Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg har veldig lyst til å arrangere babyshower for en nær venninne, (hun har også gitt uttrykk for at hun ønsker det😊). 

Problemet er at hun bor et godt stykke fra der jeg bor, noe som innebærer at jeg og andre venninner av henne må ta fly. 

Så det jeg tenker er å ta kontakt med mannen hennes og få kontaktinformasjon til andre personer som det evt. er ønskelig at er tilstede, men jeg vil gjøre noe mer ut av det enn at hun og barnet «bare får gaver». 

Har dere noen innspill til leker som evt. kan arrangeres? 

Eller andre innspill som kan gjøre denne dagen litt ekstra spesiell for den kommende mammaen? 

Alt tas imot med stor takknemlighet😊

Anonymkode: afb1b...b39

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273937-tips-til-babyshower/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig hyggelig gjort av deg! Det blir hun sikkert kjempeglad for 😊

Noe av det jeg synes var kjekt i min babyshower var fødselstipping. Alle skrev ned dato, vekt og lengde på baby på.en lapp med navnet sitt. Jeg leste lappene høyt og la de i en konvolutt. Blir gøy å se hvem som treffer!

Vi hadde også en enkel mimelek der ei stod bak meg og holdt opp lapper med baby/fødsel/graviditets relaterte ord og så skulle alle mime mens jeg tippet ord.

Begge disse tingene gikk ganske fort og kunne gjøres mens vi satt rundt bordet. Vi hadde også en slags "beat for beat" med barnesanger.

Synes det var greit at det ikke var et tettpakket program egentlig. Var jo egentlig mye mer interessert i å spise god mat og prate med alle venninnene mine ettersom det sikkert ville bli en stund til neste gang vi alle samles. Så ikke lag et for tett program med timesvis med leking.. det kan fort bli for mye av det gode ;) fokuser på noe godt å spise og godt selskap og ikke ting som sliter den gravide ut fullstendig.

Anonymkode: 7a0cb...3f3

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273937-tips-til-babyshower/#findComment-23328786
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig hyggelig gjort av deg! Det blir hun sikkert kjempeglad for 😊

Noe av det jeg synes var kjekt i min babyshower var fødselstipping. Alle skrev ned dato, vekt og lengde på baby på.en lapp med navnet sitt. Jeg leste lappene høyt og la de i en konvolutt. Blir gøy å se hvem som treffer!

Vi hadde også en enkel mimelek der ei stod bak meg og holdt opp lapper med baby/fødsel/graviditets relaterte ord og så skulle alle mime mens jeg tippet ord.

Begge disse tingene gikk ganske fort og kunne gjøres mens vi satt rundt bordet. Vi hadde også en slags "beat for beat" med barnesanger.

Synes det var greit at det ikke var et tettpakket program egentlig. Var jo egentlig mye mer interessert i å spise god mat og prate med alle venninnene mine ettersom det sikkert ville bli en stund til neste gang vi alle samles. Så ikke lag et for tett program med timesvis med leking.. det kan fort bli for mye av det gode ;) fokuser på noe godt å spise og godt selskap og ikke ting som sliter den gravide ut fullstendig.

Tusen takk for kjempefint svar, jeg likte veldig godt lekene du nevnte samt at programmet ikke bør være for tettpakket😊 

Tenker du at muffins er fine kaker å servere? Når det gjelder mat så er jeg veldig usikker på hva som bør serveres, jeg tenker at vi blir mange og hadde vel egentlig tenkt til å holde meg til enkel servering. Har du noen gode innspill der? Når det gjelder drikkevarer så tenker jeg selvfølgelig alkoholfritt😊

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273937-tips-til-babyshower/#findComment-23328889
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva er egentlig poenget med slik baby-shower? 

Skal hun ikke ha noen vanlig dåp med seremoni?                      

Anonymkode: be3ae...42f

Jeg ser ikke at du kommer med noe tips slik som trådtittelen etterspør. Og poenget er da vel rett og slett å gjøre noe hyggelig for en venninne, når ble det sett på som feil å glede noen?

• Liker 6
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273937-tips-til-babyshower/#findComment-23329686
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for kjempefint svar, jeg likte veldig godt lekene du nevnte samt at programmet ikke bør være for tettpakket😊 

Tenker du at muffins er fine kaker å servere? Når det gjelder mat så er jeg veldig usikker på hva som bør serveres, jeg tenker at vi blir mange og hadde vel egentlig tenkt til å holde meg til enkel servering. Har du noen gode innspill der? Når det gjelder drikkevarer så tenker jeg selvfølgelig alkoholfritt😊

I min gjeng har vi pleid å ordne det slik at alle har med en liten rett hver, så blir det ikke for mye styr for den som arrangerer. Er som regel i helgen midt på dagen, så da blir det brunsj med f eks rundstykker, salater, pai++ og så er det noen som har med en kake eller muffins. Enkelt og greit. Vi har aldri hatt leker, tiden går så fort og man vil jo gjerne få snakket med alle sammen. 

Anonymkode: f3731...e26

• Liker 3
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273937-tips-til-babyshower/#findComment-23329859
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muffins er perfekt! I min ble det servert en god lunsj. Folk hadde fordelt litt hva de tok med men det var forholdsvis enkelt :) ei hadde bakt rundstykker og så var det masse godt pålegg, eggerøre, frukt osv. Så ble det servert muffins og en kake pyntet med bamsemums 😊

Og masse god juice og alkoholfri musserende!

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273937-tips-til-babyshower/#findComment-23330574
Del på andre sider

Gjest O.G.
På 28.4.2019 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke at du kommer med noe tips slik som trådtittelen etterspør. Og poenget er da vel rett og slett å gjøre noe hyggelig for en venninne, når ble det sett på som feil å glede noen?

Ja, men siden TS bor unna den vordende mor så vil det her ta adskillig mer av hennes tid og penger enn hun vil anta i begynnelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273937-tips-til-babyshower/#findComment-23342687
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...