Juater Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Hei. Hadde en avglemt nettleie faktura som jeg fikk utsatt betalingsfrist på til den 15. Grunnen til at den ble avglemt var at jeg hadde nettleie og strøm på separate fakturaer da. Er det da greit at nettselskap står på døren den 14 og krever å få komme inn i sikringsskapet? Jeg var på jobb og hadde besøk den aktuelle dagen og det var besøket som måtte åpne noe som selvsagt ble en sjokkerende og flau sfære for min del. Besøket ringte såklart meg som er huseier med en gang og da spurte jeg om å gi telefonen til montørene, allerede der måtte besøket mase for at de i det hele tatt skulle snakke med meg. Det ble en kvass samtale der jeg måtte tigge for å få montørene til å tro på at jeg hadde alt på det rene i forhold til utsettelse. Når de da attpåtil drar så har de ut av seg «det her bør ordne seg hvis ikke er vi fort tilbake igjen!» noe som besøket opplevde som truende adferd. jeg betalte selvsagt innen fristen den 15 som uansett var avtalt. Er det greit av strømselskapet å gjøre det på en slik måte?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Nei! Har du ringt kundeservice og klaget etterpå? Anonymkode: 02873...e1b
Juater Skrevet 29. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2019 Ja kontaktet kundeservice men det var bare, jaja gjort er gjort.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 Jeg hadde skrevet mail til hovedkontoret og klagd på montørene. En ting er at montørene dukket opp den 14 når det var avtalt om frist den 15. En annen sak er oppførselen til montørene. De burde legge seg langflate, og gjør de ikke det så ville jeg hengt ut selskapet. Anonymkode: 9c930...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #5 Skrevet 30. april 2019 Jeg tipper beskjeden om utsettelse av frakobling ikke har kommet frem til montøren. Men hvor lenge etter forfall hadde dette gått? De kommer vel ikke og tar strømmen den første uka? Anonymkode: 4502c...e7e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper beskjeden om utsettelse av frakobling ikke har kommet frem til montøren. Men hvor lenge etter forfall hadde dette gått? De kommer vel ikke og tar strømmen den første uka? Anonymkode: 4502c...e7e Det skal mer enn én ubetalt regning til før de kutter strømmen... Anonymkode: 3f084...abc 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 Her er noe som skurrer. Man skal ha både purring og regning gått til inkasso før man stenger noe som helst. Det kan ikke være en misforståelse mellom deg og selskapet da? Anonymkode: a5564...4ce 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Montørene gjorde bare jobben sin, feil beskjed var gitt. Og kan tenke meg hvor givende jobb det er å få de samme unnskyldningene og anklagene i hus etter hus... Strømselskapet kunne sagt beklager. Men de fikset jo opp. så ser ikke store problemet. Uansett er ikke faktum fra din side fullstendig her, noe som innleggene før meg allerede har påpekt. Det skal myyye til over lang tid før de tar strømmen. Begynn å betale regningene dine, du. Og slutt å skylde på alt og alle når det er du som har tabbet deg ut. Anonymkode: 65fca...20d 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 De stenger ikke strømmen like etter forfall. Her må du ha misligholdt betalingen over flere måneder. Anonymkode: f923e...dcd 3
Whistler Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 Hvorfor må de inn i ditt hus for å koble fra?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 På 29.4.2019 den 19.56, Juater skrev: Hei. Hadde en avglemt nettleie faktura som jeg fikk utsatt betalingsfrist på til den 15. Grunnen til at den ble avglemt var at jeg hadde nettleie og strøm på separate fakturaer da. Er det da greit at nettselskap står på døren den 14 og krever å få komme inn i sikringsskapet? Jeg var på jobb og hadde besøk den aktuelle dagen og det var besøket som måtte åpne noe som selvsagt ble en sjokkerende og flau sfære for min del. Besøket ringte såklart meg som er huseier med en gang og da spurte jeg om å gi telefonen til montørene, allerede der måtte besøket mase for at de i det hele tatt skulle snakke med meg. Det ble en kvass samtale der jeg måtte tigge for å få montørene til å tro på at jeg hadde alt på det rene i forhold til utsettelse. Når de da attpåtil drar så har de ut av seg «det her bør ordne seg hvis ikke er vi fort tilbake igjen!» noe som besøket opplevde som truende adferd. jeg betalte selvsagt innen fristen den 15 som uansett var avtalt. Er det greit av strømselskapet å gjøre det på en slik måte? Dette må jo være flere år siden. Hvilken netteier er det som ikke har innført en faktura ennå? Fra 1. september 2016 gjelder Norges Vassdrags og Energidirektorats (NVE) nye regler for gjennomfakturering. Dette betyr i praksis at alle kraftleverandører kan tilby én felles faktura for strøm og nettleie. Og skulle ikke det være nok så er det ikke sånn at dersom betalingen er noen dager forsinket så står selskapt på døra for å stenge strømmen din umiddelbart. Her er vilkårene. Anonymkode: 84011...499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå