Gå til innhold

rollerblades!

tropica1988

Anbefalte innlegg

heisann! nå som sola skinner og våren er kommet, tenkte jeg å finne fram rollerblades'ene mine! er det noen som har peiling på hvor mye man forbrenner ved f.eks en time rollerblading?? tenker da helt generelt da dette selvfølgelig er avhenging av vekt, alder, kjønn osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter min vekt (64 kg) bruker jeg ca. 476 kcal i løpet av en time med rollerblades.. funker det :)

åååh, det er jo så gøy også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempegøy, og god trening og. Lurer på om jeg skal finne fram mine også. De har støvet ned lenge nå... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er også stuet godt ned. Fikk meg en liten støkk når jeg oppdaget at bremsa hadde forsvunnet en gang jeg lånte dem bort til ei venninne. Tror kanskje støkket satt lenger i henne siden vi ikke oppdaget det før hun var godt i gang med en nedoverbakke.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for linken :)

nå skal det sies den den kalkulatoren er så ca at det blir som å telle til tusen i bare tiere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal det sies den den kalkulatoren er så ca at det blir som å telle til tusen i bare tiere ;)

Hehe, ok. Samme for meg egentlig bare den gir meg motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går dere på rollerblades da? I gater eller parker eller? Har veldig lyst å skaffe meg rollerblades men vet ikke hvor jeg ville få brukt dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, gå på sykkelstier osv. noen går også i veikanten, men det ville jeg ikke anbefalt med mindre du er meget stø og har god kontroll. selv var jeg temmelig ustø, og holder meg nok til sykkelstien i evig tid! :P

gøy var uansett vårens første tur, til tross for at veien noen steder i hjembygda så ut som "Sarajevo", pga. veiarbeidere som ikke rydder opp etter seg! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp
men hvordan funker det nedover?..

Nedover kan være skummelt(forrige gang jeg gikk på blades endte nedoverbakken i skikkelig tryning, sklei 3-4 m bortover asfalten. Jeg så IKKE spesielt pen ut etterpå). Det funker til en viss grad å bremse litt, men full stopp er verre. Du bør ha brukbar balanse, jeg foretrekker å stå i hockey i nedoverbakke, føler at jeg har best kontroll da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Mathias:

Du må vippe foten med bremseklossen på oppover så du presser helen ned i bakken. Samtidig bør du ha en liten knekk i hofter og det motsatte kneet.

Nå skal det sies at jeg ikke er noe særlig god på dette, men jeg fikk litt opplæring av en skikkelig proff skater for to år siden. Det var iallefall slik han sa jeg skulle gjøre det! :-?

Øv deg på flatmark først, så kan du prøve deg på bakker når du er blitt sikkert på flatmarksbremsingen din :-)

Ikke glem beskyttelsesutstyr da!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest the imp

Du kan vel få dem fra rundt 1500 kr når de ikke er på tilbud tror jeg. Har ikke sett voksenskøyter billigere enn det her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte for et par år siden og mine kostet iallefall 699,-. Kjæresten min kjøpte likt og hans kostet like mye.

De var blant de billigste merkene de hadde, men de har blitt MYE brukt og er fremdeles nesten like fine som da de var nye. Så du burde klare å få noen brukbare noen til under tusenlappen.

Husk at du bør ha beskyttelsesutstyr i starten da, koster normalt 150-200 kr for en pakke med håndledds-, albue- og knebeskyttere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskytterutstyr er et must. Se etter skøyter med gode kulelager (Abec3, men helst abec5), og hjul som ikke er for små og harde.

Bremsing går veldig fint når man får inn teknikken, men man bør ikke sette utfor en bakke uten å ha øvd først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Toys R' Us har veldig gode og billige rollerblades!

De dyreste koster rundt 700 kr og er like bra som alle andre merkevarer. Årsaken til at prisen er så lav er at de produserer disse selv og man betaler derfor ikke for merkenavnet!

Alle som jobber der bruker disse privat og er kjempefornøyde (mange er skikkelig proffe også)

Ehm... ja jeg har jobbet der, men ikke nå lenger :wink:

Jeg ville iallefall prøvd å spare noen kroner siden du er nybegynner og ikke vet om det er noe du liker! Jeg har de nest beste og er superfornøyd! Husker selvfølgelig ikke hva de heter nå... men de i butikken pleier å ha god peiling!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...