Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei  😉, kan noen hjelpe meg med spørsmålet om å refundere kostnader for medisiner 
Jeg har gjennomført ivf-behandling i utlandet, men den første delen begynte her  i Norge (6-7 besøk av gynekolog, kjøpte dyre medisiner på apotek her), kan jeg refundere kostnader for besøk av privat klinikk og for medisiner? Kan man få eventuelt skattefradrag ? Lurer om noen vet mer om denne situasjonen, skal selvfølgelig kontakte nav, helfo eller skatteetaten, men vil spørre om noen tips  😊
Takk på forhånd  💋

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått henvisning til IVF-behandling av norsk lege? Og har denne blitt gjennomført i EU-/EØS-land?

Anonymkode: 99679...65d

Skrevet

Det var utenfor EU/EØS-land og uten henvisning, er det viktig ?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Nani skrev:

Det var utenfor EU/EØS-land og uten henvisning, er det viktig ?

Uten henvisning fra norsk lege får du ikke refundert kostnader for behandling i EU-/EØS-land. For refusjon av kostnader til fertililitetsbehandling utenfor EU-/EØS-land må du ha rett til utvidet stønad. Se nærmere i Helfos veileder: https://helsenorge.no/behandling-i-utlandet/infertilitetsbehandling-utenfor-eu-eøs

Anonymkode: 99679...65d

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei, takk for svar!! Jeg lurer om det spiller rolle her at jeg er alene, er ikke gift og ikke samboer ?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nani skrev:

Hei, takk for svar!! Jeg lurer om det spiller rolle her at jeg er alene, er ikke gift og ikke samboer ?

Nei det spiller ingen rolle. Og du har jo fått utdypende svar.

Anonymkode: 40152...462

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...