Gå til innhold

En uke uten varmtvann (huseier har fått beskjed) - redusert husleie den måneden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, i borettslaget jeg bor i har vi når vært en uke uten varmtvann, huseier har fått beskjed uten at dette har blitt tatt tak i. Er det da rettferdig at vi skal betale full husleie denne måneden? Jeg føler de andre i blokka er så utrolig tafatt så virker ikke som de har reagert noe særlig på dette, men jeg mener det er totalt uakseptabelt, også at det skal betales full husleie når varmt vann ikke er til stede. Det står også at husleien inkluderer varmt vann. Det jeg lurer på er hvem jeg skal kontakte angående dette - om jeg vil ha redusert husleie altså. Leier av et stort firma hvor han som er huseier og har kontrakter virker mer som en vaktmester, jeg betaler leia gjennom et firma. Noen råd her? 

Anonymkode: 0faa3...1a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, i borettslaget jeg bor i har vi når vært en uke uten varmtvann, huseier har fått beskjed uten at dette har blitt tatt tak i. Er det da rettferdig at vi skal betale full husleie denne måneden? Jeg føler de andre i blokka er så utrolig tafatt så virker ikke som de har reagert noe særlig på dette, men jeg mener det er totalt uakseptabelt, også at det skal betales full husleie når varmt vann ikke er til stede. Det står også at husleien inkluderer varmt vann. Det jeg lurer på er hvem jeg skal kontakte angående dette - om jeg vil ha redusert husleie altså. Leier av et stort firma hvor han som er huseier og har kontrakter virker mer som en vaktmester, jeg betaler leia gjennom et firma. Noen råd her? 

Anonymkode: 0faa3...1a1

Hvor mye av husleien utgjør dette? Du betaler for så mye mer enn varmtvannet, så dette blir flisespikeri. Jeg hadde ikke tatt kampen. 

Anonymkode: 044e3...96b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye av husleien utgjør dette? Du betaler for så mye mer enn varmtvannet, så dette blir flisespikeri. Jeg hadde ikke tatt kampen. 

Anonymkode: 044e3...96b

Spør heller hvor mye det påvirker leveforholdene. 

Jeg ville tatt det opp med firmaet du betaler. 

Situasjonen forringer levestandarden betraktelig. Varmt vann betyr enormt mye! 

Anonymkode: 5ff70...9ae

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det ikke utbedret? Dette må jo gjelde alle som bor i borettslaget, ikke bare deg. Ta kontakt med styret og hør hvorfor det tar tid. I min husleie så utgjør varmtvann 50 kr i mnd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...