Gå til innhold

Er 1500 i uka til mat mye? 3 stykk i familien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Handlet mat idag for 800 kr, da har vi mat og middag til og med fredag, ergo må vi handle inn til to middager til. Og litt lørdagsgodt på lørdag :) Handlet også inn sjampo, balsam, tøymykner og det kjøper man jo ikke hver uke. Jeg har to barn på 5 og 10 og hun på 5 år spiser sannelig mye for tiden. Siden hun er i vekst. Har de 50-50 og bllr liksom ikke klok på hva jeg skal sette av til mat. Men er 5000 kr per mnd mye for oss 3? Og da kun meg, annenhver uke. 1500 uker med barn, 1000 kr uker uten unger. 

Anonymkode: df982...9c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg separerer varer som sjampo etc fra matbudsjettet i de periodene jeg føler det er helt ute av kontroll. Prøv det? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ca 1200 pr uke, to voksne. Men her er absolutt alt til husholdning; lyspærer, oppvaskmiddel, såper etc 

Anonymkode: 291b0...1ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker ca 1200 pr uke, to voksne. Men her er absolutt alt til husholdning; lyspærer, oppvaskmiddel, såper etc 

Da er jo ikke 1500 så ille inkl alt, når vi er 3 stykker. Liker ikke vende på hver krone, men jeg hiver mye mat og vil bli mer bevisst. Men spiser da gode middager hver dag :)

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er jo ikke 1500 så ille inkl alt, når vi er 3 stykker. Liker ikke vende på hver krone, men jeg hiver mye mat og vil bli mer bevisst. Men spiser da gode middager hver dag :)

5000,- er sikkert passe. Jeg er alene med to tenråings jenter, vi bruker ca 10 000 pr.måned og burde absolutt klart å kutte. Ikke alkohol eller røyk og ikke veldig luksus heller. Men det er mye penger for 3

Anonymkode: 5cfa5...010

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5000,- er sikkert passe. Jeg er alene med to tenråings jenter, vi bruker ca 10 000 pr.måned og burde absolutt klart å kutte. Ikke alkohol eller røyk og ikke veldig luksus heller. Men det er mye penger for 3

Anonymkode: 5cfa5...010

Oj, dere kan spare 5000 pr mnd ja 

Anonymkode: 45e8b...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mye, men det er heller ikke lite. Til sammenlikning bor jeg alene og bruker i underkant av 2000 kr i MÅNEDEN

Anonymkode: f5282...683

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

men jeg hiver mye mat og vil bli mer bevisst.

Da bør du fokusere på å minske mengden mat som blir kastet. Får du til det vil du også automatisk bruke mindre penger på matvarer. 

Anonymkode: 7f211...706

AnonymBruker
Skrevet

Vi er fire i familien ( to aktive tenåringer) og bruker 2500 i uka...elsker å lage mat og vi spiser salat til middag hver dag.

Anonymkode: 7ec5f...540

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske lite.

Anonymkode: b1a6a...165

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er veldig glade i gode råvarer til middag, så det går nok litt mer der enn absolutt nødvendig. Vi spiser derimot rimelig ellers, brødmat, knekkebrød, billig pålegg (first price etc) 😛 

Skrevet

2 voksne, bruker 3500-4000 i mnd. Går noe brus og potetgull. Alkohol er ikke med i den summen. Så du kan nok kutte litt om du vil, men det er absolutt ikke ille

AnonymBruker
Skrevet

Lik ordning med barna som deg, 50/50. De er tenåringer så spiser kanskje litt mer. Bruker 5000 PR mnd.

Anonymkode: e6b25...d9d

AnonymBruker
Skrevet

1500 er litt mye for 3 personer. Du burde klare deg med 4500 i måneden.

Anonymkode: 96f91...a0e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...