Gå til innhold

Riktig å spleise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten spurte om jeg vil være med i fetterens bryllup. Jeg har ikke møtt noen i familien hans enda, og så på det som en ære å få være med, så takket ja. Vi må reise til andre siden av landet og overnatte. Jeg har kjøpt et ok antrekk til anledningen.

I dag spurte han om vi skulle oppgradere til et finere rom. Jeg skjønte knapt spørsmålet, inntil han sa " det blir bare 400 ekstra per person"

Jeg skal visst betale for transport og overnattingene. Koster meg over 4 000

I tillegg skal han ha meg med på å kjøpe gaven.

Jeg har ikke fått noe invitasjon. Jeg kjenner de ikke. Jeg tar fri fra jobb, fått byttet vakter, for å dra til et avisdesliggende strøk i landet, og skal betale "min del"

Anonymkode: 0fb17...d34

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke aktuelt

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes at du har en gjerrigknark til kjæreste.  Han burde ta alle kostnader til denne reisen.  Det er hans familie og han kan ikke vente at du skal bruke tusenvis av kroner på dette bryllupet.  Du har kjøpt ny kjole for å være fin når du treffer familien hans og det burde holde.

• Liker 14
Skrevet

Gaven burde han ta, men det andre synes jeg det er naturlig å spleise på. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Spleise på en ferietur hadde jeg følt var naturlig men dette er en ren familiegreie du blir med for å glede ham, så det burde han stå for. Å være med i et bryllup til mennesker du ikke kjenner en gang er snilt gjort av deg, så kjøpe ny kjole og ta fri fra jobb er mer enn nok. Bryllup er i grunn sørgende kjedelig, for min del et offer jeg forventet satt pris på.

Hadde nok sagt det rett ut, ellers får han reise alene og jeg hadde levert kjolen tilbake hvis mulig.

Anonymkode: c7e70...a3c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Hvis det var motsatt, ville du betalt alt da? Tviler... Noen tusen for deltakelse i et bryllup er da ikke mye, og du skal dra med din kjære. Ville vært glad for å bli introdusert for familien og sett på det som fine dager med kjæresten. 

Hvis du ikke vil betale litt for å være med familien hans, er du kanskje ikke interessert nok i en fremtid med ham? 

Gaven tenker jeg forresten det er naturlig at han betaler.

Anonymkode: 00a23...a2f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det for gitt at samboer skulle betale alt for meg. Sier man ja til å bli med, sier man også ja til kostnaden, tenker jeg... 

Anonymkode: 6c599...d2d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Overskriften står det spleise, men så antyder du at du skal betale alt? Det siste er jo uaktuelt. Hva er riktig her?  Du kan jo spleise? Skjer det noe lignende fra sin fam eller venner, er det hans tur spleise. Del likt. Ferdig.

Anonymkode: 53f5d...91c

• Liker 1
Skrevet

Ikke faen! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at han skulle betalt jeg..

For noen år siden ble jeg og min kjæreste invitert i et bryllup til min venninne og hennes kommende mann. I det bryllupet var det slik at de ønsket ingen gaver, men at vi måtte betale for maten. Det var på en restaurant. Da betalte jeg for maten til min kjæreste så klart. 

Anonymkode: 24dad...a46

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Betaler ikke voksne mennesker for sin egen reise? Hva er det jeg har gått glipp av?

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten spurte om jeg vil være med i fetterens bryllup. Jeg har ikke møtt noen i familien hans enda, og så på det som en ære å få være med, så takket ja. Vi må reise til andre siden av landet og overnatte. Jeg har kjøpt et ok antrekk til anledningen.

I dag spurte han om vi skulle oppgradere til et finere rom. Jeg skjønte knapt spørsmålet, inntil han sa " det blir bare 400 ekstra per person"

Jeg har ikke fått noe invitasjon. Jeg kjenner de ikke. Jeg tar fri fra jobb, fått byttet vakter, for å dra til et avisdesliggende strøk i landet, og skal betale "min del"

Blir det for dyrt for deg så avslå. 

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet

"Du, jeg har tenkt på din fetter sitt bryllup.... Vettu, det blir litt dyrt for meg, tror rett og slett jeg står over denne gangen....." 

Anonymkode: f16a4...fee

• Liker 11
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Kjæresten og jeg reiser i hverandres familiegreier og vi spleiser alltid på alle utgifter. Ser på det som helt naturlig. Jeg hadde blitt overrasket om det viste seg at daten/ min nye kjæreste hadde tenkt å betale for hele turen med meg, selv. At det går penger på hverandres familier, så lenge man har et forhold til familiene, ser jeg på som naturlig og selvsagt. Du tenker da være sammen med mannen fremover? Det vil bli flere besøk til hverandres familier? Han vil jo da spleise når han reiser med deg også

AnonymBruker
Skrevet

Er det mindre "ære" fordi du må betale selv? 

Anonymkode: f16a4...fee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel betale din del, eller mener du at du ikke skal det? Om du ikke vil betale så får du vel la være å dra.

Anonymkode: 9fb1f...c98

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Annen kultur? 

Anonymkode: 7a401...c3e

Skrevet

Selvfølgelig skal dere spleise!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han måtte vel ha hatt hotellrom uansett? Og gave. Så det blir faktisk billigere for ham at du er med.. Jeg synes han burde betale hotellrommet, gaven og når det gjelder transporten, så tenker jeg at du får vurdere å betale hvis det ikke er snakk om at dere kjører. Hvis dere kjører burde han stå for bensinen, for han hadde jo kjørt uansett. Leste innlegget for mannen min, og han lo godt. Han hadde betalt alt. Men han er veldig raus av natur. Er kjæresten din ellers en god kjæreste? 

Anonymkode: 3902a...bcc

• Liker 4
Skrevet

En ting er å spleise, men har han bestilt både transport og overnatting uten å nevne pris? Bare lagt til grunn at du kunne bruke 4000?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...