Gå til innhold

Stemor sier barnet mitt kan kalle hun mamma.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona til faren til barnet mitt sier at barnet mitt på 8 år kan kalle hun mamma hvis barnet har lyst. Vi har 50/50 fordeling. Men jeg synes ikke det er ok, det stikker i magen min. Det er jo jeg som er barnets mamma og kun meg som skal bli kalt akkurat ordet mamma. Tenkte å ta det opp på levering idag. Hva synes andre her om det? 

Anonymkode: 03d9f...b7f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er gammelt nok til å bestemme selv.

Anonymkode: c87e6...93e

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Er enig med deg, hadde ikke vært aktuelt engang. Barnet har EN mor og det er kun DEG. Hun kan kalle seg alt annet enn det.

Anonymkode: c2c0c...8e3

• Liker 24
Skrevet

Enig med deg, barnet har kun en mamma. 

• Liker 13
Gjest førstedamen
Skrevet

Hvor mange år har hun vært stemor? 

AnonymBruker
Skrevet

"Henne" 

Anonymkode: a9eab...b97

• Liker 11
Skrevet

Barnet eier sin rett til å kalle sin/e morsfigur mamma om h*n vil. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt det.

Anonymkode: 917d9...0f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har stemor sagt dette helt ut av det blå, eller har barnet spurt stemor om dette selv også har stemor sagt at det kan hun velge selv? 

Uansett må vi svelge noen kameler som voksne, og la barna bestemme hva de vil kalle nære omsorgspersoner selv.

Anonymkode: 307a9...d14

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Det er sårt, men det er opp til barnet ditt, og ikke opp til deg. 

Hvis barnet har et godt forhold til stemor er det kjempebra, og barnets beste må gå foran.

Anonymkode: 7d0ce...b1f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kommer veldig an på hvor ideen kommer fra. Hvis dette er noe stemor har funnet på på egenhånd tenker jeg at det overhodet ikke er greit å foreslå noe sånt.

Hvis det derimot er sånn at din datter har spurt om dette, så stiller det seg helt anderledes. Hvis man som stemor får et slikt spørsmål vil det være umulig å ikke tråkke feil. Sier hun nei avviser hun barnet, som sannsynligvis ikke sier dette fordi det ønsker å erstatte mor, men fordi det også er glad i stemor. Sier hun ja risikerer hun å såre mor. Selv tenker jeg at jeg håper en eventuel stemor til mine barn vil ta mer hensyn til barnas følelser enn til mine. Det hadde nok stukket litt å måtte dele den tittelen med  stemor, men samtidig hadde jeg vært glad, fordi det ville være et bevis på at barnet hadde en god stemor, som barnet trivdes med. Et barn kan aldri få for mange trygge voksenpersoner.

Anonymkode: a717a...3fc

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er gammelt nok til å bestemme selv.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sårt, men det er opp til barnet ditt, og ikke opp til deg. 

Hvis barnet har et godt forhold til stemor er det kjempebra, og barnets beste må gå foran.

Anonymkode: 7d0ce...b1f

Slutt å tull, da. Måte på hva man skal forståsegpå for tida. Ungen har én mor, og det er TS. 

Anonymkode: 0939d...a62

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke hun hete MOR og du hete MAMMA da ;) 

Jeg synes det er litt frekt å foreslå eller akseptere å bli kalt mamma hvis man vet at det er en annen som eier den retten!!!

Anonymkode: fae7a...9f1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å tull, da. Måte på hva man skal forståsegpå for tida. Ungen har én mor, og det er TS. 

Vi voksne må slutte å ta oss nær av alt mulig, og heller sette barnets behov først. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes andre her om det? 

Anonymkode: 03d9f...b7f

Jeg synes at hun kalle seg akkurat det hun vil, men ikke mamma. Bare det å foreslå det er faktisk respektløst. 

Et barn kan aldri få for mange trygge voksenpersoner.

Anonymkode: a717a...3fc

Man kan være en trygg voksenperson uten å kalle seg mamma.

Anonymkode: 03879...164

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Barnet vet fint hvem som er den ekte mammaen. Ikke gi ordet mamma for mye makt. Det er kun et ord. 

Mine kalte sin stemor mamma i en kort periode. Jeg tenkte aldri noe over det. Var selv au pair for ei lita tuppe som kalte meg mamma av og til. Det er bare sånn det av og til blir. 

Anonymkode: 42152...d4b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som en annen person skriver : dersom ønsket kom fra barnet - så skal du bare sitte stille i båten . Hate det så mye du vil- men kun når barnet ikke er der.

Anonymkode: 970a4...f9d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke hun hete MOR og du hete MAMMA da ;) 

Jeg synes det er litt frekt å foreslå eller akseptere å bli kalt mamma hvis man vet at det er en annen som eier den retten!!!

Anonymkode: fae7a...9f1

Er det slik at man eier retten å bli kalt mamma? Og jeg som trodde det var barna som bestemte hvem som er en mammaperson for dem...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har én biologisk mor.

Å være mamma handler om så mye mer enn å ha født barnet. Det handler først og fremst om følelser. Hvis et barn føler at en kvinnelig omsorgsperson barnet bor hos store deler av tiden er en mamma, så er det latterlig å nektet barnet å uttrykke det. 

TS får omtale seg selv som biomor hvis behovet for monopol på en omsorgs-tittel er så ekstremt høyt. 

• Liker 7
Skrevet

"Jeg vil at du skal være mamma'n min!" har jeg hørt fra en 5-åring.

Det går helt fint å fortelle et barn at bare mamma kan være mamma, men at jeg kan kalles ved navn og likevel være en som bryr seg og er glad i barnet

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...