Gå til innhold

Du over 30 år: Hva er du villig til å bruke på et utdrikkingslag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger er du villig til å bruke på et utdrikkingslag som inneholder en overnatting og mat/drikke av høy kvalitet? 

Hilsen forlover som vil lage en litt lux voksenfest men også er opptatt av at flest mulig blir med

Anonymkode: bf671...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må det være en overnatting?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva man er villige til å betale for sånt er jo helt avhengig av blant annet forholdet til brudgommen, samt egen økonomi, så det vil jo variere enormt. 

Anonymkode: e0c01...699

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Da måtte det ha vært en hytte i Oslo, i en av marka, så det er billigst reisevei. (72 kr)

og en ca 500 kr for 2 netter. Og en 400-450 kr til mat. Toppen 1000 kr til sammen.

Anonymkode: 1fdb1...0be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste begynner å steile når man må ut med over 1000,-. Jeg har vært forlover tre ganger selv og funnet ut at det beste er å la folk ta med drikke selv. Der er det mye å spare! Det blir ofte mengder av alko til overs, noen er gravide/avholds og blir sure for å betale, andre liker bare en type vin osv. Fiks drikke til bruden og deg selv. Har noen av lagmedlemmene en hytte som kan lånes? Masse å spare på det sammenlignet med er rådyrt spasted eller lignende.

Anonymkode: c7073...d49

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste begynner å steile når man må ut med over 1000,-. Jeg har vært forlover tre ganger selv og funnet ut at det beste er å la folk ta med drikke selv. Der er det mye å spare! Det blir ofte mengder av alko til overs, noen er gravide/avholds og blir sure for å betale, andre liker bare en type vin osv. Fiks drikke til bruden og deg selv. Har noen av lagmedlemmene en hytte som kan lånes? Masse å spare på det sammenlignet med er rådyrt spasted eller lignende.

Anonymkode: c7073...d49

Helt enig, jeg drikker ikke vin,men foretrekker øl.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig, jeg drikker ikke vin,men foretrekker øl.

Og jeg foretrekker pepsi max til måltider. Ikke alkohol. Så drikker ikke mye.

• Liker 10
Skrevet

Jeg har ikke rukket å komme over 30 år ennå, men som anonym over meg sier har det noe å si forholdet til brudgommen.

Min erfaring er at forlover hører med de andre hva de synes er ok pris. I tillegg at de hører med bruden om de foretrekker "eksklusiv" men færre som møter, eller billigere men at "alle" kommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5-10 000. Kommer an på hvem det var for.

Anonymkode: 018a3...fdf

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg vil generelt si ca 1000 kr er en ok pris, jeg hadde gjerne betalt endel mer for en god venninne men det vil jo alltid være noen som ikke er like nære tenker jeg. Selv om noen er villig til å bruke mye så er det alltid mange som syntes det fort er altfor dyrt.

De fleste bruder vil nok heller ha så mange av vennene sin der som mulig enn ett skikkelig dyrt opplegg som gjør at noen ikke har mulighet til å delta.

Overnatting syntes jeg er unødvendig og hadde nok valgt å dra hjem sent på kvelden.

Endret av moroklompen
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, moroklompen skrev:

Jeg vil generelt si ca 1000 kr er en ok pris, jeg hadde gjerne betalt endel mer for en god venninne men det vil jo alltid være noen som ikke er like nære tenker jeg.

Overnatting syntes jeg er unødvendig og hadde nok valgt å dra hjem sent på kvelden.

Hyttetur synes jeg høres kos ut :)

Studenthytta (medisin) ol.

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på relasjonen til den som skal gifte seg, og min egen økonomi. Noen er kanskje studenter, eller enslige (dyrere å bo som enslig), noen har godt betalte jobber. 

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er nok å snakke med og spørre hva som er mulige deltakere selv synes og mener - og hør på dem, spesielt dem som hinter om at de ikke ønsker å bruke så mye. Mange sier jo ikke slikt rett ut. 

Faren er, at noen få, veldig gira personer kjører på med for stort og flott opplegg, som resten mest føler seg tvunget til å delta på.

Vennegjenger er også forskjellige. Vi er noen få, nære venner, som gjerne investerer en litt større sum på et hyggelig opplegg for å kunne møtes - siden vi bor ulike steder i landet og sjeldent treffes. 

