Gå til innhold

Er det noen her som ikke har åpnet skattemeldingen enda?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min økonomi er blitt for avansert til å ikke åpne skattemeldingen. 

Men før da jeg var student uten formue og lav inntekt, hadde jeg noen år der jeg ikke gadd, eller hadde peiling nok til å sjekke. Så, latskap og uvitenhet :P

Endret av King in the North
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke da jeg har alt for mye gjeld og jeg vil egentlig ikke se den sort på hvitt... 

Anonymkode: f5ca0...7a3

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke da jeg har alt for mye gjeld og jeg vil egentlig ikke se den sort på hvitt... 

Jeg skjønner faktisk hva du mener, men da kan du jo gå glipp av fradrag og dermed få tilbakebetalt (mer)? Er ikke det verdt å sjekke? Kan jo ev. scrolle kjapt til siste side for å se om det er pluss eller minus på bunnlinjen og lukke øynene for gjeldsbeløpet.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det ikke i fjor. Hadde uansett ikke noe å endre. Jeg åpnet den i år, men den skal leveres som den er i år og. Neste år må den imidlertid justeres. 

Anonymkode: f6383...f11

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det ikke i fjor. Hadde uansett ikke noe å endre. Jeg åpnet den i år, men den skal leveres som den er i år og. Neste år må den imidlertid justeres. 

Anonymkode: f6383...f11

Hvordan er du sikker på at den er rett da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor åpne den?

Den er jo den samme hvert år.

Anonymkode: 3a482...228

Skrevet

Mulig din er det. Min er ikke det. Og tydeligvis mange fler, som ikke fatter hvorfor de "plutselig" får baksmell. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, smilo said:

Mulig din er det. Min er ikke det. Og tydeligvis mange fler, som ikke fatter hvorfor de "plutselig" får baksmell. 

Ja, jeg får baksmell hvert år, så hvorfor åpne den?

Eneste grunnen til å åpne min er for å finne ut om baksmellen i år kommer på tre eller fem tusen...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg åpner min. Det er ikke 100% sikkert at tallene som føres inn er riktige. I år f eks, ble det gjort en feil i forbindelse med ASK. Overførte fra en bank til en annen i 2018, og den opprinnelige banken førte dette som gevinst. Det var det ikke, så det måtte korrigeres. Formuesverdien på boligen er også et viktig punkt å kontrollere, i tilfelle denne er så langt fra virkeligheten at den klages på/ korrigeres.

Anonymkode: a01e2...78d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så ja, jeg må desverre åpne den jævla skattemeldingen hvert jævla år, for å se hvor mye ekstra de vil loppe meg for, som jeg visstnok ikke allerede har betalt, med svette og blod.

Det er greit det, bare ta pengene mine, livet mitt, helsa mi, grafs til dere alt dere vil ha, og la meg sitte igjen med snørr, blod og tårer, og ingenting å vise for det.

Dere "tjener" noen få tusen på hver av oss, men dere har ingen forståelse for hva det koster oss.

Men vær så god, bare ta det, vi kan jo liksom ikke si noe på det.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Så ja, jeg må desverre åpne den jævla skattemeldingen hvert jævla år, for å se hvor mye ekstra de vil loppe meg for, som jeg visstnok ikke allerede har betalt, med svette og blod.

Det er greit det, bare ta pengene mine, livet mitt, helsa mi, grafs til dere alt dere vil ha, og la meg sitte igjen med snørr, blod og tårer, og ingenting å vise for det.

Dere "tjener" noen få tusen på hver av oss, men dere har ingen forståelse for hva det koster oss.

Men vær så god, bare ta det, vi kan jo liksom ikke si noe på det.

Er det ingen andre som føler seg både loppet av, og tatt i ræva av, av staten?

"Vi skal ha alle pengene dine, men du skal for all del ikke få noe igjen for det"

Staten og oss i et nøtteskall!

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Vi skal ha alle pengene dine, men du skal for all del ikke få noe igjen for det"

Synes jeg får mye igjen for de noe over 300 000 jeg betaler i skatt i hvert fall.

Anonymkode: 566e5...e43

• Liker 6
Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier du at du ikke får noe igjen for det? Vi lever i et utrolig velstående samfunn, sammenlignet med andre land. Når du blir syk, får du full lønn fra dag en og i et helt år. Selv ikke i vårt nærmeste naboland Sverige får de sånne goder. Der er det karantenedag, og trekk fra dag en og videre. Ingen full lønn når du er syk der, nei!  

Vi kan havne på sykehus og betaler ingenting.

Vi kan ha råd til å ha barna våre i barnehage, fordi stat/kommune subsidierer plassene der, sånn at de ikke koster en månedslønn for oss.

Dette er bare eksempler, men vi lever i et godt land der det ikke er krig, sult og hungersnød. Blir avlingene feilslåtte, går ikke bøndene dundrende konkurs og må flytte fra gård og grunn og ende på fattighus. De får isteden kompensasjon fra staten, også om de mister sau, som de så skjødesløst slipper løs i guds frie natur og forventer å få hele tilbake igjen likevel...

Endret av Million
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Er så uansvarlig å ikke åpne skattemeldingen, bli voksne å ta dere sammen! 

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, i fjord fikk jeg baksmell og i år fikk jeg meg en liten overraskelse på 1000 kroner. Det var en hyggelig opplevelse i forhold til tidligere!

Anonymkode: c5088...359

AnonymBruker
Skrevet

Baksmell i fjor enda jeg tjente mer, og fikk igjen bra i år enda jeg gikk ned i lønn (studerer). Synes at det er veldig urettferdig at man får km godtgjørelse for å kjøre på jobb, men jeg som reiser over 60 km en vei til studier ikke får det... 😕 Bommen er veldig dyr..

Anonymkode: 3d718...181

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baksmell i fjor enda jeg tjente mer, og fikk igjen bra i år enda jeg gikk ned i lønn (studerer). Synes at det er veldig urettferdig at man får km godtgjørelse for å kjøre på jobb, men jeg som reiser over 60 km en vei til studier ikke får det... 😕 Bommen er veldig dyr..

Du mener ikke å si at du synes dette er rart? 

Anonymkode: 566e5...e43

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det 100% logisk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, slutt skrev:

Jeg skjønner faktisk hva du mener, men da kan du jo gå glipp av fradrag og dermed få tilbakebetalt (mer)? Er ikke det verdt å sjekke? Kan jo ev. scrolle kjapt til siste side for å se om det er pluss eller minus på bunnlinjen og lukke øynene for gjeldsbeløpet.. 

Jo, det har jeg faktisk gjort og det gikk i pluss på ca 25000. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...