AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Opprinnelig la jeg inn en post i en annen tråd for å få tolket testen, men det er kanskje mer hensiktsmessig å spørre i en egen tråd. Og jeg blir litt gal av å ikke vite🙈 Jeg har en del delte erfaringer med babyplan nå og håper på litt hjelp. Er usikker på når ikm egentlig er, ettersom jeg dessverre hadde en SA sist. I går fikk jeg noe jeg trodde var en skyggestrek etter et par blendahvitetester. Men så ble jeg usikker etter at det dukket opp en litt sterkere strek i morges. Klarte likevel ikke å fange den skikkelig opp på noe bilde og jeg synes det er vanskelig å se om den er rosa. Tok derfor en på kveldsurin nå og da kom det opp en sterkere strek innen 3 min. Men blir jeg fremdeles lurt av skyggestreker? Har lest en del om disse testene nå og skjønt at det er flere som har opplevd det. Er det noen andre her som har noen formening om disse testene? Evt. hvordan en slik skyggestrek ser ut? Tidligere når jeg har sett skyggestreker, så har det på en måte. Vært et hvitt merke der testen skal slå ut. Det er ikke dette. Legger ved kveldens test. Anonymkode: 4252c...970 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 Kan skimte noe, håper det utvikler seg! Jeg stoler ikke helt på babyplan før jeg får det bekreftet med clearblue. Har fått flere falske streker slik som denne uten å være gravid før. Anonymkode: 39732...55e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 Jeg har brukt babyplan, samme test som deg, og fikk tilsvarende strek. Er 17 uker på vei nå😊 Anonymkode: 793b1...6bf
ididi Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 Aller først: en lang, god klem til deg for det vonde du har opplevd. Ingen fortjener det. Jeg brukte babyplan strips, fikk strek tre dager før IKM og er nå 15 uker på vei. Falske positive er veldig sjeldne, men det finnes årsaker til at man kan få positiv graviditetstest uten at man får et barn. Den mest vanlige er at man er gravid, men mister veldig, veldig tidlig. Det kalles en kjemisk graviditet, men er altså en veldig tidlig spontanabort. For deg er det også mulig at du kan ha noe HCG igjen i kroppen etter SA. Det kan ta inntil om lag en måned for HCG å være tilbake til normalt nivå etter en SA, og enkelte ganger har ikke SA vært fullstendig, så det er noe igjen av fosteranlegget som man må få behandling for å få fjernet. Du kan lese om årsaker til positive graviditetstester her: https://www.medicalnewstoday.com/articles/319803.php Jeg anbefaler at du tester igjen om noen dager, og så noen dager etter det igjen (med samme testtype og på samme tid av døgnet/med like konsentrert urin). Hvis streken blir sterkere og sterkere, så er du gravid igjen. (Man er visst mer fertil enn normalt etter en SA.) Hvis den blir svakere/borte, så var det nok rester av HCG etter forrige graviditet eller kanskje en supertidlig SA (som er ekstremt vanlig - de fleste vet bare ikke om at de har hatt det). Hvis den holder seg på samme nivå som nå, så må du gå til legen og få sjekket om SA var fullstendig. Håper alt er bra med deg. *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå