AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Bor i et middels stort boligfelt i et middels stort tettsted. Det er en del veikryss og veier i boligfeltet. Har lagt merke til at en av naboene mine kjører ganske så «uvettig». Bryter vikeplikten sin (høyreregel), kjører midt på veien foran svinger, kjører vinglete og virker generelt uoppmerksom. Dette har jeg lagt merke til både som fotgjenger og når jeg selv har kjørt bil. Har også kjørt bak vedkommede over lengre avstander (riksvei, fartsgrense 70-80), og personen kjører da ofte altfor sakte, vinglete og til dels midt på veien. Dette er et middels stort tettsted, og mange «kjenner mange», så jeg vet godt hvem vedkommede er. Jeg vet også at vedkommede sliter med helsen. Har en del felles bekjente. Senest i går måtte jeg bråbremse fordi vedkommede brøt høyreregelen i et veikryss, tilsynelatende uten å merke at h*n hadde brutt vikeplikten. Så ikke til siden! Jeg hadde begge niesene mine i bilen så jeg fikk hjertet opp i halsen for å si det mildt. I tillegg syklet det barn i gata samtidig. Tidligere i vinter lå jeg bak vedkommede i mørket. Det skal sies at det var svart asfalt, regn og møtende trafikk, og ikke den beste sikten. Vedkommede vinglet, kjørte rykkete og var tidvis nesten utenfor veien flere ganger. Dette er bare noen få eksempler på dette vedkommedes kjøring. Nå kjenner jeg at nok er nok. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det lille jeg har sett til denne kjøringen gjør meg sterkt bekymret! Det bor mange barn her, og vi har ingen å miste. Er det helt uhørt å sende anonymt brev til personens lege? Vet vi har samme fastlege, det kom fram på legekontoret da vi tilfeldigvis møttes der og kom i prat. Eller anonymt brev til politiet? Anonymt brev til vedkommede? Kjøre etter med dashcam og skaffe bevis og sende som anonymt brev til vedkommede??Konfrontere vedkommede direkte?? Anonymkode: beaa8...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 Brev til politiet og legen. Gjerne med bevis. Anonymkode: 39981...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå