Gå til innhold

Inspirert av *stemorheks* trådene... Hva med biologisk mødrer som saboterer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva med biologiske mødrer som gjør alt de kan for å sabotere og ødelegge samvær mellom barn og far? 

Når mor trur at det kun er hennes barn og at hun har enerett på at bestemme over ungene? Når far desperat forsøker å få mer samvær men kun møter veggen.

Når biologisk mor nærmest hjernevasker ungene og er så bitter at det er vanskelig vite om hun egentlig et ved sine fulle fem? 

Når barn blir brukt som mors venninne i baksnakking om far og fars nye kjæreste?

Er det flere som har denne erfaringen? 

Hva gjør dere? Hvordan takler dere mor? 

Anonymkode: 9582d...450

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samtaler på Familiekontoret? Ikke at det har fungert her... Er i en lignende situasjon. Bare at det er far som snakker stygt om meg og min samboer. Dette har holdt på siden bruddet for noen år tilbake. Politi, dommer i tingretten og flere terapeuter på Familiekontoret har gitt far streng beskjed om å moderere språkbruken rundt barnet, men det er til ingen nytte. Ikke så mye jeg får gjort, for alle forsøk på å snakke fornuft er bortkastet energi. Heldigvis har barnet fått nok og nekter nå å være så mye hos far, så det har roet seg...

Det er en fryktelig frustrerende situasjon å være i og jeg synes synd på alle som må håndtere en slik person, uavhengig av om det er mor eller far. Man føler seg hjelpesløs og frustrert over å ikke bli hørt av den andre parten. 

Anonymkode: d4935...ec0

AnonymBruker
Skrevet

Konflikter mellom foreldre er utrolig vanskelig. Ingen kjenner egentlig den andre part før det blir slutt.

voksne er som barn. Når følelser blir såret, griper mennesker til de mest primitive mekanismer: sinne, aggresjon, sjalusi, bitterhet...

Foreldre der den ene part er beskrevet som «vanskelig,» «saboterende» og liknende har alltid sin side av saken. Vonde ubearbeidede følelser ligger ofte til grunn, og barnet blir skyteskive og pressmiddel. 

Det er ofte dynamikken mellom foreldrene som skaper vansker hos barn. Unntak er foreldre med psykopatiske trekk, alvorlige psykiske forstyrrelser etc. 

Det beste foreldre kan gjøre for sine barn, er å finne en slags våpenhvile de årene barn er barn . Man kan skylde på den ene eller den andre, men man barn trenger begge!

Anonymkode: ee7ff...a20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på, da vi sliter med biologisk mor som saboterer og er meget ufin mot sin eks/min kjæreste. De har prøvd familievernkontoret, uten hell.

Anonymkode: ce436...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...