Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #1 Del Skrevet 22. april 2005 Så en annen hadde noen spørsmål om Bjørndal, da har jeg et spm om Tveita. Vi vurderer å flytte dit, noen som vet noe om stedet? Har jo hørt om Tveita-gjengen da, men regner ikke med at den finnes lengre...hehe. Noen som bor der eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 22. april 2005 #2 Del Skrevet 22. april 2005 Noen som bor der eller noe sånt? Jeg kjørte forbi Tveita i desember...og da så det iallefall ut som om det bodde noen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #3 Del Skrevet 23. april 2005 tveita er ikke oslos fineste strøk, men heller ikke det værste. jeg ville ikke flytta dit pga langt unna byen, ellers er det helt ok sted å bo! greit for familier med barn som ikke vil bo i sentrum. Og t banen går ofte nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #4 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg kjørte forbi Tveita i desember...og da så det iallefall ut som om det bodde noen der. hehe...joda jeg vet at det bor folk der da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #5 Del Skrevet 23. april 2005 Hei Jeg bor ikke så langt unna Tveita - og jeg kjenner flere som bor der. Du trenger ikke å være redd for Tveita-gjengen. Om den finnes lenger eller ikke skal jeg ikke si for sikkert, men det er vel ikke akkurat på Tveita de som har blitt kalt Tveita-gjengen har laget bråk. Høyblokkene på Tveita er ikke spesielt fine å se på, men jeg har inntrykk av at folk som bor der er storfornøyd. Det er grønne områder mellom boligblokkene. Tveita senter har blitt ganske fint med mange butikker etter at det ble bygd ut. Jeg handler faktisk der ganske ofte. Tveten gård er jo og et koselig sted å gå tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #6 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg har vokst opp rett ved Tveita og bor i området ennå. De senere årene har det vært en del utskrifting av folk her, de som flytta inn da området ble bygget forsvinner, og nye og yngre flytter inn. Mange områder er temmelig rolige, men det er en del støy fra E6 for de som bor nærmest. Tveitagjengen har helt riktig navnet sitt fra Tveita på Oslo øst, men såvidt jeg vet har de ikke hatt noen tilknytning til stedet siden jeg var liten (+/- 20 år siden). Tveita sentar har blitt bygget ut og er helt ok, og her er t-bane, skoler og det meste man trenger. Ett minus er selvfølgelig at det tar ca 15-20 min med t-banen til byen. Et pluss er at en kan få mye mer plass for pengene ved å bo i en drabantby enn i sentrum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #7 Del Skrevet 23. april 2005 Slutter meg til koret! Tveita er "helt greitt"! Bodde der for noen år tilbake, og tror ikke så mye er forandret siden da. Mye stillere og roligere enn sitt gamle rykte! Det verste som kan sies om Tveita er at det er litt kjedelig der... Liksom ikke noe særlig miljø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 24. april 2005 #8 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg har aldri bodd der, og ville heller ikke gjøre det. MEN jeg kjenner flere som både borog har bodd der og trovdes godt. Også i høyblokkene. Bra senter har det blitt, ofte t-bane og ikke langt til grønne områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlise Skrevet 22. juni 2005 #9 Del Skrevet 22. juni 2005 hei bor på tveita i høyblokkene....det tar 10 min med banen til byen...det er fredlig og rolig her om kvelden og masser av trivlige folk her. jeg er selvsagt en av dem:) det er nok av grøntarealer her og du kan trygt la barna leke ute uten å frykte for livet dems...det er kort vei til skoler og barnehager og det du måtte trenge. vil du oppleve bylivet koster det deg maks 200 kr for taxi hjem om natta og det går nattbusser forbi her. kort vei til marka er det også. det bor foresten noen utskudd fra tveitagjengen her fortsatt, og forøvrig har vi en domsfeldt morder her, men de fleste har fått barn og skikket seg vel. tveitagjengen er et ord i fortiden....nå skal det sies at det er noen fra den gamle gjengen som har begynt å interesere seg for malerier og da spess munch...men det merker ikke vi noe særlig til. velkommen til tveita:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 24. juni 2005 #10 Del Skrevet 24. juni 2005 Har jo hørt om Tveita-gjengen da, men regner ikke med at den finnes lengre...hehe. hm .. kremt.. jo de finnes nok fortsatt. Men de har vel inntatt litt større deler av landet enn en bydel i Oslo. Flere av de sitter vel inne akkurat nå også i forbindelse med to store saker som versjerer en del i media for tiden... Men nå var det en god del av medlemmene i Tveita gjengen som ikke var fra Tveita i det hele tatt også.... Så jeg tror ikke jeg hadde latt det styre valget mitt for å flytte dit eller ikke. Personlig ville jeg aldri flyttet dit, men det er i og for seg ikke noe direkte galt med stedet heller. Rent bortsett fra at det er Tveita... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå