Gå til innhold

KG kan umulig være speilbilde av det reelle samfunnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Litt usikker på om dette er riktig sted å poste, men siden dette med familie, barn og samlviv er mest rellatert, velger jeg å poste her.

Nå har jeg vært på KG en stund, lest mange tråder, og skrevet noen selv. Min oppfatning av KG er at brukerne her i gj.snitt gir ett feil bilde av den reele verden eller. Det er et fint forum, man kan diskutere seriøse tema, spørre om det en lurer på osv osv...

MEN: Det er så mange tråder som rett og slett er uvirkelige, eller vanskelig å tro på. Mulig jeg ikke er helt orientert selv, men her er min oppfatning:

• I følge KG er 95% her skilt og har barn på fordeling med eksene... Og når jeg leser om problemene disse folka skriver, så ser man hvor egoistiske folk i grunn er. Enten det er mannen eller dama det er snakk om.
  • Det burde opprettes egen kategori "Alenemødre", for kryr av dem her.
  • På "Kjærlighet og samliv" finner man så utrolig mange tråder at det er vanskelig å tro at dette er seriøse voksne folk, eller om det er snakk om psykisk utviklingshemmede.. Tråder som: "Han forlot meg for en katt"....
  • Utroskap? Jah... dette burde også være egen kategori... Folk puler i hytt å pine uten å bry seg om familie, mann, kone, samboere, barn ikke minst...
  • Aller verst er det å lese om voksne folk som ikke klarer å løse sine problemer og der dette går ut over barna. Her inne er det så utrolig mange egoistiske/umoralske folk at man får lyst til å bure dem inne...

Kunne nevnt mange flere, men poenget er at KG er ett SYKT samfunn! Sånn i snitt... Jeg håper virkelig ikke dette gjenspeiler virkeligheten.

Anonymkode: 127eb...4c2

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, KG er ikke et representativt utvalg av det norske samfunn. Vil legge til veldig mange uføre. Skjønner jo litt det da. Hvis du ikke jobber og trenger noe til å slå i hjel tiden med. 

Anonymkode: 80d99...c0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dump! 

Anonymkode: 64bc7...747

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På "Kjærlighet og samliv" finner man så utrolig mange tråder at det er vanskelig å tro at dette er seriøse voksne folk, eller om det er snakk om psykisk utviklingshemmede.. Tråder som: "Han forlot meg for en katt"....

:jolie:!!!

Anonymkode: ae4ac...2d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, KG er ikke et representativt utvalg av det norske samfunn. Vil legge til veldig mange uføre. Skjønner jo litt det da. Hvis du ikke jobber og trenger noe til å slå i hjel tiden med. 

Anonymkode: 80d99...c0c

Dette. Daglige diskusjoner om og blant uføre. Irl så møter jeg nesten aldri uføre, det er heldigvis ikke så mange i landet.

Anonymkode: 2b5e6...aac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Daglige diskusjoner om og blant uføre. Irl så møter jeg nesten aldri uføre, det er heldigvis ikke så mange i landet.

Hehhee.. Ja sorry... glemte den også!

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at KG på noen som helst måte er gjennomsnittet av samfunnet. KG består av folk med litt for mye fritid som har kommet frem til at statusfeltet på Facebook ikke lenger er nok. Når det er sagt så er det et fint forum med mange fine folk og innimellom høy underholdningsverdi :)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sirah skrev:

Jeg tviler sterkt på at KG på noen som helst måte er gjennomsnittet av samfunnet. KG består av folk med litt for mye fritid som har kommet frem til at statusfeltet på Facebook ikke lenger er nok. Når det er sagt så er det et fint forum med mange fine folk og innimellom høy underholdningsverdi :)

Enig :) Jeg kan trekke frem to nyoppdagete eksempler

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273925-han-dumpet-meg-for-en-katt/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1257129-dumme-svar-på-helt-ok-spørsmål/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med det er de samme som er inne på KG som skriver i kommentarfeltet i VG.

Mennesker som har gått livets harde skole.

Anonymkode: f4372...fe7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Regner med det er de samme som er inne på KG som skriver i kommentarfeltet i VG.

Å? Skriver du i det kommentarfeltet på VG?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Litt usikker på om dette er riktig sted å poste, men siden dette med familie, barn og samlviv er mest rellatert, velger jeg å poste her.

Nå har jeg vært på KG en stund, lest mange tråder, og skrevet noen selv. Min oppfatning av KG er at brukerne her i gj.snitt gir ett feil bilde av den reele verden eller. Det er et fint forum, man kan diskutere seriøse tema, spørre om det en lurer på osv osv...

MEN: Det er så mange tråder som rett og slett er uvirkelige, eller vanskelig å tro på. Mulig jeg ikke er helt orientert selv, men her er min oppfatning:

• I følge KG er 95% her skilt og har barn på fordeling med eksene... Og når jeg leser om problemene disse folka skriver, så ser man hvor egoistiske folk i grunn er. Enten det er mannen eller dama det er snakk om.
  • Det burde opprettes egen kategori "Alenemødre", for kryr av dem her.
  • På "Kjærlighet og samliv" finner man så utrolig mange tråder at det er vanskelig å tro at dette er seriøse voksne folk, eller om det er snakk om psykisk utviklingshemmede.. Tråder som: "Han forlot meg for en katt"....
  • Utroskap? Jah... dette burde også være egen kategori... Folk puler i hytt å pine uten å bry seg om familie, mann, kone, samboere, barn ikke minst...
  • Aller verst er det å lese om voksne folk som ikke klarer å løse sine problemer og der dette går ut over barna. Her inne er det så utrolig mange egoistiske/umoralske folk at man får lyst til å bure dem inne...

Kunne nevnt mange flere, men poenget er at KG er ett SYKT samfunn! Sånn i snitt... Jeg håper virkelig ikke dette gjenspeiler virkeligheten.

Jeg tror nok at mange i det frp-ere kaller "kultureliten" eller "eliten" (som vist omfatter de fleste med utdannelse utover grunnskole som er smarte nok til å håndtere eget liv uten å rævkjøre seg selv) undervurderer hvor lite oppegående det brede lag av folket virkelig er. 

Folk, ts, er misslykka vrak. Sånn egentlig. Du bare ser dem ikke lenge nok til å oppdage det. Straks du hr barn som begynner i barselgrupper/barnehage/skole/idrett så oppdager du at det i en gruppe på over 10 par foreldre er minst 1 som er fullstendig uegnet til å ha omsorg for noen som helst, 2 som er fullstendig ute av stand til å ta vare på egen helse, 4 som er analfabet på alt som har med økonomi å gjøre og som oppriktig tror de er "fattige" og 8 som ikke evner kommunisere normalt med omverdenen.

Og så forstår du kg.

Anonymkode: 59148...a4a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja underholdningsverdien er høy :) 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja det tror jeg faktisk ikke. Føler at kommentarfeltet på VG er hakket mer ekstremt enn KG :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forumet består dessuten av mange med feilet og manglende kjærlighetsliv. Deres råd i alle spørsmål er å "dumpe" i den tro at flere single gir noe i restekassa som de kan plukke opp...

Anonymkode: f16b3...91f

Skrevet

Hehe du er inne på noe her ts. Jeg er en mann som begynte å lese KG for noen uker siden for å prøve å forstå kvinner bedre, se ting fra deres perspektiv.

Blir helt satt ut av alle de vanvittige historiene, alle har jo blitt banka opp og fått barn med gærninger etc. Alle menn er uansvarlige og gjør ingenting. Og veldig mange hater menn her inne.

Jeg tror Norge er mer klassedelt enn vi liker å innrømme. Høres klysete ut, men dette forumet gjenspeiler mest de "lavere" samfunnslag. Like fullt, jeg har godt av lære mer om deres liv og :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de ikke forteller deg at de er ufør.

Anonymkode: 7dab6...f5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det synes er urealistisk her? At det er så mange eller at folk oppfører seg slik?

Synes kg kan være litt fylt av bitter sure kjerringer i forhold til det virkelige Norge, men at det er mange alenemødre med forferdelige ekser og egoistiske folk og alt det der føler jeg stemmer. Det er jo klart, folk skriver ikke om normale forhold så det virker jo nesten som at alle har det helt grusomt.

Anonymkode: 4861f...4cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Anusnym skrev:

Hehe du er inne på noe her ts. Jeg er en mann som begynte å lese KG for noen uker siden for å prøve å forstå kvinner bedre, se ting fra deres perspektiv.

Blir helt satt ut av alle de vanvittige historiene, alle har jo blitt banka opp og fått barn med gærninger etc. Alle menn er uansvarlige og gjør ingenting. Og veldig mange hater menn her inne.

Jeg tror Norge er mer klassedelt enn vi liker å innrømme. Høres klysete ut, men dette forumet gjenspeiler mest de "lavere" samfunnslag. Like fullt, jeg har godt av lære mer om deres liv og :)

Mye likt det jeg tenker og. Mange "white-trash"-damer her. Og så har du "hør nå her"-damene som elsker å rakke ned på de. Kvinne er kvinne værst, får du iallefall bevist eksisterer her.

Anonymkode: 6d0b6...2e0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok at mange i det frp-ere kaller "kultureliten" eller "eliten" (som vist omfatter de fleste med utdannelse utover grunnskole som er smarte nok til å håndtere eget liv uten å rævkjøre seg selv) undervurderer hvor lite oppegående det brede lag av folket virkelig er. 

Folk, ts, er misslykka vrak. Sånn egentlig. Du bare ser dem ikke lenge nok til å oppdage det. Straks du hr barn som begynner i barselgrupper/barnehage/skole/idrett så oppdager du at det i en gruppe på over 10 par foreldre er minst 1 som er fullstendig uegnet til å ha omsorg for noen som helst, 2 som er fullstendig ute av stand til å ta vare på egen helse, 4 som er analfabet på alt som har med økonomi å gjøre og som oppriktig tror de er "fattige" og 8 som ikke evner kommunisere normalt med omverdenen.

Og så forstår du kg.

Anonymkode: 59148...a4a

Vi er ett par som er gift, og har to små barn selv. Alt det jeg leser her høres bare helt latterlig ut. I grunn bygger mange av problemene fordi det er fokus kun på MEG MEG MEG! Altså egoisme og uansvarlighet, og ikke minst moralsk kompass er helt ute av rute... Det verste er at man velger å få barn og likevel ha samme fokus.

Jeg kan forstå at folk er forksjellige, og sånn bør det være. Men det er bare dette med KG og alt det folk skriver som er helt sykt!

Du er nok inne på noe når du sier at det i den reelle verden skjuler seg noe mer bak fasaden til folk. Men uansett... :) 

• Liker 3
Skrevet

Tja, skal vi se: 
-«Alle» har en årslønn på minst 600 000, selv om de knapt har fullført videregående.
- Samtidig har «alle» rett til bostøtte ;) 
- Barna til KG-erne gikk stødig ved 7 måneders alder, snakket i lange setninger ved 9 måneder og leste selv hilsningene på sine egne bursdagskort på ettårsdagen. 
- «Alle» har stemor-issues, for ingen lever tydeligvis sammen med den andre forelderen til sine barn. 
- Det er dessuten et hopetall av folk med aspergerdiagnose.
-Og de som ikke har asperger er sykelig opphengt i legen sin. :fnise: 
-«Alle» mennene her inne misliker kvinner. (Masochister, mon tro? Hvorfor ellers henge et sted der de har det så fælt?)

Jeg tror ikke problemstillingene her inne gjenspeiler et gjennomsnitt av befolkningen. Men kanskje det er hit gjennomsnittet går for å lufte ut grumsete tanker de ikke tør å ta i dagslys blant kjente?   

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når det kommer til tråder som dreier seg om barn, uansett hva det er, om så bare små misforståelser mellom to skilte foreldre om hvem som skal ha barna så skal ALT meldes inn til BV, absolutt alt. Ser en unge litt trist ut en dag? Meld det inn!🙄🙄

Anonymkode: af4f6...1c2

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...