AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Først å fremst vil jeg si at jeg er ikke imot noen som er fra andre religioner, jeg er fullt klar over at det et forskjellige regler osv.., men denne situasjonen plager meg ganske mye. Jeg har altså respekt for de aller fleste. Jeg har en venninne jeg ikke har kontakt med lenger, å det siste året har hun forandret deg kjempemye. For over 1 år siden ble hun kjent med en muslim, var jo helt greit å jeg ble jo ganske glad på hennes vegne, men utover året skulle alt bli kaos for hennes del. Da det ble slutt mellom henne å denne daværende typen hennes, begynte hun å henge med broren hans. (Skulle vise seg at de fant sammen). Og jeg merket fort at hun begynte å forandre seg da. Jeg skjønte ganske fort at denne familien er ikke noe å spøke med når man ikke er vant til demmes kultur. Han var ganske sjefete over henne, på både meldinger og i telefonen. Inntil i sommer så har hun å jeg alltid vært ute på byen sammen, men nå kunne hun ikke drikke noe alkohol fordi hun ikke får lov til det av typen sin. Jeg tenkte da at det var litt rart, fordi han forrige hun var sammen med brydde seg ikke, men hun var jo nyforelsket igjen så hvorfor ikke gjøre litt for kjæresten sin liksom. Fra rett før jul å etter jul begynte vennskapet vårt å minke, hun forandret seg mer å mer å isolerte seg ganske mye. Da jeg spurte henne sa hun at hun ikke får lov av han å gå ut av huset, uten hans godkjennelse. Hun begynte til å med å prate på samme måte som dem, og lese fra koranen. Jeg var frustrert og bekymret da typen hennes skulle kjøre oss hjem en gang, for han krevde så mye av henne, og hun gjorde absolutt alt som han sa. Ikke lenge før vi mista kontakten, sendte hun meg bilde med hijab. Etter jul har jeg ikke selv hatt det lett, da jeg har gått igjennom mye. Og savner den venninnen jeg en gang hadde. Men det som plager med aller mest er at hun kom i den situasjonen hun er i nå, jeg skjønner egentlig ikke hva som skjedde i det hele tatt. Det er trist å tenke på at hun har mistet friheten sin, og at hun lever under strenge regler som han setter for henne. Jeg kjenner egentlig nå at jeg er sykt bekymra, hva om han behandler henne verre enn det vi egentlig tror? Jeg vet at familien hennes ikke ønsker at hun skal være i den situasjonen, og da vi snakket sammen, tror jeg ikke hun hadde fortalt noe til familien sin, men jeg vet ikke hvordan det er nå, når han har så mye makt over henne. Som sagt, jeg er har full forståelse for at det er forskjellige regler i alle religioner, men så mye hun har forandret seg så er det ikke absolutt alle mennesker i verden jeg har respekt for. Å da snakker jeg om oppførsel og hvordan man behandler andre. Er det noen av dere som har vært i en lignende situasjon? Anonymkode: fb389...afa
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Seff er det en mann inne i bildet. Damer er så lettlurte. Anonymkode: acd61...030 3
AlkoMann Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 På 29.04.2019 den 12.21, AnonymBruker skrev: Først å fremst vil jeg si at jeg er ikke imot noen som er fra andre religioner, jeg er fullt klar over at det et forskjellige regler osv.., men denne situasjonen plager meg ganske mye. Jeg har altså respekt for de aller fleste. Jeg har en venninne jeg ikke har kontakt med lenger, å det siste året har hun forandret deg kjempemye. For over 1 år siden ble hun kjent med en muslim, var jo helt greit å jeg ble jo ganske glad på hennes vegne, men utover året skulle alt bli kaos for hennes del. Da det ble slutt mellom henne å denne daværende typen hennes, begynte hun å henge med broren hans. (Skulle vise seg at de fant sammen). Og jeg merket fort at hun begynte å forandre seg da. Jeg skjønte ganske fort at denne familien er ikke noe å spøke med når man ikke er vant til demmes kultur. Han var ganske sjefete over henne, på både meldinger og i telefonen. Inntil