Gå til innhold

Har du opplevd en kjemisk graviditet eller SA?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du fortelle om din sa/kjemiske graviditet?

Tror jeg gjennomgår en nå :( og finner ingen info på det annet enn at man blør, er liksom ingen som har fortalt om sin SA som jeg kan finne.

Håper noen vil fortelle om sin historie🙏🏻

Hvor langt du var på vei? Hvilken dpo?

Hvordan og når du oppdaget det?

Fikk du noe forvarsel? 

Var det smertefullt?

Var testene svake noen gang eller krystallklare?

Noe som i ettertid gir mening på at dette ikke ville ende godt?

Forsvant symptomene? Isåfall hvilken dpo?

Du bestemmer selv om du vil svare på det over eller bare skrive om din historie slik det passer deg, dette er ting jeg lurer på og ikke finner info om dessverre :(

Veldig takknemlig for svar🙏🏻

Anonymkode: 35487...9c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hatt kjemisk. Fikk positiv test på 11 dpo. Like sterk strek 12 dpo, og svakere 13 dpo. 15 dpo var streken borte, og 17 dpo fikk jeg mensen. Jeg fikk vanligvis mens 13 dpo, og det var som en vanlig menstruasjon, bare fire dager for sent. 

Stor klem. Det er vondt, både sorgen og knust håp. ❤️

Anonymkode: 414d6...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar❤️Lykke til videre❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjemisk i desember. Veldig svak positiv teste dagen før ventet mens. Dagen etter var den ennå svakere og dagen etter der igjen blødde jeg. Ble gravid igjen i januar, syklusen etter.

Anonymkode: 47ff3...136

AnonymBruker
Skrevet

Mistet i uke 7. Fikk brun utflod dagen før jeg begynte å blø.. når blødningen kom fikk jeg også mensensmerter (?). Blødde i ca 8 dager. Dette var i juni ifjor og dessverre ikke klart å bli gravid igjen😭

Anonymkode: c135d...005

Skrevet

Ja. Fikk positive tester og symptomer på graviditet, så etter noen dager forsvant plutselig symptomene og testene ble negative. 

AnonymBruker
Skrevet

3 sa og 2 kjemiske.

Anonymkode: eaeed...511

Skrevet

En SA . 

fikk en liten blødning natt til en søndag. Søndagen var graviditetssymptomene borte (kun ømme bryst) 

Langfredag fikk jeg en kraftig stikk/skjære/luftsmerte som gikk fra magen og ned. 

Satte inn crinone og den kom ut fullt med blod. Da var det hele i gang. 

Blødde til opp og ned i ca 10 dager. Verst på selve SA dagen 

Sender deg en stor klem ❤

Skrevet
På 28.4.2019 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Hvor langt du var på vei? 2x 6 uker og en gang 8 uker

Hvordan og når du oppdaget det? Begynte å fossblø og fikk veldig vondt. Som veldig sterke mensensmert. Men ennå sterkere enn det igjen.

Fikk du noe forvarsel? Ja, kom litt brunt blod først. Deretter mengder med rødt. 

Var det smertefullt? Ja, var veldig vondt. 

Var testene svake noen gang eller krystallklare? Ja

Noe som i ettertid gir mening på at dette ikke ville ende godt? Det sies at det er kroppens måte å frastøte seg et ikke levedyktig foster på, så velger å tenke det.

Forsvant symptomene? Isåfall hvilken dpo? Symptomer på hva? Graviditet?

Håper det hjalp litt... Om det er noe mer du lurer på så er det bare å spørre :)

AnonymBruker
Skrevet

En SA, uke 11+5. Begynte å spotte litt brunt blod noen dager før, som etterhvert gikk over til rødt blod og så kraftig blødning med klumper. Var overraskende lite smertefullt til å være så langt på vei, som sterke menssmerter ca. 

Jeg hadde vært på TUL noen uker tidligere der alt så bra ut, hjertet slo osv. Ble riktignok satt tilbake en uke ut ifra størrelsen på foster, men fikk også beskjed om at det var ganske vanlig siden det er vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig. Det var ellers den eneste indikasjonen på at alt ikke utviklet seg normalt, og det kan ha vært helt tilfeldig. 

Fikk undersøkelse på sykehuset der de tok innvendig ultralyd, da mente de at fosteret sannsynligvis hadde sluttet å utvikle seg for noen uker siden ut ifra størrelsen på livmor (fosteranlegget var allerede støtt ut på det tidspunktet, jeg trengte ikke cytotec eller utskrapning). Hadde symptomer som vanlig fram til jeg mista - puppene kjentes ikke normale igjen før jeg var ferdig med å blø. (Dessuten er det vel vanlig med endring i symptomer rundt uke 12, så tenkte ikke så mye på det før jeg begynte å blø.)

Vi ventet en syklus med å prøve igjen (trengte en liten pause for å bearbeide det som skjedde både psykisk og fysisk; når mensen kom tilbake 4-5 uker seinere føltes det som om jeg var ferdig og nullstilt igjen). Ble gravid neste syklus og er nå 27 uker på vei. 

Det er veldig vondt når det skjer, men er noe ca halvparten av par opplever i løpet av livet. Det er lov å sørge, og det er heldigvis gode sjanser for å bli gravid igjen og at det går bra neste gang ❤

Anonymkode: a18f4...db3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen❤️

Ts her! Jeg har sluttet å blø nå! Temper så jeg håper bare vi finner eggløsningen denne måneden og får prøvd også denne mnd.

Vet at det ikke er verdens undergang om vi ikke får prøvd før neste måned, men når man er i prøving og ønsker seg en baby føles 1 mnd som lenge.

Hvor raskt kom dere tilbake i normal syklus? Og ble dere gravide fort etterpå?

Skrevet (endret)

Så trist å høre at du også har opplevd dette 😔 

Jeg hadde SA i uke 6 rett før påske. På fredag har det gått fire uker. Ingen tegn til mensen! Såå kjedelig å vente på mensen for å komme i gang igjen! Må vel bare gi det litt tid og tenke at da er livmoren bedre rustet for å ta imot neste befruktede egg 🤞

Lykke til til deg 😊🤞

Endret av Tussi2018
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk❤️ Lykke til du også!

Vi er allerede i gang med prøvingen, gynekolog mente at det ikke var noen grunn til å vente! Så vi håper og håper! EL i disse kommende dagene😊

Hva med deg/dere?

På 7.5.2019 den 22.25, Tussi2018 skrev:

Så trist å høre at du også har opplevd dette 😔 

Jeg hadde SA i uke 6 rett før påske. På fredag har det gått fire uker. Ingen tegn til mensen! Såå kjedelig å vente på mensen for å komme i gang igjen! Må vel bare gi det litt tid og tenke at da er livmoren bedre rustet for å ta imot neste befruktede egg 🤞

Lykke til til deg 😊🤞

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk❤️ Lykke til du også!

Vi er allerede i gang med prøvingen, gynekolog mente at det ikke var noen grunn til å vente! Så vi håper og håper! EL i disse kommende dagene😊

Hva med deg/dere?

Så godt å være i gang igjen så kjapt😊 Jeg går på hormoner for å få mensen mer regelmessig samt eggløsning. Disse får jeg ikke ta før det har gått minst 6 uker siden SA. Syns det er veldig dumt siden det var såpass tidlig og alt så fint ut på innvendig ultralyd hos gyn etterpå. Vurderer jo litt å starte tidligere 🙈

Lykke til med denne runden til deg 😊🤞

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så godt å være i gang igjen så kjapt😊 Jeg går på hormoner for å få mensen mer regelmessig samt eggløsning. Disse får jeg ikke ta før det har gått minst 6 uker siden SA. Syns det er veldig dumt siden det var såpass tidlig og alt så fint ut på innvendig ultralyd hos gyn etterpå. Vurderer jo litt å starte tidligere 🙈

Lykke til med denne runden til deg 😊🤞

Ja huff det skjønner jeg - men alt i alt så er det nok sikkert lurt å få ting i sjakk for så å prøve! Jeg vet jo ikke om jeg går eggløsning eller eller denne måneden, men jeg temper sa så om jeg får eggløsning ser jeg det iallfall😊

Veldig spent på om mensen kommer til vanlig tid eller ei, forhåpentligvis kommer den jo ikke😆

Jeg har 26/27 dager sykluser, så de er heldigvis ikke så lange.

Sender deg en klem også håper jeg du er raskt i gang snart 😊

Skrevet
På 10.5.2019 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Ja huff det skjønner jeg - men alt i alt så er det nok sikkert lurt å få ting i sjakk for så å prøve! Jeg vet jo ikke om jeg går eggløsning eller eller denne måneden, men jeg temper sa så om jeg får eggløsning ser jeg det iallfall😊

Veldig spent på om mensen kommer til vanlig tid eller ei, forhåpentligvis kommer den jo ikke😆

Jeg har 26/27 dager sykluser, så de er heldigvis ikke så lange.

Sender deg en klem også håper jeg du er raskt i gang snart 😊

Ja, jeg kommer til å vente! Jeg vet med meg selv at dersom jeg begynner tidligere enn anbefalt og det skjer igjen kommer jeg til å tenke at det var derfor. Og det orker jeg ikke når det kun er snakk om to uker til eller fra. 

Spennende å se om mensen kommer eller det blir ny graviditet med en gang på deg da! Oppdater gjerne her 😊

Takk og klem tilbake til deg ❤

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja, jeg kommer til å vente! Jeg vet med meg selv at dersom jeg begynner tidligere enn anbefalt og det skjer igjen kommer jeg til å tenke at det var derfor. Og det orker jeg ikke når det kun er snakk om to uker til eller fra. 

Spennende å se om mensen kommer eller det blir ny graviditet med en gang på deg da! Oppdater gjerne her 😊

Takk og klem tilbake til deg ❤

Ja jeg skal si ifra:) har en magefølelse på at jeg blir gravid neste mnd, ikke nå. Så vi får se!

Jeg bare fulgte gynekologens anbefaling.

Håper det klaffer for deg snart❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...