AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Jeg har fått noen loppebitt. Sikkert kattene som drar dem med inn. Vi må holde dem unna soverom ihvertfall i disse dager. Men det virker som om jeg reagerer lett på stikk. Samboer har ingen stikk. Jeg har flere bitt på bena. Noen gamle stikk og noen nye som klør. Vil ikke ha flere stikk nå. Er det noe jeg kan smøre på e.l som kan hjelpe på å unngå flere bitt? Finnes det noen kjerringråd? Anonymkode: 1a432...b57
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 Jeg får allergisk reaksjon på de fleste insektsstikk/-bitt. Zyrtec allergitabletter (reseptfrie) hjelper. Hvordan man unngår stikk vet jeg dessverre ikke, men håper noen andre vet. Vi passet langhåret hund i påsken og den dro inn lopper... Anonymkode: 7ee1e...dac
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 Du må få loppene ut av sengetøyet (eller hvor de nå er), ved å riste dyner og puter ute, og støvsuge. Myggmiddel hjelper i alle fall ikke. Anonymkode: d5071...d8b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #4 Skrevet 28. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får allergisk reaksjon på de fleste insektsstikk/-bitt. Zyrtec allergitabletter (reseptfrie) hjelper. Hvordan man unngår stikk vet jeg dessverre ikke, men håper noen andre vet. Vi passet langhåret hund i påsken og den dro inn lopper... Anonymkode: 7ee1e...dac Jeg tar noen allergi tabletter, husker ikke i farten hva de heter, men de er på resept. Synes ikke de hjelper på dette. Eller kanskje det ville klødd enda mer uten dem. Nå fikk jeg disse tablettene pga annen allergi, men de hjelper ikke mot det heller. 😏 Kanskje jeg skal kjøpe Zyrtec i stedet. Anonymkode: 1a432...b57
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #5 Skrevet 28. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må få loppene ut av sengetøyet (eller hvor de nå er), ved å riste dyner og puter ute, og støvsuge. Myggmiddel hjelper i alle fall ikke. Anonymkode: d5071...d8b Takk! Ja, sengetøy blir skiftet i kveld. Hvis kattene drar dem med inn så er sikkert risikoen stor for at nye lopper kommer i hus igjen. Kattene smetter også fort inn på soverommet så snart de ser en anledning. Vi må bli strengere og passe bedre på at de ikke kommer inn der. Anonymkode: 1a432...b57
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #6 Skrevet 28. april 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått noen loppebitt. Sikkert kattene som drar dem med inn. Vi må holde dem unna soverom ihvertfall i disse dager. Men det virker som om jeg reagerer lett på stikk. Samboer har ingen stikk. Jeg har flere bitt på bena. Noen gamle stikk og noen nye som klør. Vil ikke ha flere stikk nå. Er det noe jeg kan smøre på e.l som kan hjelpe på å unngå flere bitt? Finnes det noen kjerringråd? Anonymkode: 1a432...b57 Loppebitt klør. Kle på deg når du går ut. Jeg betviler at kattene er forklaringen. Du kan like gjerne ha fått loppebityene etter å ha gått under et tre med fuglereir, eller andre høythengende ting. På med sokker. Anonymkode: 12312...e30
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #7 Skrevet 28. april 2019 Det finnes en salve du kan smøre på, Xylocain, som tar det meste av kløen. Ellers er det bare å fortsette å holde kattene unna sengen. Tenk også over om det kan være lopper i sofaen. Rist tepper, dyner og puter og støvsug ofte. Heldigvis varer fugleloppesesongen ikke så lenge. Vanligvis blir det da et opphold før mygg, knott og klegg setter i gang. Jeg er overfølsom mot alt av innsktsbitt/-stikk så jeg er storforbruker av xylocain. Det fungerer bedre enn Eurax, siden det i tillegg til kløen også tar smerten fra hevelsen rundt. Jeg har også noe allergimedisin jeg tar i sesongen for å dempe reaksjonene, men jeg husker ikke hva den heter. Det er lurt å snakke med legen om det, for om du tar allergimedisin mot noe annet er det ikke sikkert det bare er å bytte eller kombinere to forskjellige. Anonymkode: 5909d...aa1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #8 Skrevet 28. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Loppebitt klør. Kle på deg når du går ut. Jeg betviler at kattene er forklaringen. Du kan like gjerne ha fått loppebityene etter å ha gått under et tre med fuglereir, eller andre høythengende ting. På med sokker. Anonymkode: 12312...e30 Det er faktisk veldig sansynlig at de kommer fra kattene. Jeg har katter selv og opplever daglig lopper (når det er sesong for det) i senga og sofaen, etter at de har ligget der. Har også fått loppebitt etter å ha løftet opp kattene. Det nytter heller ikke å kle på seg, da loppene finner frem uansett. Det er faktisk vanligst å bli bitt på beina og rundt midjen, der klærne gjerne strammer litt. Anonymkode: c743c...e97
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #9 Skrevet 29. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk veldig sansynlig at de kommer fra kattene. Jeg har katter selv og opplever daglig lopper (når det er sesong for det) i senga og sofaen, etter at de har ligget der. Har også fått loppebitt etter å ha løftet opp kattene. Det nytter heller ikke å kle på seg, da loppene finner frem uansett. Det er faktisk vanligst å bli bitt på beina og rundt midjen, der klærne gjerne strammer litt. Anonymkode: c743c...e97 Jeg tror nok loppene kommer fra kattene. Vi har en katt som langhåret. Mye pels som loppene kan gjemme seg i. Vet at lopper kan komme inn i huset på andre måter, som vindu og ventiler. Vi har masse skog like ved huset som kattene liker å vandre i. Sikkert fuglereir i skogen. Har masse bitt rundt ankel og oppå føttene. Blir gal! Smører med xylocain, det hjelper jo litt på kløen. Anonymkode: 1a432...b57
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #10 Skrevet 29. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en salve du kan smøre på, Xylocain, som tar det meste av kløen. Ellers er det bare å fortsette å holde kattene unna sengen. Tenk også over om det kan være lopper i sofaen. Rist tepper, dyner og puter og støvsug ofte. Heldigvis varer fugleloppesesongen ikke så lenge. Vanligvis blir det da et opphold før mygg, knott og klegg setter i gang. Jeg er overfølsom mot alt av innsktsbitt/-stikk så jeg er storforbruker av xylocain. Det fungerer bedre enn Eurax, siden det i tillegg til kløen også tar smerten fra hevelsen rundt. Jeg har også noe allergimedisin jeg tar i sesongen for å dempe reaksjonene, men jeg husker ikke hva den heter. Det er lurt å snakke med legen om det, for om du tar allergimedisin mot noe annet er det ikke sikkert det bare er å bytte eller kombinere to forskjellige. Anonymkode: 5909d...aa1 Jeg også er overfølsom mot insektstikk. Det er noe herk! Verste er å bli stukket av mygg i utlandet. Feks Hellas. Hovner opp og får væskefylte blemmer av dem. Huff. Apoteket anbefalte xylocain, så det er det jeg bruker nå. Har en salve med hydrokortison og. Hjelper litt den og mener jeg. Skal ta en prat med legen ang allergimedisin. Jeg tar ingenting uten å ta det opp med legen først. Jeg tar en del andre medisiner, så jeg bør nok være forsiktig med det. Anonymkode: 1a432...b57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå