AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Hei, i starten av sommerferien før fellesferien skal vi besøke familie i nærheten av Dombås. Vi bor på Sørlandet og har lyst til å ta båt fra Stavanger til Bergen og kjøre via Vestlandet den ene veien istedenfor å kjøre på 4 felts motorveg begge veier. Hvordan er det å kjøre fra Bergen til Dombås via den nasjonale turistvegen gjennom Geiranger og Trollstigen med barn (8 og 9 år)? Vi tenker å ha god tid og stoppe ved Flydalsjuvet, Ørnesvingen, Juvet, Gudbrandsjuvet og Trollstigen. Er dette en spennende tur eller er de for unge til å ha gleden av en slik tur? Og hvilke campingplasser anbefaler på denne strekningen dere med tanke på barna? Anonymkode: 953c2...4a2
Gjest RoNo Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 Mine barn synes det er en kjekk tur. Vi stopper på alle turist stoppene. Tar bilder og spiser is og slikt. Det er veldig stilig laget til og jeg anbefaler det veldig. Har aldri bodd på camping i området så det kan jeg ikke si noe om. Bare en liten digresjon... På vei sørover anbefaler jeg en overnatting på campingen ved Hunderfossen og ta en dag der. Barna dine er i helt riktig aldersgruppe.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 Har kjørt den ruta flere ganger... med mindre barn da. Går helt fint vettu. Barna synnes det er artig Anonymkode: 6acd7...74a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #4 Skrevet 28. april 2019 Alderen er helt super for en slik tur. Og det er mange gøye steder å stoppe. Les dere godt opp, og fortell dem om stedene i forkant, involver dem i hva dere skal og hva dere ser. Ta med litt god mat/drikke til stoppestedene. Kanskje også noen aktivitetsspill for hele familien i bil, om de ikke er av typen som blir dårlige. Jeg har dessverre ingen konkrete tips, for jeg klarer ikke huske navn på stedene jeg så. Men det jeg husker er at dette var mye gøyere og mer spennende en sydenturene vi stadig dro på. Anonymkode: 9d4bf...630
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #5 Skrevet 28. april 2019 Om det passer å overnatte i Valldal, vil jeg anbefale Muri Hytteutleige. Området ser veldig bra ut (mye oppgraderinger de siste 20 årene) og det er fem-ti minutter å rusle inn til sentrum. Anonymkode: 97057...55d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #6 Skrevet 28. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om det passer å overnatte i Valldal, vil jeg anbefale Muri Hytteutleige. Området ser veldig bra ut (mye oppgraderinger de siste 20 årene) og det er fem-ti minutter å rusle inn til sentrum. Anonymkode: 97057...55d Hei, det passer bra å overnatte i Valldal to netter. Ser ut som det passet bra med Aktivitetsparken så nærme og så ut som en fin Campingplass. Vi hadde egentlig tenkt å være 2 netter i Geiranger. Men en venn av meg anbefalte det ikke. Mente at det passet mer for eldre forlk og det var overpriset og ikke så greit siden det er så mye cruseskip ved Geiranger. Anonymkode: 953c2...4a2 1
Kjetil E Skrevet 28. april 2019 #7 Skrevet 28. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, i starten av sommerferien før fellesferien skal vi besøke familie i nærheten av Dombås. Vi bor på Sørlandet og har lyst til å ta båt fra Stavanger til Bergen og kjøre via Vestlandet den ene veien istedenfor å kjøre på 4 felts motorveg begge veier. Hvordan er det å kjøre fra Bergen til Dombås via den nasjonale turistvegen gjennom Geiranger og Trollstigen med barn (8 og 9 år)? Vi tenker å ha god tid og stoppe ved Flydalsjuvet, Ørnesvingen, Juvet, Gudbrandsjuvet og Trollstigen. Er dette en spennende tur eller er de for unge til å ha gleden av en slik tur? Og hvilke campingplasser anbefaler på denne strekningen dere med tanke på barna? Anonymkode: 953c2...4a2 Vet ikke hvordan dere har tenkt, men jeg ville kjørt Bergen - Dale så over Hamlagrø og ned til Voss. Videre via Gudvangen og Flåm til Aurland (Ta gjerne en avstikker med Flåmsbanen tur retur). Og så ta veien over Aurlandsfjellet (langt mer spennende enn Lærdalstunnelen). og ned til Lærdal. Videre til Fodnes ferje over til Manheller og via Sogndal til Hella. Ferje over til Dragsvik og så kjører du opp og over Gaularfjellet og videre forbi Skei og Byrkjelo og over Utvikfjellet og lags Nordfjord rundt til Stryn. Annbefales tur opp til Briksdalsbreen. Fra Stryn setter du kursen mot Strynefjellet, men rett før de lange tunnellene så svinger du av og tar fantastiske gamleveien over Strynefjellet og frem til Grotli. Kjør så til Langevatn og ned til Geiranger, ta gjerne tur med sightsingbåt på Geirangerfjorden før dere fortsetter over Ørneveien til Eidsdal og ferje over til Ling. Kjør så til Valdal og opp mot Trollstigen/Åndalsnes forbi Gudbrandsjuvet og utsiktspunktet på toppen før dere kjører ned selve Trollstigen og tar opp Romsdalen til Dombås. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå