Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo flere ateister desto flere religiøse blir det. Dere har ikke alle svarene. Ateistene i dette landet har fucka opp mye. Familielivet, ekteskap, omsorg for foreldre. Dere bidrar til kaldt og ego samfunn. Dere har ingen substans. Lever som luft. 

Anonymkode: cc084...a11

Det er vel ingen som har påstått at ateister har alle svarene heller, man har ganske enkelt valgt å ikke tro på noen spesifikk gud eller guddom. Man ser da bort fra det guddommelige, men det er ikke til hinder for at man kan være spirituell. 

Fucka opp mye? Mange av oss ateister er ganske enkelt for at den enkelte skal leve livet slik det passer, uansett om det innebærer familie og ekteskap eller ikke. 

Anonymkode: 2f510...1a8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo flere ateister desto flere religiøse blir det. Dere har ikke alle svarene. Ateistene i dette landet har fucka opp mye. Familielivet, ekteskap, omsorg for foreldre. Dere bidrar til kaldt og ego samfunn. Dere har ingen substans. Lever som luft. 

Om du tror Norge  og Europa var noe bedre da nesten alle var religiøse så er du både historieløs og naiv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vær så ateister som dere bare vil, men den arrogante holdningen deres mot troende er kvalmende. Hvorfor brenner det dere at noen ber? Det er håp i bønn, positivitet og ønske om bedre tilværelse. Dere har ingen å takke så alt i livene deres er tilfeldig. La oss som ber be i fred uten arrogansen deres. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen som har påstått at ateister har alle svarene heller, man har ganske enkelt valgt å ikke tro på noen spesifikk gud eller guddom. Man ser da bort fra det guddommelige, men det er ikke til hinder for at man kan være spirituell. 

Fucka opp mye? Mange av oss ateister er ganske enkelt for at den enkelte skal leve livet slik det passer, uansett om det innebærer familie og ekteskap eller ikke. 

Yeah right, ikke tåler dere kors og ikke tåler dere hijab. Ren mobbing mot troende. Spar meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Yeah right, ikke tåler dere kors og ikke tåler dere hijab. Ren mobbing mot troende. Spar meg.

Det er mulig du har møtt på folk som ikke tåler hverken kors eller hijab, men det har fint lite med ateisme i seg selv å gjøre. For øvrig har jeg både trodende og ikke-troende venner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe i mot folk som tenker som deg. Man kan være alt i denne verden, men assholes har jeg ikke til overs for. Om det er ekstreme kristne, muslimer eller ateister. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
På 28.4.2019 den 21.39, latuda skrev:

Hvorfor skal jeg be til noe som godtar all driten som skjer rundt om i verden? Hvis Gud hadde fantes, hadde han vel ikke godtatt alle gærningene som går rundt og dreper, krig, naturkatastrofer osv. Nei takk, ber ikke til Gud, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Alltid det samme argumentet... 

Gud står ikke bak ondskapen. Mennesker gjør. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Men Gud står bak det gode?

Anonymkode: 1c848...1a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2019 den 12.18, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er jo ikke det samme. Tror du ikke på noe som er usynlig? Hva med vinden? Den er ikke synlig, den bare føles. Sånn er det med Gud også. Man kan ikke se han, men man føler han.

Ærlig talt, dette er idiotisk! Forskere klarer fint å forklare vinden, det er bare luftpartikler i en spesiell bevegelse. De kan ikke forklare Gud. Jeg blir så sint når folk kommer med slike uvitende innlegg!

Anonymkode: 1c848...1a0

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær så ateister som dere bare vil, men den arrogante holdningen deres mot troende er kvalmende. Hvorfor brenner det dere at noen ber? Det er håp i bønn, positivitet og ønske om bedre tilværelse. Dere har ingen å takke så alt i livene deres er tilfeldig. La oss som ber be i fred uten arrogansen deres. 

Det tragiske er at du ikke ser ironien og hykleriet i dette innlegget.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ber ofte. Selvom ikke de rundt meg vet det. Og selvom jeg er usikker på min tro, så er det noe betryggende og meditativt ved å be syntes jeg. 

Argumentet mange kommer med "hvis Gud finnes hvorfor er det så mye ondskap i verden da?" kan forklares veldig enkelt. Gud ga mennesket fri vilje. Denne ondskapen som er i verden er skapt av mennesket. Og de mennesker som bruker sin frie vilje på ondskap, vil heller ikke få noe evig liv som konsekvens. Livet vi har på jorden, min teori, er bare en test. 

Anonymkode: 06c92...eed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Tviler på at du vil finne ateister som sier at man er opplyst om man tror på slikt.

Mange av de som tror på slikt er jo veldig tydelige på at de ikke tror på Gud. Langt flere i dag snakker åpent om at de tror på horoskop, klarsynte osv enn at de tror på Gud. Å tro på horoskop og klarsynte blir ikke latterliggjort på samme måte som det å tro på Gud ofte blir. 

Anonymkode: 89beb...b6a

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt skal alle få leve livet som de ønsker (så lenge de ikke skader andre), uansett om det innebærer familie og ekteskap eller ikke! Trenger da ikke å være ateist for å mene det!?! 

AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2019 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere som har stått fram som kristne om de som av og til ber uten å "innrømme det". At de er feige, eller at de bare ikke har funnet helt ut av sin tro (ennå)? Tror dere Gud blir sint på dem? 

I USA, f.eks. er det jo helt vanlig at kjendiser og andre man ikke tenker på som spesielt religiøse poster ting på Facebook som "be for meg", "husk å be for jordskjelvofrene på Haiti", "du er i mine bønner" osv. Her i Norge er ikke det vanlig å skrive uten at vedkommende er veldig religiøs. 

Tror ikke Gud blir sint på den nei. 

Anonymkode: 19335...475

Skrevet

Jeg ber av og til, ja. Ser ikke på meg selv som super kristen, altså jeg ber ikke bordbønn og går ikke i kirken regelmessig, men enkelte dager føler jeg meg ekstra takknemlig og kan finne på å be til Gud og takke for det jeg er takknemlig for. Andre ganger kan jeg be om at en reise skal gå bra, eller om det har skjedd noe grusomt i verden (terrorisme, naturkatastrofe, osv) kan jeg be om at Gud skal sende styrke til ofrene og pårørende. Er ikke flau over å innrømme dette i det hele tatt

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 29.4.2019 den 23.41, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Så mennesker står bak jordskjelv, barn som dør av leukemi, mennesker står bak lynnedslag, tørke og flom (som også skjedde lenge før menneskeskapte klimaendringer), tsunamier, steinskred og snøskred (ditto), monsterveps, malaria, rabies...? Listen er uendelig, folk lider eller dør av mye som ikke er menneskeskapt.

Til TS, nei jeg ber aldri. At det skal finnes en gud/flere guder som 1) eksisterer og 2) bryr seg om at jeg ber om at favorittlaget skal vinne i morgen eller at jeg ikke må få elveblest, er så absurd at det er latterlig. 

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...