Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om de ikke er "offisielt" personlig kristne? Uten at de snakker om det til andre? 

Anonymkode: 89beb...b6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, trenger å gjøre d noen ganger 

Anonymkode: d3a2b...67e

• Liker 1
Skrevet

Sinnsykt at vi lever i 2019 og folk fortsatt tror det finnes en gud..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan da vel ikke være mange som fortsatt tror på en usynlig venn i 2019..

Anonymkode: f6b26...f76

• Liker 2
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 minutt siden, Medullaoblongata skrev:

Hvorfor er det sinnsykt? 

AnonymBruker
Skrevet

Mange gjør det ja. 😊

Anonymkode: aa645...717

• Liker 2
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Medullaoblongata skrev:

Ikke troende personer (noe jeg også er) har sagt slikt siden antikken, Og ja det fantes også ateister på den tiden og agnostikere.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 2
Skrevet

Ja, jeg ber om at han snart henter meg "hjem".

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere som har stått fram som kristne om de som av og til ber uten å "innrømme det". At de er feige, eller at de bare ikke har funnet helt ut av sin tro (ennå)? Tror dere Gud blir sint på dem? 

I USA, f.eks. er det jo helt vanlig at kjendiser og andre man ikke tenker på som spesielt religiøse poster ting på Facebook som "be for meg", "husk å be for jordskjelvofrene på Haiti", "du er i mine bønner" osv. Her i Norge er ikke det vanlig å skrive uten at vedkommende er veldig religiøs. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Ja, jeg ber om at han snart henter meg "hjem".

Ønsker du ikke å leve? 

Skrevet
10 hours ago, Kjærlighetsbarn98 said:

Hvorfor er det sinnsykt? 

De fleste slutter å tro på julenissen, påskeharen og tannfeen lenge før puberteten, så da er det litt merkelig at så mange fortsetter å tilbe en usynlig ånd i himmelen, som visstnok lytter til våre bønner, og passer på oss alle sammen. 

• Liker 4
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
29 minutter siden, Miklo Velka skrev:

De fleste slutter å tro på julenissen, påskeharen og tannfeen lenge før puberteten, så da er det litt merkelig at så mange fortsetter å tilbe en usynlig ånd i himmelen, som visstnok lytter til våre bønner, og passer på oss alle sammen. 

Det er jo ikke det samme. Tror du ikke på noe som er usynlig? Hva med vinden? Den er ikke synlig, den bare føles. Sånn er det med Gud også. Man kan ikke se han, men man føler han.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker du ikke å leve? 

Av og til

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er jo ikke det samme. Tror du ikke på noe som er usynlig? Hva med vinden? Den er ikke synlig, den bare føles. Sånn er det med Gud også. Man kan ikke se han, men man føler han.

Ikke meg du siterte, men: Vinden kan man jo beviselig føle, og den lar seg også påvise eksperimentelt. Med andre ord kan man enkelt bevise objektivt at den er der, og man kan repetere eksperimentet og få akkurat det samme resultatet. 

Anonymkode: 2f510...1a8

• Liker 4
Skrevet (endret)
11 hours ago, Kjærlighetsbarn98 said:

Men så ber man heller ikke til vinden for bedre avlinger, større pupper, hvitere tenner, bedre lønn eller å bli kurert for sykdom, eksempelvis. Det ville jo vært for dumt.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal jeg be til noe som godtar all driten som skjer rundt om i verden? Hvis Gud hadde fantes, hadde han vel ikke godtatt alle gærningene som går rundt og dreper, krig, naturkatastrofer osv. Nei takk, ber ikke til Gud, og kommer heller aldri til å gjøre det.

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg har større tro på å frigjøre seg fra negative mønstre, tankenes kraft og fokusere mer på det man ønsker mer av. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange i dag gjør narr av de som tror på Gud, anser dem som nærmest uopplyste. Sammenligner det med å tro på julenissen. Stadig ferre tror også på Gud. Men veldig mange tror likevel på noe som ikke lar seg bevise. Horoskop, tarotkort, synske osv. Er det så mye mer opplyst? 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange i dag gjør narr av de som tror på Gud, anser dem som nærmest uopplyste. Sammenligner det med å tro på julenissen. Stadig ferre tror også på Gud. Men veldig mange tror likevel på noe som ikke lar seg bevise. Horoskop, tarotkort, synske osv. Er det så mye mer opplyst? 

Tviler på at du vil finne ateister som sier at man er opplyst om man tror på slikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo flere ateister desto flere religiøse blir det. Dere har ikke alle svarene. Ateistene i dette landet har fucka opp mye. Familielivet, ekteskap, omsorg for foreldre. Dere bidrar til kaldt og ego samfunn. Dere har ingen substans. Lever som luft. 

Anonymkode: cc084...a11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...