Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre er streikfast i Spania..Min far kan jobbe fra hvor som helst i verden så lenge han har en PC. Han kommer derfor til å jobbe fra mandag av. Min mor kan ikke jobbe fra utlandet. 

Vil streiken gå ut over feriekvoten deres?

Anonymkode: 42194...28a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Man har ikke rett på lønn, men kan ikke trekkes i ferie. Foreldrene dine har en plikt til å prøve å finne alternativer for å komme seg hjem så raskt som mulig. 

Anonymkode: 5dd5b...f56

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Man har ikke rett på lønn, men kan ikke trekkes i ferie. Foreldrene dine har en plikt til å prøve å finne alternativer for å komme seg hjem så raskt som mulig. 

Anonymkode: 5dd5b...f56

De prøver så godt de kan. Spørsmålet (som var utrolig dårlig formulert) var om den tiden de sitter streikefast kanregnes som ferie?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, The Kitten skrev:

De prøver så godt de kan. Spørsmålet (som var utrolig dårlig formulert) var om den tiden de sitter streikefast kanregnes som ferie?

Ja, det eller annen type fri uten lønn. Spørs hva arbeidsgiver gjør. Men din far får sikkert godskrevet jobbing hvis arbeidsgiver er grei. 

Anonymkode: dfde5...c5f

Skrevet

Jeg sto fast på Kreta for et par år siden. Fikk permisjon uten lønn de to dagene jeg skulle ha vært på jobb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og kolleger som sitter streikefast, de kan velge mellom trekk i lønn eller trekk av feriedager. Begge har valgt feriedager da det gir minst økonomisk tap. 

Anonymkode: e4b21...f46

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å komme seg hjem fra Spania på annet vis hvis de prøver. 

Alternativene vil ellers være ferie eller fri uten lønn. Angående ferie er det verdt å lese ferieloven mtp tidspunkt for avvikling av ferie. 

Anonymkode: 650cd...058

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fullt mulig å komme seg hjem fra Spania på annet vis hvis de prøver. 

Alternativene vil ellers være ferie eller fri uten lønn. Angående ferie er det verdt å lese ferieloven mtp tidspunkt for avvikling av ferie. 

Anonymkode: 650cd...058

Tidspunktfor avvikling av ferie?  Er ju ikke det det handler om her.

Hvis arbeidsgiver er grei og arbeidstaker vil bruke ferie på dager de er streikefast så er det ju ingenting i veien for det! 

Anonymkode: 44c38...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...