Gå til innhold

Inspirert av tråd stemor sier at barnet mitt kan kalle hun mamma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært stemor for stebarnet mitt fra han var 4 mnd gammel. Nå er han snart 3 år og mammaen hans døde da han akkurat hadde fylt 3 år. Han har plutselig begynt å kalle meg mamma. Vi syntes det er greit, da vi føler oss sikre på at han vet hvem som er den ekte mammaen hans. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 2f3a0...a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempekoselig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært stemor for stebarnet mitt fra han var 4 mnd gammel. Nå er han snart 3 år og mammaen hans døde da han akkurat hadde fylt 3 år. Han har plutselig begynt å kalle meg mamma. Vi syntes det er greit, da vi føler oss sikre på at han vet hvem som er den ekte mammaen hans. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 2f3a0...a9e

Det blir jo noe helt annet iom at gutten ikke har en mamma lenger.

Anonymkode: 85f86...00d

• Liker 2
Skrevet

Situasjonen deres er jo en helt annen. I deres tilfelle synes jeg at det er helt greit. Kanskje tilmed positivt fordi det er tegn på at han føler trygghet? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller mamma for mamma og stemoren min for mor. Hun har vært i livet mitt siden jeg var fire og er like mye moren min som mamma er. 

Anonymkode: e85da...b4a

Skrevet

At du også er den ekte mammaen. Det er dypt tragisk at han har mistet en forelder i så ung alder, og det er viktig at han vet historien sin. At han vet at det var en annen mamma der også, som elsket ham og ville ham vel. 
Likevel håper jeg ikke du tenker på deg selv som en uekte mamma. Ikke kall henne den ekte mammaen og deg selv den uekte. Du er den mammaen som lever! Ikke gjør det du og han har mindre verdifullt eller viktig ved å snakke om det som noe uekte. Relasjonen er helt ekte den. Det blir deg som kommer til vise i praksis hva en mamma er, hva en mamma gjør, hvordan en mamma oppfører deg. Du blir referanserammen, som han kommer til å sammenligne med i fremtiden, ikke så tvil om at han er din sønn. For hvis du er en uekte mamma, noe dårligere enn en ekte, hva er han da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...