nyjenta Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 I går rundt klokken 21.00 kom nyheten om at det hadde vært skudd ved en synagoge. Jeg stusset etter 2 timer på at det fortsatt kun var den ene artikkelen. Jeg våknet så i dag og skulle lese litt avis med frokosten. Jeg har glemt den artikkelen fra i går, for den var ikke lenger å se. Så scroller jeg enda lenger ned og ned og til slutt kommer jeg over en liten artikkelen med «1 drept og 4 skadet». Jøss, hvordan har ikke dette fått mer spalteplass? Joda, viser seg at det er en «ensom ulv», en hvit mann. Eller rettere sagt, en ungdom. 19 år gammel, med hat i hjertet står det. Spørsmålet er: hadde det stått det samme om det hadde vært en 19 år gammel ungdom med islam som religion? Bare de siste 12 månedene har «hvit ensomme ulver» drept 131 mennesker (11 i Tree og Life synagogen, 50 i Al Noor moskeen, 59 på konsert i Las Vegas og nå i går kveld 1 i Poway synagogen). Og dette med ET STORT forbehold om at disse angrepene er de jeg husker. Garantert noe jeg har glemt, men uansett.. hvordan er dette greit? Kan jo avslutningsvis legge ved screenshot av artikkelen som er å finne gjemt blant7 andre artikler. Og da spør jeg ærligtalt at ingen kan stå for at det ville vært like liten dekning hadde dette vært en en muslim??
AmonymBruker Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 Helt enig med deg. Når det er jøder som blir drept er det ingen som bryr seg åpenbart. Skandale.
T-Rex Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 Hadde det vært hundre drepte, ville oppslaget vært større.
Aragorn ll Elessar Skrevet 28. april 2019 #4 Skrevet 28. april 2019 Det er alltid masseskyting i USA. Man kan ikke regne med at man skal slå det stort opp vær gang. 1
kat-e Skrevet 28. april 2019 #5 Skrevet 28. april 2019 Mannen som ble tatt er Trump hater, ligger langt til venstre politisk og har kommet med en mengde anti-Trump kommentarer på nettet. Hadde dette vært en moske og ikke synagoge og gjerningspersonen vært Trump tilhenger, hadde omtalen blitt en helt annen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå