisning. Det regner jeg med kommer til å gå i orden Og du, du er virkelig ikke verdens verste mor pga du har glemt noen møter. I regi som mamma til et skolebarn så har du maaaange møter foran deg de kommende 10 årene! 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Si forklarer situasjonen og ber om et møte før/etter så du ikke henger etter.
Gjest Lama_Drama Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 Det er alltid noen som ikke kan møte på slike kvelder. Skolegangen går nok bra likevel, skal du se.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 Går nok helt fint. Du kan jo sjekke om det vil komme møtereferater, eller så kan du høre med en annen foreldre om den kan fortelle fra møte. Man er da ikke slem pga dette Anonymkode: 955a0...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 Denne tråden er et hån mot foreldre som sliter med f.eks. godt samspill og oppdragelse av barna sine, nå snakker jeg ikke om foreldre som driver grov omsorgssvikt, altså. Men foreldre som er fortvilet over at de ikke mestrer barneoppdragelse. Anonymkode: c5422...a17
solmåneogstjerner Skrevet 30. april 2019 #12 Skrevet 30. april 2019 Slapp av. Dette er ingenting å stresse med. Dere er ikke dårlige foreldre i det hele tatt. Ring skole og bhg og forklar hvorfor dere ikke kan komme. Be om referat (sannsynligvis får dere den viktigste informasjonen skriftlig uansett). Be om at dere kanskje kan komme på besøk en dag for å hilse på. Om det er viktig for barnet eller dere. Sannsynligvis ikke nødvendig da. Dra på tur med god samvittighet, og kos dere. God ferie ♥️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå