Gå til innhold

Hvordan føles narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært i narkose flere ganger og det er DIGG!

Skrevet

Hatt narkose sikkert 10 ganger. Lærte etter hvert at hvis jeg får beroligende før narkosen så husker jeg ingenting av at jeg blir trillet inn til operasjon, of til innsovningen. Jeg synes det er greit å droppe beroligende og å huske at jeg har snakket med narkoseteam og operasjonsteamet. Ved innsovning sovner jeg tvert. Kan ikke huske å ha følt meg rusa etter operasjonene.

AnonymBruker
Skrevet

Fekk noe som skulle kjennes som to glass vin. Jeg synes det var som en flaske med vin😜 så sa dei at nå får du narkosen, da lukket jeg øynene og sa okai. Så sovnet jeg. 

Anonymkode: f6b72...cd1

Skrevet

De som skriver at det oppleves deilig har nok trolig ikke vært i dyp narkose i mange timer der pustemusklene også lammes og man intuberes. Da er det svært vanlig at man opplever sterk kvalme etterpå og kvalmestillende gis rutinemessig intravenøst etter oppvåkning. 

Hos tannlegen eller til mindre kirurgiske inngrep er det mer vanlig med sedasjon der man ofte sovner, det kan føles bare deilig. 

AnonymBruker
Skrevet

Sovnet og våknet og føltes som det ikke var gått noe tid. Bare at da jeg våknet var benet gipset.

Anonymkode: 3badd...322

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Atania skrev:

De som skriver at det oppleves deilig har nok trolig ikke vært i dyp narkose i mange timer der pustemusklene også lammes og man intuberes. Da er det svært vanlig at man opplever sterk kvalme etterpå og kvalmestillende gis rutinemessig intravenøst etter oppvåkning. 

Hos tannlegen eller til mindre kirurgiske inngrep er det mer vanlig med sedasjon der man ofte sovner, det kan føles bare deilig. 

Jeg skrev her tidligere om kvalme i etterkant av 5-6 timers under narkose (og også under en times tids narkose). Hadde glemt at jeg ble intubert, husker halsen var sår et par dager i etterkant. Like greit at de ikke sa det til meg på forhånd!

Anonymkode: 94861...28f

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i narkose et par ganger, og hverken selve narkosen, eller inngrepet jeg må ha narkose for bekymrer meg i det minste, men jeg er til gjengjeld dødsens redd for stikk og nåler, så for min del er det verste akkurat når de skal sette diverse nåler og utstyr, DET er et helvete.

Så fort de er ferdig med dette så kan de egentlig gjøre hva de vil med meg, jeg bryr meg ikke, så lenge jeg er ferdig med stikkene og nålene.

Narkose er deilig, jeg skulle bare ønske de ikke måtte stikke meg først...

Anonymkode: 67f1d...489

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å være bekymret over. Før du vet ordet av det så har våknet. Syntes ikke det tar alt for lang tid før du er «normal» igjen.

hilsen en som har hatt narkose 9 ganger

Anonymkode: 2794a...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Første gangen jeg var i narkose så var det en stor lang operasjon, in soningen var fantastisk. Oppvåkningen var som å være skikkelig ufyselig drita. Jeg sa masse tullete snøvle greier, var frekk og lite medgjørlig. Andre gangen var en kort narkose, bare noen minutter, var dødsdårlig da jeg våknet. Kastet opp og bæsjet på meg. Sist var også en veldig kort en. Da våknet jeg og følte meg helt fin men var utrolig skjelven i kroppen. Så alle oppvåkningen mine har hatt noe ekkelt ved dem, men alle innsovningene har vært deilige. 

Anonymkode: 019cc...f27

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i narkose et par ganger, og hverken selve narkosen, eller inngrepet jeg må ha narkose for bekymrer meg i det minste, men jeg er til gjengjeld dødsens redd for stikk og nåler, så for min del er det verste akkurat når de skal sette diverse nåler og utstyr, DET er et helvete.

Så fort de er ferdig med dette så kan de egentlig gjøre hva de vil med meg, jeg bryr meg ikke, så lenge jeg er ferdig med stikkene og nålene.

Narkose er deilig, jeg skulle bare ønske de ikke måtte stikke meg først...

Anonymkode: 67f1d...489

Kjenner meg igjen på stikk av nåler. Neste gang kjøper du emla plaster. Det bruker jeg før narkosen. Om h*n som stikker er flink så kjenner du ingenting.

Anonymkode: 180dc...39e

AnonymBruker
Skrevet

Narkose er kjempedeilig. Jeg vet ikke hvordan type jeg fikk men det sekundet jeg fikk det, følte jeg en kjempedeilig følelse av velvære. Noe av det siste jeg mumlet siste gang (har hatt narkose 2 gang) var noe ala "oi så godt det føles". Det kjentes som alle verdens bekymringer løftet seg vekk et lite øyeblikk for man sovnet. 

Ifølge journalen, ble jeg vekt begge ganger og var bevisst (kunne snakkes med) etter inngrep - men husker absolutt ingenting av dette. Jeg følte av jeg våkner for første gang etter narkose i sykesenga.

Jeg sliter med søvnparalyse når jeg sover utenom natten så da jeg våknet ETTER å ha våknet av narkose, var det i skikkelig søvnparalyse/mareritt-panikk. Begge gangene. Men det hadde nok lite med narkosen å gjøre og mer med mine problemer.

Anonymkode: ec4d3...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Nesten litt trist å si det, men jeg har aldri følt meg mer uthvilt enn etter narkose. 

Anonymkode: 230d1...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...