i sommer så har hun å jeg alltid vært ute på byen sammen, men nå kunne hun ikke drikke noe alkohol fordi hun ikke får lov til det av typen sin. Jeg tenkte da at det var litt rart, fordi han forrige hun var sammen med brydde seg ikke, men hun var jo nyforelsket igjen så hvorfor ikke gjøre litt for kjæresten sin liksom. Fra rett før jul å etter jul begynte vennskapet vårt å minke, hun forandret seg mer å mer å isolerte seg ganske mye. Da jeg spurte henne sa hun at hun ikke får lov av han å gå ut av huset, uten hans godkjennelse. Hun begynte til å med å prate på samme måte som dem, og lese fra koranen. Jeg var frustrert og bekymret da typen hennes skulle kjøre oss hjem en gang, for han krevde så mye av henne, og hun gjorde absolutt alt som han sa. Ikke lenge før vi mista kontakten, sendte hun meg bilde med hijab. Etter jul har jeg ikke selv hatt det lett, da jeg har gått igjennom mye. Og savner den venninnen jeg en gang hadde. Men det som plager med aller mest er at hun kom i den situasjonen hun er i nå, jeg skjønner egentlig ikke hva som skjedde i det hele tatt. Det er trist å tenke på at hun har mistet friheten sin, og at hun lever under strenge regler som han setter for henne. Jeg kjenner egentlig nå at jeg er sykt bekymra, hva om han behandler henne verre enn det vi egentlig tror? Jeg vet at familien hennes ikke ønsker at hun skal være i den situasjonen, og da vi snakket sammen, tror jeg ikke hun hadde fortalt noe til familien sin, men jeg vet ikke hvordan det er nå, når han har så mye makt over henne. Som sagt, jeg er har full forståelse for at det er forskjellige regler i alle religioner, men så mye hun har forandret seg så er det ikke absolutt alle mennesker i verden jeg har respekt for. Å da snakker jeg om oppførsel og hvordan man behandler andre. Er det noen av dere som har vært i en lignende situasjon? Anonymkode: fb389...afa Du kan også bli muslim. I dag har allerede 2000 norske kvinner konvertert til Islam. Jeg ser daglig etnisk norske kvinner om har hijab i Oslo. Jeg tror kvinner er mer følelsesstyrte enn menn. Jeg hørte et program på radioen med norske konvertitter , som oppga at de synes den muslimske storfamilien var et pluss. Mange av dem er også naturlig underdanige . 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 Jeg respekterer ingen religioner. Spesielt ikke islam. Ser på den som menneskefiendtlig. Veldig trist å lese om din venninne Anonymkode: 635ed...ebb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg respekterer ingen religioner. Spesielt ikke islam. Ser på den som menneskefiendtlig. Veldig trist å lese om din venninne Anonymkode: 635ed...ebb Islam er veldig forskjellig fra land til land. Folk som kaller seg muslimer og tilhører Islam vil ikke alle forbindes med IS, kjønnslemmlestelse eller kvinneundertrykkelse. Jeg har bodd med ei fra Bosnia, burkte ikke hijab, viste mer kropp enn meg..hun kaller seg muslim Det er bare at alle ekstreministene roper høyest, dermed forbinder vi islam med dette. Anonymkode: 03303...cef 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Tja, dette høres da mer ut som psykisk mishandling enn religion. Ev. religion som påskudd for psykisk mishandling. Som i de fleste slike situasjoner, er det dessverre lite man som utenforstånde får gjort, annet enn å varsle om at man er der den dagen hun selv finner ut at hun ønsker seg ut av forholdet. Jeg har hittil verken sett situasjoner hvor noen har klart å overtale eller tvinge noen til å gå ut av slike forhold, for innen det har kommet så langt, har fyren alt fått altfor stor makt over henne. Mitt beste råd er å varsle henne om at du er klar til å bistå den dagen hun er klar til å bryte ut, si at hun fortjener bedre, og gjenta dette (helst i muntlig form om mulig, slik at han ikke kan ta henne på det) så lenge du orker. Anonymkode: 423cd...f49 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå