Million Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Jeg sliter litt med gulvvask pga dårlige overarmer og skuldre som fort blir betente. Det er i tillegg smertefullt å vaske gulv. Har en tid nå derfor vurdert å gå til anskaffelse av en Kärcher gulvvasker, en maskin som visstnok skal lette denne gulvvaskejobben enormt. Bare å føre den over gulvene, uten å måtte bruke noe særlig muskelkraft. Er det noen som har erfaring med disse maskinene og kan si noe om de? Blir det rent? Er de rullene som ruller rundt og vasker gulvet forbruksvare, som skiftes hver gang de blir skitne? Eller skyller og vasker man dem, og bruker de om igjen? Hvor lenge i så fall? Og synes du at gulvet blir rent med denne maskinen? Hva synes du om dem? Var det et godt kjøp, eller ble den bare stående i en krok i et skap?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Jeg har hatt min i 1,5 år nå, og er kjempefornøyd. Bruker den en gang i måneden, og gulvene blir rene. Bruker spesialvaskemiddelet for parkett og laminat. Jeg pleier å ta av rullene og skylle dem godt etter bruk, i tillegg til å skylle dem slik det står i bruksanvisningen. Regner med at jeg kommer til å bytte dem ut snart. Det eneste negative jeg kommer på, er at den er tung. Mye tyngre enn en støvsuger. Jeg får vondt i skuldrene hvis jeg vasker hele huset med den på en dag. Dessuten bråker den. Og pass på at du ikke kommer borti ledninger til lamper, TV o.l med rullene. Den drar inn ledningen i løpet av sekunder (jeg knuste en lampe på den måten...). Anonymkode: 14dd8...3b7 1
Million Skrevet 29. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt min i 1,5 år nå, og er kjempefornøyd. *snip* Anonymkode: 14dd8...3b7 Aha, takk skal du ha. Det med ledninger var greit å vite. Håper flere har info. Jeg har egentlig ikke særlig god lagringsplass hjemme, så jeg kjøper den ikke hvis det er en del ulemper etc med den. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, Million skrev: Aha, takk skal du ha. Det med ledninger var greit å vite. Håper flere har info. Jeg har egentlig ikke særlig god lagringsplass hjemme, så jeg kjøper den ikke hvis det er en del ulemper etc med den. Hvis du kjenner noen som har en, så spør om å få prøve den før du kjøper. Jeg har lånt bort min slik at folk har fått prøve. Noen har kjøpt sin egen etterpå, andre har funnet ut at den er for tung eller bråker for mye. Anonymkode: 14dd8...3b7 1
Truno Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 Jeg er kjempefornøyd med min. Spesielt på flisene. Eneste ulempen er at den er tung, så det er desverre ikke sånn at du får vasket gulvene uten særlig muskelkraft. Jeg blir mer sliten i armene med den maskinen enn med vanlig mopp. Det finnes jo robotmopp og, det kan jo være verdt å sjekke ut?
Million Skrevet 30. april 2019 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2019 21 timer siden, Truno skrev: Jeg er kjempefornøyd med min. Spesielt på flisene. Eneste ulempen er at den er tung, så det er desverre ikke sånn at du får vasket gulvene uten særlig muskelkraft. Jeg blir mer sliten i armene med den maskinen enn med vanlig mopp. Det finnes jo robotmopp og, det kan jo være verdt å sjekke ut? Det høres ut som Kärcher ikke er noe for meg og mine skuldre. Dersom den er så tung, så vil jeg antageligvis ende opp med å grue meg til å bruke den, og så ender den opp nesten ubrukt i et skap. 1
Belima Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, Million skrev: Det høres ut som Kärcher ikke er noe for meg og mine skuldre. Dersom den er så tung, så vil jeg antageligvis ende opp med å grue meg til å bruke den, og så ender den opp nesten ubrukt i et skap. Uff det er så ugreit når kroppen svikter oss. Er i samme situasjon selv og har prøvd mye "rart" for å få livet mer lettvindt, men ikke funnet noe praktisk hjelpemiddel. Min løsning har blitt at jeg rett og slett tar ett rom om dagen. Det tar ekstra tid, men skuldrene klarer seg godt. Jeg pleide også å kunne "feie" over et helt hus på en dag tidligere. 1
Truno Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 51 minutter siden, Million skrev: Det høres ut som Kärcher ikke er noe for meg og mine skuldre. Dersom den er så tung, så vil jeg antageligvis ende opp med å grue meg til å bruke den, og så ender den opp nesten ubrukt i et skap. Ja, den er dessverre ganske tung. Nå skal det også sies at jeg er særdeles svak, så det er jo mulig at ikke alle opplever den som like tung. Jeg har også en robotstøvsuger, og etter jeg fikk den har det blitt mindre behov for å vaske gulvet, så det kan jo være en idé 😊 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 Har litt av de samme problemene som ts. Er det noen som har tips om andre gulvvaskere? Anonymkode: 0d0bf...bea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå