AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Min er nettopp fylt ett år nå. Og jeg lurer litt på i hvilken alder er det disse små normalt sett stopper å vokse i lengden over en lang periode? Er det fra rundt året? Eller er det nærmere 1,5? Og hvor lenge er det det står nærmest stille? Skjønner det er individuelt, men litt erfaringer hadde vært fint. Driver å planlegger og kjøper inn barnehage-greier, og lurer på hvor mye jeg burde bestille i neste str, og om jeg burde gå opp mer for at det skal passe lenger. Men vil ikke det skal være for stort, for det skal jo være OK å bevege seg i. Min har hatt samme str i ca 3-4 mnd om gangen det første året, og bruker nå 68/74. Lurer på om 80 eller 86 blir den Str hun bruker lenge, eller om det er enda større. Anonymkode: c30e8...853
Snabeltann Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 Lurer jeg også på... Med gutter på 13 og 16 er jeg så lei av å kjøpe klær hver mnd nesten... Og lurer særlig på når gutters føtter slutter å vokse... Fotballsko og skisko og joggesko og vintersko har jeg brukt en formue på siste året føler jeg... 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 Som du selv sier, er det helt individuelt. Finnes ikke noe platå hvor barn generelt har en pause i å vokse. Jeg ville ventet til nærmere barnehagenstart, det er alltid salg i diverse nettbutikker uansett. Jeg skal vente selv, har en som begynner i barnehagen til høsten dette så hun har mest mulig passende størrelse. Anonymkode: 502bb...d66 1
^^Belle^^ Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 (endret) Mine to har hatt to vidt forskjellige platå. Minsten hadde et år der hun bare brukte 86 for eksempel - mener å huske det var fra 2 til 3 år kanskje? Hun er liten for alderen, og det har gått saaaakte oppover, mens nå de siste par månedene har hun gjort et enormt byks og 110-116-klærne er for korte. Hun er nå 6. Eldste på snart 8 har vokst jevnt og trutt hele tiden, og har ikke hatt noe særlig platå egentlig. Kanskje nå som hun har begynt å bruke 134-140 at hun vil bruke disse klærne lengre enn de andre størrelsene. Så ja, jeg ville ventet med innkjøp av masse dyre ting før du vet med sikkerhet. Endret 29. april 2019 av ^^Belle^^ 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 Helt umulig å vite. Min er 2,5 mnd og bruker 74. Veldig vanskelig å vite hva som trengs videre på forhånd.. Anonymkode: 49882...64b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 Umulig å si. Sett heller av pengene og vent til det nærmer seg. Anonymkode: 23c28...926
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Min er nettopp fylt ett år nå. Og jeg lurer litt på i hvilken alder er det disse små normalt sett stopper å vokse i lengden over en lang periode? Er det fra rundt året? Eller er det nærmere 1,5? Og hvor lenge er det det står nærmest stille? Skjønner det er individuelt, men litt erfaringer hadde vært fint. Driver å planlegger og kjøper inn barnehage-greier, og lurer på hvor mye jeg burde bestille i neste str, og om jeg burde gå opp mer for at det skal passe lenger. Men vil ikke det skal være for stort, for det skal jo være OK å bevege seg i. Min har hatt samme str i ca 3-4 mnd om gangen det første året, og bruker nå 68/74. Lurer på om 80 eller 86 blir den Str hun bruker lenge, eller om det er enda større. Anonymkode: c30e8...853 17-18 år vil jeg tro? Anonymkode: cb0bf...b59 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Vi brukte Str 50 og 68 i 5-6 mnd. Str 56 ble brukt i 2 uker. Hun brukte Str 74 i 2 mnd og 80 i 7 mnd. Vil tro dette er ekstremt varierende Anonymkode: a9933...fa8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 Veldig individuelt. Min har vokst jevnt og sakte hele tiden, og er nå snart 10 år. Andre vokser i rykk og napp. Anonymkode: 0ae86...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå