AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Her velger de båt med motor av type oljedrevet (isteden for å ro selv så nærme land..), plast skrog, plast hjelm, og mye av klærne også av plast (olje) Blir som når MGD tar diesel bil isteden for kollektivt, for å "spare tid" Dersom de som faktisk bryr seg mest om miljøet, klarer å holde på slik og ta slike valg, hva vil normale folk gjøre da ? Jeg tror ikke det er håp for at mennesker vil ofre det som må ofres, dersom en skal "redde kloden" (les: redde oss fra et par grader celcius snitttemp, kloden vil klare seg fint uansett selvsagt...) ved utslippsreduksjon, det er helt utenkelig, og håper ressurser settes inn andre steder, som karbonfangst-utvikling (ja jeg vet det er urimelig kostbart pdd, men har mer tro på at menneskene kan klare noe den veien enn dette andre prosjektet med co2 reduksjon som åpenbart er helt håpløst og bortkastede resurser..) Hva tenker du, kjør debatt ! Anonymkode: 2c0ea...3ad
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Jeg tenker at det er mange idealister som dessverre ikke ser hele bildet. Populisme kalles det i andre sammenhenger. Mye enkle løsninger ikke helt gjennomtenkt. "Jeg bryr meg ikke om det blir olje mangel, jeg tar bussen" logikk. Diesel var det beste drivstoff i 2006. Alle skulle ha det!!! Men litt senere var det noe skitne greier. Hadde de hatt en eneste bilmekaniker i regjering kunne han fortalt at lettolje brenning blir det sot av. Det er i tillegg en god lite konsekvent argumentasjon. Greta Thunberg er en 15 år gammel autist som blir gitt utrolig tyngde og geniforklart. Hun forstår alt og bør lyttes til. 15år gamle IS bruder derimot. De var unge og umodne. De forsto ikke hva de gjorde?! Neivel nei?! Idealisme er forsåvidt bra, men noen ganger er det greit å puste litt gjennom nesa og ikke la ungdommelig idealisme og manglende kunnskap regjere. Anonymkode: 4fce1...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå