Gå til innhold

Hvor lenge bruker du olabuksen før du kaster den til vask?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

🤔

Anonymkode: da509...19d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter ca en ukes bruk. 🙂 

Anonymkode: 8152b...16b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Varierer litt fra bukse til bukse. Vasker dem mer fordi de får knær og mister fasongen enn at de er skitne egentlig. Blir vel en halv uke. Har 4 stk og vasker ca. annenhver uke.

Anonymkode: 76955...709

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker de ca 2 uker før de vaskes.

Anonymkode: c8f95...8ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Varierer litt fra bukse til bukse, hvor godt de holder fasongen og hva jeg har gjort (om jeg feks har vært ute eller svettet mye eller annet som gjør at jeg synes den er skitten). Så lenge den ikke er blitt slapp og ikke ser eller lukter skitten ut så vasker jeg den ikke. Så kanskje 4-15 ganger bruk før vask :P

Anonymkode: e1bd5...ee0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg vasker dem om de er flekkete el svette. Ellers kan jeg gå med de i månedsvis. 

Har jo blitt gjort studier på akkurat dette. De sammenlignet en bukse som var blitt brukt i 2 dager vs 2 måneder. Var en 10% forskjell i antall bakterier. 

Endret av herremann
  • Liker 11
Skrevet
10 minutter siden, herremann skrev:

Jeg vasker dem om de er flekkete el svette. Ellers kan jeg gå med de i månedsvis. 

Har jo blitt gjort studier på akkurat dette. De sammenlignet en bukse som var blitt brukt i 2 dager vs 2 måneder. Var en 10% forskjell i antall bakterier. 

Hva med lukt da? Svette, støv, matrester osv. må jo hope seg opp.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, dr_zhivago said:

Hva med lukt da? Svette, støv, matrester osv. må jo hope seg opp.

Vil kun begynne å lukte hvis den er flekkete el svett, derfor jeg vasker dem da. 

Støv og matrester? Hvor skal det samle seg, bak kneet? 

• Liker 16
Skrevet

Vasker de når de blir flekkete eller lukter. Etter 5-15 gangers bruk ca. Svarte olabukser vasker jeg mye sjeldnere enn blå da de blir fortere utvasket. 

Skrevet

2-3-4 uker... Det hører med at jeg bruker jobbklær på jobb og hjemme går jeg mest i joggebukse så det er ikke slik at de brukes hele dagen. 

Skrevet
12 minutter siden, herremann skrev:

Vil kun begynne å lukte hvis den er flekkete el svett, derfor jeg vasker dem da. 

Støv og matrester? Hvor skal det samle seg, bak kneet? 

Støv er jo overalt, og med matrester mener jeg altså ikke halve skiver med salami, men små olje- og smulerester osv. Om du klarer å gå månedsvis uten å samle på noe av dette er du flinkere enn meg:-)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bukser generelt (bruker lite jeans) - ved lukt eller søl. Så kan gå uker/måneder, selvfølgelig uten at buksen brukes hver dag.  

Men skifter alltid til hjemmeklær, og kjører bil - så er aldri på offentlig transport og blir ikke svett. 

Har jeg vært på storbytur bruker jeg gjerne hver bukse 2-3 ganger, så rett i vask når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: b47a2...757

AnonymBruker
Skrevet

Hvis buksen er brukt hele dagen: 3-4 dager. Sorry altså, men bukser lukter selv om de ikke er flekkete. Ære være dere som ikke blir svette nedentil, men mine klær lukter skrev hvis de brukes lenger enn det. Og nei, man trenger ikke være bælfeit for at det skal lukte. 

Anonymkode: ee66a...50d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ca 30 timer (bruk, altså).

Anonymkode: 5fa92...482

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3-5 dagers bruk, kommer an på buksen. Noen mister fasongen raskt, andre ikke. 

Anonymkode: 21560...a54

• Liker 2
Skrevet

Når den er skitten eller har mistet fasongen. Alt fra en dag til 3-4 dagers bruk.

• Liker 1
Skrevet

2 dager. Jeg blir ikke svett med den og den lukter ikke etter to dager, men jeg føler meg mest komfortabel med å ikke bruke den lenger. Bytter så klart før om jeg skulle søle på meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når den er skitten eller lukter.

Anonymkode: 7a070...ee7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...