Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få TT kort hvis jeg ikke alltid orker ta bussen og/eller trikken? (Oslo).

Anonymkode: e24eb...e7b

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg ikke forestille meg. En asberger er da glup nok til å ta buss? 

Anonymkode: 1fe9b...e5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker heller ikke ta kollektivt alltid. Gjør det likevel. Vær voksen 

Anonymkode: c67f4...1ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg få TT kort hvis jeg ikke alltid orker ta bussen og/eller trikken? (Oslo).

Dessverre ja. Hvis man er skamløs nok til å søke om det så blir det nok innvilget. 

Anonymkode: 0d3fd...a91

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler, om du får det så er det en feil i systemet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanakelig å få TT. Jeg har selv et fysisk handicap og kjenner derav mange andre med ulike typer og grader av handicap. Er mange som søker, men som får avslag. Jeg har vært "heldig" og fikk det innvilget i hjembyen hvor kollektivtransport var ikke-eksisterende. Da jeg flyttet fikk jeg det automatisk innvilget i ny by.

Å "ikke orke" å ta bussen er ikke god nok grunn. Det er mange ganger jeg ikke orker bussen av mange årsaker (som både er og ikke er knyttet til mitt handicap). Men jeg tar den likevel - til tross for at jeg kunne valgt TT.

TT er til for når du ikke KAN ta bussen. Jeg KAN ikke ta bussen på visse tider av året. Hadde jeg ikke hatt TT da så hadde jeg sittet hjemme, rett og slett.

Du kan jo bare prøve å søke og se. Enten så får du det eller så får du det ikke. Husk at TT er begrenset - du kan ikke ta taxi så mye du vil, du får tildelt en viss "mengde" (varierer fra fylke til fylke), og du har en egenandel.

Lykke til :)

Anonymkode: 5ad74...a23

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...