Mens en nær slektning i samme alder har stor vennekrets i samme by, hvor det har vært mange bryllup de siste somrene. Da blir utdrikningslag først og fremst en stor økonomisk utgift. H*n vil helst ha det billigst mulig, for å orke å delta. 

Anonymkode: 62a58...b76

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Spørs om det hadde vært en nær venninne eller en bekjent/kollega. Dersom det var en nær venninne kunne jeg brukt 5-7000 hvis det var snakk om en helgetur til en storby eller noe sånt. Men da må man helst ha litt god varsel. Hadde det vært en bekjent hadde det holdt med 2000.. 

Anonymkode: 5e5db...20e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes 1000 kr. er absolutt maks. 

Syntes egentlig utdrikningslag er noe himla tøys. Det hadde kanskje noe for seg før i tiden, men nå bor jo folk som oftest sammen i årevis før de gifter seg, så livssituasjonen er nøyaktig lik både før og etter bryllup, og ergo ikke noe jeg gidder å ta den helt ut for. 

Anonymkode: 3b368...0c8

• Liker 11
Skrevet

For meg er 1500 maks. Mer enn det skal det være en veldig god grunn til. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

1500 - 2000 er absolutt max for min del når overnatting er inkludert, helst mindre.

Som forlover har du sikkert brudens ønsker i bakhodet. Hadde jeg vært brud ville jeg vært opptatt av at flest mulig skal få være med, og etter egen erfaring er det vanskelig for alle å overnatte. Dessuten har ikke alle like romslig økonomi, så selv om overnatting og «mat og drikke av høy kvalitet» (hva nå enn du legger i det) er stas, er det ikke nødvendigvis slik at man har råd til det. Den som ikke har råd til hummer og champagne til seg selv har heller ikke råd til det selv om det er et utdrikningslag. 

Husk at de samme personene bruker både tid og penger en helg senere på sommeren også, til selve bryllupet. Da er det i alle fall ofte behov for overnatting med medfølgende utgifter. Hvis totalpakka for å delta i noens bryllup havner på 10 000 + for et par som skal i bryllupet til et annet par (utdrikningslag x 2, reise og opphold i forbindelse med bryllupet, gave, muligens shine opp antrekket litt) har man ikke råd til å ha mange venner som gifter seg samme sommer, for å si det slik! 

Vennegjengen generelt er veletablert, men det er likevel ikke slik at vi kan gjøre hva vi vil uten å tenke på prisen. 

Endret av Ullvott
skrivefeil - pølsefingre
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger er du villig til å bruke på et utdrikkingslag som inneholder en overnatting og mat/drikke av høy kvalitet

Hilsen forlover som vil lage en litt lux voksenfest men også er opptatt av at flest mulig blir med

Anonymkode: bf671...3ad

Er dette noe bruden har sagt at hun ønsker seg? Dvs at hun er inneforstått med at det blir dyrt, og kanskje ikke alle kan være med? 

Jeg hadde ikke brukt over 1000. Men jeg synes det er litt vesentlig om dette er dine eller brudens ønsker. 

Anonymkode: 6e055...7b1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er to ting det kommer an på: økonomi og forholdet til bruden. Selv om man er over 30 betyr det ikke at man har bedre økonomi. Skal man ha et dyrt utdrikningsslag synes jeg at man bør ha 6 måneder på seg til å spare opp.

Anonymkode: 8d212...117

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ville droppet overnatting og la hver og én stå for drikke og mat selv (spiser ute og betaler selv). Forlover dekker opp for brud/brudgommen.

Forlover til brud/brudgommen ser ingen problem i å bruke f.eks flere tusen kroner på å få dette bra. De andre gjestene har forskjellige relasjoner med brud/brudgommen, alt fra gamle venner, bekjente, kolleger eller nær venner og familie. Enkelte har god inntekt, andre har nesten ikke inntekt. Å da få alle disse til å spytte inn 1000-2000 kr hver er drøyt. 

Trenger ikke være så himla dyrt for at det skal bli gøy! Det er bedre alle kommer, enn at noen må melde avbud fordi det skal være så dyrt og fancy. Det enkle er oftest det aller beste. 

Endret av Juks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...