Gå til innhold

Hvilke spørsmål har politiet krav til å stille som eg må svare på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på vei igår for å besøke en venninne  av meg, vi skulle mest sannsynlig koose oss litt, ikke noe alkohol eller narkotika inn i bildet.  Så ble jeg stoppet av politiet for dem var i det området hun bodde i pga noe  som hadde skjedd der. Fikk enormt mange spørsmål. Synes at det er greit, men er jo litt privat også.  Jeg sa jo at jeg skulle besøke en venn som eg hadde ikke sett på en stund, hvor hun bodde, min legitimasjon  osv. Men har dem krav på at eg skal svare på mer enn det? Sånn hva vi skal osv?

Anonymkode: 8b771...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan spørre om hva de vil som kan være relevant.

Du behøver ikke svare på noe.

AnonymBruker
Skrevet

Du må oppgi legimitasjon. Resten hadde du ikke trengt svare på. 

Anonymkode: f9e5e...8bc

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Rotemor skrev:

De kan spørre om hva de vil som kan være relevant.

Du behøver ikke svare på noe.

Du må vel komme med navn og fødselsnummer i alle fall, og / eller vise legitimasjon. 

Men hundre og ørten andre spørsmål om alt mellom himmel og jord. Det blir vel en annen sak...  

Anonymkode: 03964...02f

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må vel komme med navn og fødselsnummer i alle fall, og / eller vise legitimasjon. 

Men hundre og ørten andre spørsmål om alt mellom himmel og jord. Det blir vel en annen sak...  

Anonymkode: 03964...02f

Ja og man hjelper selvsagt til. Men man får sette grenser også. 

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde sagt at du skulle til en venninne for å ha sex, tror du politiet hadde brydd seg om det?

Anonymkode: a0946...ee9

Skrevet

Rart å bry seg om dette med mindre man har noe å skjule 

• Liker 2
Skrevet

Hva om du skulle drikke alkohol, det er lovlig 

Skrevet
4 minutter siden, Girlygirl9 skrev:

Rart å bry seg om dette med mindre man har noe å skjule 

Skummel tanke du har der... Må man ha noe å skjule for å ikke ønske enhver invasjon av privatlivet velkommen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis politet snakker med tilfeldige folk om noe som har skjedd i området, så synes jeg det er rart å ikke svare og prøve å hjelpe politiet. Da høres det jo ut som man har noen å skjule. 

Politiet kan spørre om alt, men de kan jo ikke tvinge deg til å svare på noe som helst.  

Anonymkode: 84e18...da9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, A-hunter skrev:

Skummel tanke du har der... Må man ha noe å skjule for å ikke ønske enhver invasjon av privatlivet velkommen?

Kan godt hende politiet søkte etter en spesiell person el. Har ingen ting i mot å svare på spørsmål fra politi. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man måtte være ærlig i samtaler med politiet? 

Når de tar inn mennesker fra andre land til kontroll på utlendingsparagrafen er det alltid en plikt å svare ærlig, f.eks.

Anonymkode: 5d647...c81

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Girlygirl9 skrev:

Kan godt hende politiet søkte etter en spesiell person el. Har ingen ting i mot å svare på spørsmål fra politi. 

Det må du gjerne, men det betyr ikke at alle som ikke gjør nøyaktig som deg har noe å skjule. Jeg også kunne vurdert å hjelpe politiet dersom de hadde relevante spørsmål. I saken her var det private spørsmål i et ekstremt omfang (skal vi tro TS), hvilket umulig kan være relevant for saken. Jeg hadde takket for praten og gått min vei, selv om jeg altså ikke har noe å skjule.

Skrevet

De stiller diverse spørsmål, rett og slett for å se om du HAR svar på dem, eller om du blir stresset og åpenbart lyver og ser ut til å ha noe å skjule = uærlige hensikter.

Det er ikke det at svarene er så interessante, men det faktum at du har svar som er "legit" som er viktigste. Samme med tollere på flyplasser. De graver og spør om hensikten med besøket og hvor lenge du skal være, hva du har tenkt å gjøre og se i landet osv, for å se om du blir stresset og åpenbart lyver om noe. Det er for å sile ut smuglere. 

Og politiet spør om ditt og datt for å sile ut forbrytere som er i området i uærlige hensikter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...