AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Hei! visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men prøver her. har over vinteren vært litt lat med værandaen, så hundene har gått ut og inn på den som de vil. Som har resultert i mye tiss og bæsj, som jeg ikke har fått plukket opp da det har forsvunnet i snøen igjen. nå som varmen er her, merkes dette veldig. det lukter tiss over hele værandaen. Dette må naboene merke😖 har skuret med grønnsåpe, salmiakk, klor, vaskepulver, vaskemiddel, eddik... men uten noe nytte. Det jeg lurer på, er det noen som har en mirakelkur mot tisselukt? må få det bort uansett. Da jeg skal flytte fra leiligheten innen 2 mnd.. Anonymkode: efa72...2a0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Er det platting av treplanker på verandaen? I så fall får du en helvetes til jobb, ettersom urin + avføring helt sikkert også befinner seg på balkonggulvet som er under plankene. Du må få revet opp plankene og rengjøre under også.. Anonymkode: 949de...ce2 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 Mulig du også må betale for å få byttet ut plankene, dersom du har et slikt plankegulv på verandaen. Anonymkode: 949de...ce2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 Stakkars hunder Anonymkode: 237c2...4ff 11
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men prøver her. har over vinteren vært litt lat med værandaen, så hundene har gått ut og inn på den som de vil. Som har resultert i mye tiss og bæsj, som jeg ikke har fått plukket opp da det har forsvunnet i snøen igjen. nå som varmen er her, merkes dette veldig. det lukter tiss over hele værandaen. Dette må naboene merke😖 har skuret med grønnsåpe, salmiakk, klor, vaskepulver, vaskemiddel, eddik... men uten noe nytte. Det jeg lurer på, er det noen som har en mirakelkur mot tisselukt? må få det bort uansett. Da jeg skal flytte fra leiligheten innen 2 mnd.. Anonymkode: efa72...2a0 Eier du eller leier du leilligheten? Anonymkode: 949de...ce2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 Å fysj... Høres ut som du trenger mer proffesjonelle midler. https://www.norengros.no/luktfjerner-organic-fix-kickstart-1l-pls eller https://www.nowas.no/produkter/207-sanitaerrengjoering--toalett-hygiene/3840-sanoclean-biozyme-uten-parfyme-1-l/ for eksempel. Vasking med alle typer midler kan ha gjort vondt verre. Anonymkode: 57fda...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 det er platting under plankene ja.. stakkars hunder? Fordi dem har gjort fra seg på værandaen? Jeg leier her dessverre, så redd det fort kan bli dyrt for meg dette her.. Anonymkode: efa72...2a0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #8 Skrevet 29. april 2019 Hvis du leier så kan du få krav om å erstatte det du har ødelagt. Urin er et helvette å bli kvitt. Så mulig verandaplankene må skiftes i tilleg til at det må rengjøres under hvis verandaen ikke er på bakken med jord under. Anonymkode: 27ea6...729 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #9 Skrevet 29. april 2019 Takk! skal bestille meg noe av det, og håpe det hjelper 😁 Anonymkode: efa72...2a0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #10 Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: det er platting under plankene ja.. stakkars hunder? Fordi dem har gjort fra seg på værandaen? Jeg leier her dessverre, så redd det fort kan bli dyrt for meg dette her.. Anonymkode: efa72...2a0 Hadde jeg vært utleier hadde jeg stilt krav om at du måtte skiftet alt. Urin og avgørin ødelegger så jævlig. Anonymkode: 27ea6...729 9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #11 Skrevet 29. april 2019 Heldigvis er samboer snekker. Så går det den veien, håper jeg vi kommer til en enighet at han bytter plankene og jeg rengjør under. Men håper først at jeg finner en annen og enklere løsning.. Anonymkode: efa72...2a0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #12 Skrevet 29. april 2019 Herregud jeg er glad for at vi har solgt utleiehuset vårt..folk driter så jævlig i det som ikke er deres at det er en skam! Anonymkode: 2e0a6...ef5 14
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #13 Skrevet 29. april 2019 Bare Fordi jeg var lat i vinter betyr det ikke at jeg gir faen. Hundene gikk på do på kvelden, jeg tenker jeg tar det dagen etter, dagen etter hadde det snødd mye så det var borte. Sånn skjedde flere ganger, da det snødde veldig mye i vinter!! Har bodd her flere år. Og aldri luktet noe her før.. Anonymkode: efa72...2a0 1
Gjest Juks Skrevet 29. april 2019 #14 Skrevet 29. april 2019 Hvis dette har ligget å godtgjort seg over lengre tid oppå et tredekke, så er det stor sjanse for at det har trukket litt inn i treverket. Spesielt hvis treverket er ubehandlet eller beiset. Er det malt, kan det klare seg. Lukta blir kanskje borte med tiden, men treverket er egentlig ødelagt selv om det kanskje ikke ser slik ut nå.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #15 Skrevet 29. april 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars hunder Anonymkode: 237c2...4ff Er det tipset ditt? Forresten, hundene driter i hvor de driter. Anonymkode: 3639e...a3a 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #16 Skrevet 29. april 2019 Leigligheten jeg bor i er ganske dårlig stand fra før. Så det meste her skal uansett pusses opp da jeg flytter ut. Værandaen så jævlig ut da jeg flytta hit den også, men lukta var ikke der😓 det er ubehandlet ja, jeg tenkte jeg skulle beise det i fjor sommer, men det ble det aldri tid til. men jeg kan vel ikke beise det nå som det lukter? Eller hvordan er det med det? Anonymkode: efa72...2a0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #17 Skrevet 29. april 2019 finnes det et dyrevern man kan ta kontakt med slike trådstartere? Anonymkode: 384ed...eae 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #18 Skrevet 29. april 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: finnes det et dyrevern man kan ta kontakt med slike trådstartere? Anonymkode: 384ed...eae Du mener det å la hundene gjøre fra seg på en veranda bør være ulovlig? Eller er det det å ikke plukke opp etter hunden på egen eiendom som bør meldes? Naboen min går tur med hunden sin 3-4 ganger om dagen, og lufter den i tillegg i hagen iblant. Bør jeg anmelde dem mener du? Det kommer på ingen måte fram noen steder her at lufting på veranda er eneste luftingen TS har gjort, så det kan jo ikke være noe slikt du reagerer på... Anonymkode: 890a6...c16 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #19 Skrevet 29. april 2019 Blir oppgitt over at folk skal dømme så fort. Dyrevernet? Hvorfor? Hva har jeg gjort galt med hundene mine? Hadde vært fint hvis noen tenkte på at de på andre siden har følelser de også. Og at noen nevner noe sånt gjør meg vondt. Da jeg elsker hundene mine over alt på jord og gjør alt for dem! Dyrevernet kunne bare kommet på besøk, dem hadde nok ikke gjort noe Anonymkode: efa72...2a0
Illuminatum Skrevet 29. april 2019 #20 Skrevet 29. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Leigligheten jeg bor i er ganske dårlig stand fra før. Så det meste her skal uansett pusses opp da jeg flytter ut. Værandaen så jævlig ut da jeg flytta hit den også, men lukta var ikke der😓 det er ubehandlet ja, jeg tenkte jeg skulle beise det i fjor sommer, men det ble det aldri tid til. men jeg kan vel ikke beise det nå som det lukter? Eller hvordan er det med det? Anonymkode: efa72...2a0 Ble det virkelig aldri tid til det i fjor sommer? To, tre måneder med kontinuerlig finvær. Tror vi aldri mer får så gode muligheter for beising. 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå