AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Er mye man må ha med. Canoderm feks, er tungt å ha med pumpeflasken. Holder en kremtube på en uke? Hvor mye solkrem må en regne med på to barn på en uke? Går det fint å bruke uv drakter i solen/stranden, selv om de blir våte? Er det bedre enn å sitte direkte i sollys? barnet har naturligvis lys, sart hud. Hodebunnen også er lett å se, må regne me mye bruk av forskjellige solhatter. Kom gjerne med tips å innspill! Takk! Anonymkode: b9419...97d
atropos Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 Hvor skal du da? Jeg var på Lanzarote for noen mnd siden, og der fikk vi tak i ny solkrem og canoderm på apoteket. Uv drakt og solkrem, og ellers ha lett bekledning på. Mitt barn ble betydelig bedre i huden av å være i varmt klima, så det er ikke sikkert det blir så mye smøring som ellers. Ha med en trille med stor kalesje, evnt ha en ekstra lang solskygge til å knyte på. Vi har en som denne; https://www.barnisolen.no/solskjerm-barnevogn-zunblock-sunshade?gclid=CjwKCAjw-4_mBRBuEiwA5xnFIJOAYlAmJsdyhAHJG5vZG_w2jE6vYZMrtyGnAr9fs8LYGozS-S4qshoCgwgQAvD_BwE
Forundret.. Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 Du pakker jo bare med canodermen og kortisonsalve i tilfelle krig. Og så gjør dere som normalt. Det er jo like så greit å bare ta med pumpen. Skulle du gå tom så får du kjøpt tilsvarende på apotek. En 200ml med solkrem burde holde til to små, jeg bruker La Roche-Posay Anthelios Wet Skin til de små. Faktor 50. Den kulisser ikke noe særlig noe som er supert med tanke på sanden, kan smøres på våt hud. Og ikke minst så reagerer de ikke på den. Uv draktene har jeg ikke god erfaring med da det har kommet sand innenfor som irriterer huden, det var bedre å smøre og å passe på at de ikke ble eksponert for direkte sollys lenge. Parasoll er en fin ting. Og ikke minst solhatt med Uv. Miniene sin hud blir bedre på tur, det hjelper med en dypp i saltvann, litt sol, endring i luftfuktighet o.l Jeg bytter også forresten i lange perioder ut canoderm med La Roche-Posay Lipikar balm AP+, den har jeg mye bedre erfaring med. Da kan vi hvertfall halvere kortisonbehovet. Ikke lukter klærne sånn spyaktig heller slik de gjør ved canodermbruk. Ulempen et det at den får en ikke på resept. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå