AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Jeg må si at jeg har reagert på de som forteller at de jobber på NAV og i BV. Der hvor mennesker i åpenbare mer sårbare posisjoner befinner seg. Har sett begge eksempler her; og jeg tenker at de aldri burde jobbet i sektorene. Selv om en er anonym uansett her, så er de overnevnte to yrker hvor en innehar makt. Hvor smart er det under brukernavn å si at en jobber fks der? Er det for å virke til å inneha makt og kunnskap ovenfor andre? Nei, jeg tror ikke alle er ærlige. Men noen forteller åpent under Nick ærlig. Hva mener dere om det? Anonymkode: bad3a...9bc
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Hvorfor skulle ikke det være greit? De er nå mennesker som alle andre og kan også uttrykke frustrasjon til tider og være litt ufine. Det er jo ikke spesielt relevant hvordan de er på privaten. Det viktige er jo at de klarer å opptre profesjonelt i jobben. Det eneste jeg ikke synes noe om er når noen forteller i enkelte tråder at de er lege/sykepleier/annet helsepersonell og gir medisinske råd i andre tråder. Det synes jeg er det samme som å signere som helsepersonell under de medisinske rådene, men moderatorene er veldig slepphendte med dette. Anonymkode: 8a7d1...8cb 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 Jeg syns det er fint at vi har folk fra alle yrker her. BV-ansatte kan ofte nyansere enkelte debatter her inne, det samme med en fra NAV. Mange lurer på hvordan det er å jobbe i BV og NAV og da er det fint å få et realistisk bilde. Men greit å være anonym bruker. Anonymkode: e22fc...a2c 8
Gjest O.G. Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 Hvis TS skriver at vedkommende er lege, så vil det være mange som får en liten O her inne.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, O.G. skrev: Hvis TS skriver at vedkommende er lege, så vil det være mange som får en liten O her inne. Uavhengig av kjønn? Anonymkode: 8a7d1...8cb
Gjest O.G. Skrevet 27. april 2019 #6 Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uavhengig av kjønn? Anonymkode: 8a7d1...8cb Jeg aner ikke kjønnet på den som laget alle legetrådene.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #7 Skrevet 27. april 2019 Tenker ikke akkurat makt når jeg ser folk si at de jobber i NAV. Må innrømme ar det første jeg tenker er kjedelig saksbehandlerjobb som kommer til å bli tatt over av roboter. 4 minutter siden, O.G. said: Hvis TS skriver at vedkommende er lege, så vil det være mange som får en liten O her inne. Skjønner ikke at folk her inne er så gærne etter leger, det er mange yrker som er mer avslappende eller spennende som tjener like mye. Regner med at det er på grunn av at det er så mange sykepleiere her inne. Anonymkode: 2d86e...695 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #8 Skrevet 27. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er fint at vi har folk fra alle yrker her. BV-ansatte kan ofte nyansere enkelte debatter her inne, det samme med en fra NAV. Mange lurer på hvordan det er å jobbe i BV og NAV og da er det fint å få et realistisk bilde. Men greit å være anonym bruker. Anonymkode: e22fc...a2c Anonym går helt fint Anonymkode: bad3a...9bc
Alivamale Skrevet 27. april 2019 #9 Skrevet 27. april 2019 23 minutter siden, O.G. skrev: Hvis TS skriver at vedkommende er lege, så vil det være mange som får en liten O her inne. 😂 4
Yuumi Skrevet 27. april 2019 #10 Skrevet 27. april 2019 38 minutter siden, O.G. skrev: Hvis TS skriver at vedkommende er lege, så vil det være mange som får en liten O her inne. De jævla legetrådene :') Tok jo hele forsiden! 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #11 Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, Emblja skrev: De jævla legetrådene :') Tok jo hele forsiden! Tror en lege selv skriver dem. Har konkludert med det etter at jeg leste at medisinstudenter og leger er veldig spesielle 🤣 Anonymkode: bad3a...9bc 3
Alivamale Skrevet 27. april 2019 #12 Skrevet 27. april 2019 2 minutter siden, Emblja skrev: De jævla legetrådene :') Tok jo hele forsiden! Vi kan jo skape en ny, for nå ble det litt stille. «Vil legen synes jeg er sexy dersom jeg er litt stygg på håret?”, for eksempel. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #13 Skrevet 27. april 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker ikke akkurat makt når jeg ser folk si at de jobber i NAV. Må innrømme ar det første jeg tenker er kjedelig saksbehandlerjobb som kommer til å bli tatt over av roboter. Skjønner ikke at folk her inne er så gærne etter leger, det er mange yrker som er mer avslappende eller spennende som tjener like mye. Regner med at det er på grunn av at det er så mange sykepleiere her inne. Anonymkode: 2d86e...695 Så dumt med snurtheten din. Klart du er i en maktposisjon på NAV all den tid de som oppsøker deg er i en mer eller mindre sårbar posisjon. Hvilke "folk her inne" snakker du om? Anonymkode: bad3a...9bc
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #14 Skrevet 27. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke at folk her inne er så gærne etter leger, det er mange yrker som er mer avslappende eller spennende som tjener like mye. Regner med at det er på grunn av at det er så mange sykepleiere her inne. "Folk" her inne er ikke gærne etter leger. Er nok noen veldig få som lager mange legetråder, og som like gjerne kan være trolletråder. Anonymkode: fd0ef...be0 4
Ullvott Skrevet 27. april 2019 #15 Skrevet 27. april 2019 Jeg mener de fleste yrker er helt ok å nevne, men de som jobber innen yrker der de blir kjent med noens personlige forhold må være ytterst forsiktige med hvordan de uttrykker seg her. Jeg kan huske å ha reagert på enkelte innlegg som jeg mener har gitt for mye personinformasjon, uten at jeg finner noen konkrete eksempler akkurat nå. Det er innlegg av typen: «Jeg er lærer og har en elev som .... (sett inn en spesiell problemstilling). Hva gjør jeg?» Heldigvis er det ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell i helse-trådene! Men det er jo enkelte som naturlig nok ikke bør oppgi «yrket» sitt her. Det ville unektelig sett litt snålt ut om det hadde kommet tråder av typen «Jeg er statsminister/finansminister/kronprinsesse og i forbindelse med jobben har jeg opplevd at .... (sett inn noe temmelig spesielt). Hvordan bør jeg reagere på det? Overreagerer jeg?» 4
Yuumi Skrevet 27. april 2019 #16 Skrevet 27. april 2019 12 minutter siden, Ullvott skrev: Jeg mener de fleste yrker er helt ok å nevne, men de som jobber innen yrker der de blir kjent med noens personlige forhold må være ytterst forsiktige med hvordan de uttrykker seg her. Jeg kan huske å ha reagert på enkelte innlegg som jeg mener har gitt for mye personinformasjon, uten at jeg finner noen konkrete eksempler akkurat nå. Det er innlegg av typen: «Jeg er lærer og har en elev som .... (sett inn en spesiell problemstilling). Hva gjør jeg?» Heldigvis er det ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell i helse-trådene! Men det er jo enkelte som naturlig nok ikke bør oppgi «yrket» sitt her. Det ville unektelig sett litt snålt ut om det hadde kommet tråder av typen «Jeg er statsminister/finansminister/kronprinsesse og i forbindelse med jobben har jeg opplevd at .... (sett inn noe temmelig spesielt). Hvordan bør jeg reagere på det? Overreagerer jeg?» 😂 2
Alivamale Skrevet 27. april 2019 #17 Skrevet 27. april 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker ikke akkurat makt når jeg ser folk si at de jobber i NAV. Må innrømme ar det første jeg tenker er kjedelig saksbehandlerjobb som kommer til å bli tatt over av roboter. Skjønner ikke at folk her inne er så gærne etter leger, det er mange yrker som er mer avslappende eller spennende som tjener like mye. Regner med at det er på grunn av at det er så mange sykepleiere her inne. Anonymkode: 2d86e...695 Du tenker at en robot kan ta over en NAV-saksbehandlers jobb? Det er svært trist at du er så enkel. Kanskje du uttrykker slikt fordi du kan erstattes av en robot?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #18 Skrevet 28. april 2019 Jeg synes ikke det er en god ide å utgi yrke under brukernavn. Det er mange som da vil tenke på hva annet personen har skrevet, og få dette til å bli at personen er uegnet i yrket sitt. Anonymkode: 6f3cf...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #19 Skrevet 28. april 2019 7 hours ago, Alivamale said: Du tenker at en robot kan ta over en NAV-saksbehandlers jobb? Det er svært trist at du er så enkel. Kanskje du uttrykker slikt fordi du kan erstattes av en robot? Jeg uttrykker slik fordi jeg jobber med automatisering innen saksbehandling hos store organisasjoner og selskap, inkludert NAV. Det skjer veldig mye innen automatisering og AI innen saksbehandling, og det kommer bare til å utvikle seg fremover. Anonymkode: 2d86e...695 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #20 Skrevet 28. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må si at jeg har reagert på de som forteller at de jobber på NAV og i BV. Der hvor mennesker i åpenbare mer sårbare posisjoner befinner seg. Har sett begge eksempler her; og jeg tenker at de aldri burde jobbet i sektorene. Selv om en er anonym uansett her, så er de overnevnte to yrker hvor en innehar makt. Hvor smart er det under brukernavn å si at en jobber fks der? Er det for å virke til å inneha makt og kunnskap ovenfor andre? Nei, jeg tror ikke alle er ærlige. Men noen forteller åpent under Nick ærlig. Hva mener dere om det? Anonymkode: bad3a...9bc Det smarteste man gjør er å ikke gi info av noe slag som kan identifisere en på nettet. Anonymkode: dd742...f8e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå