Gå til innhold

Når kan barn tidligst få diagnosen Asperger syndrom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har nylig begynt med kartlegging av barnet vårt som vi, i tillegg til barnehage og PPT, mistenker kan ha Asperger. Barnet er 4 år.

Hvor lang tid er det normalt å vente til en diagnose blir satt, eller i motsatt fall, avklart at det ikke er Asperger? Vi skal snart i utredning(?) gjennom PPT.

Anonymkode: ffd1d...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjer med et kg flyter over av asperger tråder. Ikke en og samme person står bak alle trådene tilfeldigvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Tror de må være fylt 3 år. 

Det jeg lurer på er om hvor lang tid det tar fra det blir mistenkt til diagnosen blir satt. Behandlingstid, eller hva jeg skal kalle det.

Akkurat nå, Mumeod skrev:

Hva skjer med et kg flyter over av asperger tråder. Ikke en og samme person står bak alle trådene tilfeldigvis?

Gjør det? Det var jeg ikke klar over. Får sjekke det ut, kanskje jeg finner informasjon i andre tråder :)

TS

Anonymkode: ffd1d...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Det kommer helt ann på hvor store vanskeligheter han har. De bør vel være ganske omfattende før de legger mye utredning i dette. Det jeg lurer på er egentlig hvordan de har tenkt til å skille asberger fra andre typer autisme og utviklingsforstyrrelser så tidlig. Her er vel sjangsen for feildiagnostisering stor og jeg ville tatt det med en klype salt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...