Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 Populært innlegg #1 Skrevet 29. april 2019 Jeg lar meg stadig overraske over hvor egoistiske og sneversynte en del foreldre er. Hva er greia med dagens foreldre, evner de ikke å forstå at resten av verden ikke er interessert i å høre på at deres barn spiller /ser på barne TV på feks iPad? (Og dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle foreldre, før dere alle blir krenket. Men det gjelder overraskende mange). Jeg snakker da om foreldre som på fex en flyplass, buss, tog osv lar barna spille spill med lyd. Eller se på noe med lyd. Uten hodetelefoner. Jeg kan forstå at det for foreldrene sikkert er mer behagelig enn å måtte forholde seg til egne unger som maser, men for oss andre som ufrivillig må høre på dette er det ulidelig! Hvorfor kan ikke foreldre også ta hensyn? De krever jo at alle skal ta hensyn til deres såkalte gullunger. Anonymkode: d0781...14f 52
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Så lenge det ikke er høy lyd så ser jeg ikke problemet. Mindre barn synes det sr ubehagelig med øretelefoner. Om det er litt eldre barn så har man så klart på øretelefon. Men litt lyd fra et spill plager ikke meg.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 29. april 2019 6 minutter siden, WhisperingWind skrev: Så lenge det ikke er høy lyd så ser jeg ikke problemet. Mindre barn synes det sr ubehagelig med øretelefoner. Om det er litt eldre barn så har man så klart på øretelefon. Men litt lyd fra et spill plager ikke meg. Det plager andre rundt deg... Da får barnet ha av lyden om barnet synes det er ubehagelig med øretelefoner. Makan! Anonymkode: ed88b...2b7 64
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 Helt enig med deg. Vet ikke hvor mange ganger på cafe, ferje, tog, buss osv. Så sitter det barn med ipad og lignende, og lyden på full guffe. Og foreldre som ikke bryr seg. Er ikke gøy for meg, å sitte bak det barnet i 2 timer. Og hvorfor kan ikke barna bruke hodetelefoner, finnes flere som er behagelige der ute. Jeg har barn selv, og de har hatt hodetelefoner på fra de var små, ellers får de ikke ha lyd på. Anonymkode: 241aa...900 33
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 12 minutter siden, WhisperingWind skrev: Så lenge det ikke er høy lyd så ser jeg ikke problemet. Mindre barn synes det sr ubehagelig med øretelefoner. Om det er litt eldre barn så har man så klart på øretelefon. Men litt lyd fra et spill plager ikke meg. På seg selv kjenner man ingen andre. Så bra for deg at du ikke lar deg plage, men det er ganske mange andre som synes dette er et stort problem. Anonymkode: 2c612...a6f 28
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 29 minutter siden, WhisperingWind skrev: Så lenge det ikke er høy lyd så ser jeg ikke problemet. Mindre barn synes det sr ubehagelig med øretelefoner. Om det er litt eldre barn så har man så klart på øretelefon. Men litt lyd fra et spill plager ikke meg. Se der ja, du er kanskje en av disse foreldrene? Som flere andre her sier: selv om det ikke plager deg så plager det andre. Det er nokså slitsomt å ha spill fra en kant, Barne-TV fra en annen og musikk fra en tredje. Liker ikke barn hodetelefoner så skrur man av lyden. Eller enda bedre: man underholder ungene sine selv. Evt oppdrar de til at livet noen ganger er kjedelig. Det er ikke Ok å være så egoistisk som en del foreldre er i dag. Jeg tar ikke hensyn til dine barn, dersom du ikke tar hensyn til meg. Anonymkode: d0781...14f 21
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 Ser som sagt ikke problemet med LAV lyd.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #8 Skrevet 29. april 2019 6 minutter siden, WhisperingWind skrev: Ser som sagt ikke problemet med LAV lyd. Nå ser du jo at det er ganske mange som er uenige med deg og faktisk blir plaget av det. Så da bør du være oppmerksom på det, og ikke tillate det. Evt får du la barna dine holde seg hjemme. Hører andre lyden er den for høy, enkelt og greit. Og du vet det at mange sier ikke ifra før de har blitt veldig irritert. Og det er ikke nødvendigvis så hyggelig for hverken voksne eller barn når man da ber dere dempe dere. Anonymkode: d0781...14f 20
Gjest Optimo Skrevet 29. april 2019 #9 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, WhisperingWind skrev: Ser som sagt ikke problemet med LAV lyd. Noen andre ser problemet med lav lyd. Ser du problemet nå? Hva kan vi gjøre med det?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #10 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, WhisperingWind skrev: Ser som sagt ikke problemet med LAV lyd. Da ser jeg heller ikke problemet med at dine barn skal ha på ørepropper de synes de er ubehagelige Det å tvinge på dine barn ørepropper de synes er ubehagelige, er å tvinge på andre å høre på "lav" lyd fra dine barn- og flere titalls andre barn også. Faktisk er det verre for oss andre enn at ditt barn synes det er ubehagelig med ørepropper... Anonymkode: ed88b...2b7 24
Daria Skrevet 29. april 2019 #11 Skrevet 29. april 2019 54 minutter siden, WhisperingWind skrev: Så lenge det ikke er høy lyd så ser jeg ikke problemet. Mindre barn synes det sr ubehagelig med øretelefoner. Om det er litt eldre barn så har man så klart på øretelefon. Men litt lyd fra et spill plager ikke meg. Da får ungen velge, da - ingen øretelefoner, ingen spilling. Lyd jeg velger selv plager sjelden meg, men jeg har da vett til å skjønne at det kan plage andre som ikke har valgt den. 27
kisskissbangbang Skrevet 29. april 2019 #12 Skrevet 29. april 2019 Jeg synes det er skikkelig irriterende. Mine må bruke øreklokker, hvis ikke får de ikke bruke iPad. Skulle bare mangle, synes jeg. 21
KaBom Skrevet 29. april 2019 #13 Skrevet 29. april 2019 Spilling og film med lyd i offentlighet er en uting. Små barn er ikke unnskyldt. Den kampen må bare vi foreldre ta. Å lære seg å ta hensyn til omgivelsene er bare sunt for ungene. 20
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. april 2019 #14 Skrevet 29. april 2019 Nå bruker ikke vi iPad ute så nei, det gjelder ikke meg. Jeg sier at det plager ikke meg at andre barn spiller med lavt volum.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #15 Skrevet 29. april 2019 3 timer siden, WhisperingWind skrev: Ser som sagt ikke problemet med LAV lyd. Temmelig mange mennesker som faktisk ikke bruker LAV lyd heller da! De sitter for eksempel med full guffe på mobiltelefonen sin, eller på andre "duppeditter" noe som selvdølgelig kan være VELDIG irriterende for alle andre... Anonymkode: 6ffc1...2e4 4
Måbarefåsiat... Skrevet 29. april 2019 #16 Skrevet 29. april 2019 Helt enig. Jeg klikker av spillelyder. Min sønn får ikke ha på lyd, noe som han synes er dypt urettferdig. Når det gjelder lav lyd, så er det minst like irriterende. Da blir det bare sus. Men jeg ser jo at voksne, tar frem telefonen bare de må vente to minutter på bussen. Så det er jo noe med vanene til disse barna også, og hvor de har det fra... 11
Puny Skrevet 29. april 2019 #17 Skrevet 29. april 2019 Lav lyd må gå. Hva er verst, litt spillyd eller vræling? Og nei, jeg er ikke en av de dom lar mitt barn spille ( hverken hjemme eller ute). 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. april 2019 #18 Skrevet 29. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Temmelig mange mennesker som faktisk ikke bruker LAV lyd heller da! De sitter for eksempel med full guffe på mobiltelefonen sin, eller på andre "duppeditter" noe som selvdølgelig kan være VELDIG irriterende for alle andre... Anonymkode: 6ffc1...2e4 Høy lyd er slitsomt. Men føler nesten oftere det gjelder voksne enn barn...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #19 Skrevet 29. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar meg stadig overraske over hvor egoistiske og sneversynte en del foreldre er. Hva er greia med dagens foreldre, evner de ikke å forstå at resten av verden ikke er interessert i å høre på at deres barn spiller /ser på barne TV på feks iPad? (Og dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle foreldre, før dere alle blir krenket. Men det gjelder overraskende mange). Jeg snakker da om foreldre som på fex en flyplass, buss, tog osv lar barna spille spill med lyd. Eller se på noe med lyd. Uten hodetelefoner. Jeg kan forstå at det for foreldrene sikkert er mer behagelig enn å måtte forholde seg til egne unger som maser, men for oss andre som ufrivillig må høre på dette er det ulidelig! Hvorfor kan ikke foreldre også ta hensyn? De krever jo at alle skal ta hensyn til deres såkalte gullunger. Anonymkode: d0781...14f Satt på toget fra Bergen til Oslo en gang. Og måtte gi beskjed til en mor med 3barn. Spurte om hun hadde høretelefoner til ipaden det ene barnet så på.Full guffe på lyden og drømmehagen. Om og om igjen.Samme episoden... Har selv barn.Men det var helt forferdelig. Satt 2 seter forann meg. Etter 1.time var det nok..Moren selv satt m ørepropper og telefon.. Anonymkode: 90f6f...073 11
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #20 Skrevet 29. april 2019 21 minutter siden, Puny skrev: Lav lyd må gå. Hva er verst, litt spillyd eller vræling? Og nei, jeg er ikke en av de dom lar mitt barn spille ( hverken hjemme eller ute). Nei, lav lyd må ikke gå. Det er ikke enten lav lyd eller vræling. Da må foreldrene ta barnet vekk fra der andre mennesker er, eller kjøpe hodetelefoner til barna sine dersom de ikke klarer å sitte uten lyd og begynner å vræle. Det beste hadde selvfølgelig vært om foreldrene lærte barna at de ikke alltid kan gjøre som de vil. Det ser det ut til å være lite av om dagen. Som en annen sa, lav lyd/susing er vel så irriterende som høy. Og jada, det er mange voksne som også må lære seg dette (feks de som sitter å ser snapstorien til alle vennene sine med lyd, har på hodetelefoner på FULL GUFFE så man hører musikken over sin egen musikk). Anonymkode: d0781...14f 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå