Gå til innhold

hormonkur

melina

Anbefalte innlegg

Hørte fra gynekologen i dag at jeg skal i igjennom en 5 dagers hornokur og så ta blodprøver for å se hvordan eggstokkene mine fungerer.. Noen som vet hva det er eller har vært borti det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest i.i Felixa

Det er sikkert en Pergotimekur. Du tar tablettet i fem dager som skal sette igang eggløsning. Hvis jeg husker rett så tror jeg begynte på dag fem i syklussen. Så tar de blodprøver på noen spesielle dager (husker ikke hvilke) for å finne ut om du hadde eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt Pergotime-kur du skal ta! Hvis du går inn på www.felleskatalogen.no kan du lese mer om tablettene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må til en gynekolog for å få Pergotime, oftest etter at du har tatt blodprøver som mulig viser at du ikke har eggløsning. Du får én egggløsning pr kur ja, noen får ikke eggløsning i det hele tatt av kuren, det blir tatt blodprøver for å sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ta disse blodprøvene hos fastlegen eller må disse også tas på sykehuset? regner med når dere snakker om gynekolog så er det ikke privatpraktiserende dere mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg vet er det vanlig gynekolog en går til mht pergokur og blodprøver. Sykehus kommer først inn dersom pergokur ikke hjelper og en må videre til sykehus mht utredning (operasjoner/prøverør osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender art man gir Pergo til jenter med egen EL også. For å optimalisere forholdene som man sier.

Det erikke et preparat du bare går til legen og får. Først er man i gang med utredning av infertilitet. manne skla også ha avlagt en bra spermprøve før du får pergo. Resept på pergotime er noe av det første behandlings opplegget som tilbys, men skla ikke kimses med av den grunn. Grundig oppføging under behandling er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
manne skla også ha avlagt en bra spermprøve før du får pergo.

Vi fikk det uten å ha avlagt spermprøve, så det er nok ikke et krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det uten å ha avlagt spermprøve, så det er nok ikke et krav.

Da regner jeg med at legen din hadde gode grunner for å fravike normal prosedyre. For i felleskatalogen under forsiktighetsregler for preparatet Pergotime står det sitat: " før behandlingsstart bør det undersøkes at partnerens spermproduksjon er tilstrekkelig."

Så nei det er ikke et krav, men en sterk tilråding.

Er jo lite poeng om kvinnen tar slike preparater om mannen ikke har sperm av tilstrekkelig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er jo lite poeng om kvinnen tar slike preparater om mannen ikke har sperm av tilstrekkelig kvalitet.

Enig med deg her, det var nemlig akkurat det som skjedde med oss. Brukte Pergo i tre perioder, før samboeren fikk påvist nedsatt kvalitet. Da hjelper jo ikke allverdens Pergo, så vi kastet bort noen måneder på det. Anbefaler alle som er prøvere å sjekke begge parter når det begynner å drøye litt. Virker som om mange automatisk tenker at det er kvinnen det er noe "galt" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med deg her, det var nemlig akkurat det som skjedde med oss. Brukte Pergo i tre perioder, før samboeren fikk påvist nedsatt kvalitet. Da hjelper jo ikke allverdens Pergo, så vi kastet bort noen måneder på det. Anbefaler alle som er prøvere å sjekke begge parter når det begynner å drøye litt. Virker som om mange automatisk tenker at det er kvinnen det er noe "galt" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...