Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barn nummer to ventes og med barn nummer en tidvis i sengen tenker vi at andremann må få en bedside crib slik at han ikke utsettes for fare og at det ikke blir trangt. 

Vi har ingen erfaring med denne type seng og har sett at at det finnes flere merker. Både de av tre og de av stoff. Fordelen med stoff ser jeg er at de kan klappe sammen og brukes som reiseseng.  Men det ser ikke ut som de kan brukes så lenge. Vi har rammemadrass uten ben og lurer på om den kan låses mot denne? 

Hvilken vil dere anbefale og hvorfor? 

Anonymkode: 5652d...7b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker vanlig sprinkelseng fra Troll. Ene siden kan senkes og høyden justeres i 3 høyder. På det høyeste går den i ett med sengen vår😉 

Anonymkode: bbcb8...bf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har rammemadrass uten ben og moweo bedside crib. Den er større enn flere i tre, og festes fint til sengen med stropper mellom de store madrassene. Senga vår er typ 65 cm høy, om ikke høyere, og bedsiden ble perfekt høyde med en ekstra madrass i. Den som følger med er en dårlig spøk av en madrass... 

Anonymkode: 15abd...760

AnonymBruker
Skrevet

Troll. Uten tvil. 

Anonymkode: 76754...310

Skrevet

Vi skal bruke en sprinkelseng fra ikea som vi bruker som bedside crib.

AnonymBruker
Skrevet

ikke kast bort penger på bedside crib. vi brukte sprinkelseng fra ikea, fjernet den ene siden, så babyen kunne krabbe hit og dit etter egen vilje. samsov i dobbeltsenga første 8-9 månedene først.

Anonymkode: 0e270...108

AnonymBruker
Skrevet

Troll 😊

Anonymkode: 31c29...f70

AnonymBruker
Skrevet

Chicco Next2Me :) 

Anonymkode: 6173f...113

AnonymBruker
Skrevet

Gulliver fra Ikea 👌🏼 smart og billig. Kjøpte brukt via Finn.no og kjøpte ny madrass til. 

Anonymkode: 7b3d8...e89

AnonymBruker
Skrevet

Dere som setter sprinkelseng uten side ved siden av senga, er dere ikke redd for at den skal skli unna? Vi sover ganske urolig, så senger og madrasser forskyves i løpet av natta. Egentlig er jeg litt usikker på om vi skal ha bedside crib overhode, siden jeg ser hvor mye overmadrassen kan flytte på seg i løpet av en natt og ikke egentlig vil ha en baby ned i den dumpa som da dannes.

Kanskje vi vil sove litt roligere etter at baby er født? Eller er det kanskje like greit å ha babyen i samme seng, men hvordan unngår vi da at han faller ut? 

Anonymkode: 26026...ff4

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som setter sprinkelseng uten side ved siden av senga, er dere ikke redd for at den skal skli unna? Vi sover ganske urolig, så senger og madrasser forskyves i løpet av natta. Egentlig er jeg litt usikker på om vi skal ha bedside crib overhode, siden jeg ser hvor mye overmadrassen kan flytte på seg i løpet av en natt og ikke egentlig vil ha en baby ned i den dumpa som da dannes.

Kanskje vi vil sove litt roligere etter at baby er født? Eller er det kanskje like greit å ha babyen i samme seng, men hvordan unngår vi da at han faller ut? 

Man fester jo barnesenga i voksen sengen. Føler faktisk det er tryggere enn bedside med eget feste. Virker som bedside med eget feste kan «gå opp» og løsne. Mine fire tykke skruer (festet med hylle hengsler i stål) motvirker både at den sklir fra vår seng men også at det tipper om hund eller andre barn hopper opp eller lener på bedside criben fra siden. 

Anonymkode: 1ca42...0d6

Gjest Albbas
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

En bedside står jo ikke nødvendigvis mer stabilt... 

Vi har festet sprinkelsenga til vår seng vha tvinger. Kunne også brukt lastestropper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...