AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Del Skrevet 27. april 2019 Uansett hva man gjør eller oppnår i livet, er det bortkastet i lengden. Med mindre man gjør noe helt eksepsjonelt og banebrytende som gjør at man blir husket i historiebøkene, så har man 70-80 år her på jorda, og 100 år etter man er død er man definitivt glemt av alle som har kjent deg. Det spiller ingen rolle hva man har gjort i livet. Jeg jobber faktisk på skole (!), men sørger for å holde disse synspunktene mine svært skjult. Dette er ting jeg holder for meg selv i mitt stille sinn, og jeg er på ingen måte negativ som person. Når jeg møter elever som sliter og faktisk sier de her tingene som at livet er meningsløst, må jeg bare si det politisk korrekte som er å si at det er masse ting som gir livet mening. At man må finne det som betyr noe for deg, og det som gir mening for deg. Føler dere noen mening med livet? Anonymkode: 4d7cc...f38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #2 Del Skrevet 27. april 2019 Uforpliktende sex. Anonymkode: 32960...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Del Skrevet 27. april 2019 Nei. Ingen mening. Det har heller ingen mening å bli nevnt i historiebøkene. Who cares? Anonymkode: e812c...8e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 27. april 2019 #4 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Ja, jeg gjør det. Meningen for meg er å oppleve andre mennesker. Og å se historien og utvikling. Det er jo interessant å studere livet før og nå fks. Det irriterer meg nye å vite at jeg ikke vet hva som skjer i 2030. Hvis jeg tenker på det 😄 velger å ikke, hehe Men jeg tror mest på reinkarnasjon og da er jo muligheten der! Reinkarnasjon gir mest mening for meg når det gjelder hvorfor vi lever. Øh. Det skulle stå 3030 😄 Endret 27. april 2019 av SoWhat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MizBiz Skrevet 27. april 2019 #5 Del Skrevet 27. april 2019 Livet i seg selv kan jo i perioder være godt, morsomt, interessant og givende. Men mening utover det er det jo ikke. Mann, barn, jobb, utdannelse, hobbier, interesser, sanselige opplevelser, åndelige opplevelser - alt det kan gi det mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #6 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg tror ikke på Gud, sånn i tradisjonell forstand i alle fall. Så da er det igrunn veldig logisk at det ikke er noen bakenforliggende mening med mitt, eller ditt liv. Jeg er her fordi foreldrene mine hadde det litt gøy i baksetet på en stilig Ford med laksetrapp og wonderbaum.😂 Anonymkode: 773b0...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. april 2019 #7 Del Skrevet 27. april 2019 Ja livet virker meningsløst dersom du tenker at du må sette spor etter deg i verden. Få av oss gjør det, annet enn kanskje i form av barn som "holder liv i lenken". Da jeg var yngre tenkte jeg at jeg måtte gjøre noe viktig eller bli noe viktig, for ellers var livet mitt meningsløst, og det var en forferdelig tanke. Nå tenker jeg nærmest motsatt. Siden livet mitt er ganske meningsløst i det store og hele har jeg etterhvert innsett at det gir meg en fantastisk frihet. Det er faktisk ikke så farlig om jeg ikke gjør alt riktig i livet, for jeg er ikke et slikt geni eller et slikt forferdelig ondskapsfullt vesen at jeg kommer til å sette tydelige merker etter meg i verden. Verken jeg eller mine feilsteg vil bli husket av verden. Så da er det ikke så farlig da, det å kose seg maksimalt i livet. Når jeg nå får et problem tenker jeg med lettelse "dette føles tøft for meg her og nå, men i det store og hele er dette mindre enn et fnugg i evigheten", og da føles det lettere. MIN mening med livet er meg selv og dem som står med nær. At vi skal ha det så bra som mulig. Så jeg tenker herfra og ut å nyte livet så godt som jeg kan, gjøre livet til dem jeg er glad i så godt som mulig, og når jeg legger meg ned en dag, for godt, så sender jeg stafettpinnen videre, og andre får gjøre det beste ut av sitt liv. Å sette varige spor... nei det er en frihet å ikke gjøre det, og å IKKE være en folk skal vri og vende på i ettertid, skrive særemne om, og for alltid huske på. (For å være ærlig hadde jeg ikke likt et eneste slikt skriv om meg. Jeg er inderlig glad for å IKKE bli analysert av kreti og pleti. Jeg kan få lov til å beholde min særhet og mine feil innen en svært liten krets. Takk gud for det! ) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. april 2019 #8 Del Skrevet 27. april 2019 42 er meningen med livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #9 Del Skrevet 27. april 2019 3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: 42 er meningen med livet Spesielt meningsfullt blir det om en ganger eller deler det på noe. Anonymkode: 46d82...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #10 Del Skrevet 27. april 2019 Jaa, jobber i helsevesenet og har utad en positiv tilnærming til livet etc. Men inne i meg tenker jeg ofte på hvor utrolig meningsløst livet er. Har snakket med et par om dette, og en spurte: "Men trenger livet ha så mye mening da?" Nei, det gjør jo ikke det. Men problemet er nok at vi er skapt for å føle mening og tilhørighet virker det som, og når man ikke gjør det, føler man på denne konstante meningsløsheten. For alt er jo meningsløst. Hva er vitsen? Synd, synes det er trist også at vi er så uviktige. Men hvis jeg tenker at det kan være noe etter døden, føler jeg meg narsissistisk. Vi er jo bare mennesker. Så tror ikke vi er så viktige innerst inne at det er noe etter døden. Og det gir meg den konstante meningsløse følelsen. Og det gjør vondt faktisk. Et hull i det indre på en måte. Vi bsre eksisterer, så skal vi dø. Selvsagt kan man føle mer mening når man gjør ting som beriker livet, interesser, kultur, hobby etc. Samt være med de man er glad i. Men til syvende og sist, så skal vi jo dø. Snodige greier.. Ble langt dette😂 men bruker sikkert 90% av hjernekapasiteten min på å tenke på dette, (som jeg sikkert kunne brukt på mye annet fornuftig) så kunne sikkert skrevet en roman😅 Anonymkode: b72fa...6cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #11 Del Skrevet 27. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spesielt meningsfullt blir det om en ganger eller deler det på noe. Anonymkode: 46d82...17f du har ikke lest boka, du? Anonymkode: ff43c...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. april 2019 #12 Del Skrevet 27. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spesielt meningsfullt blir det om en ganger eller deler det på noe. Anonymkode: 46d82...17f Om du hadde lest boken The Hitchhiker's Guide to the Galaxy så ville du forstått svaret mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #13 Del Skrevet 27. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: du har ikke lest boka, du? Anonymkode: ff43c...039 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: Om du hadde lest boken The Hitchhiker's Guide to the Galaxy så ville du forstått svaret mitt. Jo, men tenk om en ganger eller deler tallet da. Anonymkode: 46d82...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #14 Del Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, men tenk om en ganger eller deler tallet da. Anonymkode: 46d82...17f Hva er kvadratroten av meningen med livet? Anonymkode: 773b0...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripshagen Skrevet 27. april 2019 #15 Del Skrevet 27. april 2019 Etter å ha mistet flere jeg er glade i, og nesten mitt eget liv, er meningen med livet å leve. Med alt som hører til. Det er hjerterått, spennende, dramatisk, fantastisk. Ekte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MizBiz Skrevet 27. april 2019 #16 Del Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er kvadratroten av meningen med livet? Anonymkode: 773b0...64f Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er kvadratroten av meningen med livet? Anonymkode: 773b0...64f ...multiplisert med eksistensiell krise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #17 Del Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, MizBiz skrev: ...multiplisert med eksistensiell krise? Jeg liker ikke matematikk en gang 😂 Anonymkode: 773b0...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MizBiz Skrevet 27. april 2019 #18 Del Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, Ripshagen skrev: Etter å ha mistet flere jeg er glade i, og nesten mitt eget liv, er meningen med livet å leve. Med alt som hører til. Det er hjerterått, spennende, dramatisk, fantastisk. Ekte. Godt sagt. Etter endel livskriser og tap er meningen med livet å være istand til å ha det godt, nyte andre mennesker, hobbier/interesser, god mat, barna i livet mitt, kjæresten og all kosinga vår, turer i naturen, morsomme mennesker - å le er virkelig medisin. Småting. Ikke de virkelige store ting jeg har fått til, egentlig, men dette er godt nok, som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MizBiz Skrevet 27. april 2019 #19 Del Skrevet 27. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke matematikk en gang 😂 Anonymkode: 773b0...64f Hahaha. Ikke jeg heller:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 27. april 2019 #20 Del Skrevet 27. april 2019 Må det ha noen mening, da? Jeg for min del ser ingen spesifikk mening med det, og føler jeg har opplevd nok dritt til nå til at jeg kanskje burde sett "lyset" og blitt et "nytt og bedre" menneske, men det har ikke skjedd. Så da er det enkleste heller å forsøke og gjøre det beste ut av hver dag - kanskje det dukker opp en ordentlig "vei" mens man går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå