Gå til innhold

MAUR

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp! Jeg har fått slike sorte, bittesmå maur inn i leiligheten min. Det ser ut som om de kommer inn under en list på kjøkkenet, selv om jeg ikke ser antydninger til hull. Jeg har kjøpt to maurbokser og en beholder med Baythion Quick. Det står at den sistnevnte er til utendørsbruk, men jeg har faktisk strødd den litt inne under lista. Er det farlig? Jeg føler at den er mye mer effektiv! Hvor lang tid tar det før slikt fungerer? 

Anonymkode: ea954...3ef

Skrevet
2 minutter siden, SupaWoman skrev:

Her bruker vi Permetrin ute og inne, det er det som har funket best her i alle år.  Fås der de selger uteplanter og sikkert mange andre steder.

https://www.skadedyrshop.no/power-permetrin-insektspray-med-sproyteror?gclid=CjwKCAjw-4_mBRBuEiwA5xnFICH0xboH8QmiEBKmFR4j0vcmuvji6RYxiBdbzFF7zLHj1sF2bz5IzhoCDskQAvD_BwE

Det skal jeg teste om ikke dette funker! :) Jeg blir gal av maur. Det er ikke snakk om mye her, men likevel... Jeg har et blomsterbedd rett utenfor veggen til kjøkkenet- mistenker at det må komme derfra. Føler hele leiligheten min er skitten nå :(

Skrevet

Permetrin gjorde underverker hos meg. Alle sammen døde med det samme og var borte ut sommeren, men de kom tilbake året etter. Ny runde med permetrin gjorde samme susen. 

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Har brukt permetrin. Maurbokser forsøkte jeg men de hjalp ikke en døyt. Våknet av at mauren kravlet over meg i senga 🤯 *grøss*

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjempestor invasjon av maur på gamle jobben, dem hadde flere meter lange stier innover i lokalene og opp trapper. 
Satte ut to maurbokser, og dagen etter var alt borte. 

Anonymkode: 6fd5b...68b

Skrevet
5 minutter siden, Tamsi skrev:

Permetrin gjorde underverker hos meg. Alle sammen døde med det samme og var borte ut sommeren, men de kom tilbake året etter. Ny runde med permetrin gjorde samme susen. 

Er det med en slik tynn dings som man lan spraye i sprekker med da?

Skrevet
6 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Har brukt permetrin. Maurbokser forsøkte jeg men de hjalp ikke en døyt. Våknet av at mauren kravlet over meg i senga 🤯 *grøss*

Æsj🤮 Da hadde jeg.... KLIKKA. Jeg hater insekter aå derfor tar jeg dette tungt 🤨

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kjempestor invasjon av maur på gamle jobben, dem hadde flere meter lange stier innover i lokalene og opp trapper. 
Satte ut to maurbokser, og dagen etter var alt borte. 

Anonymkode: 6fd5b...68b

Bra det funka da :)

AnonymBruker
Skrevet

Om de er i bedet, og det virker til å være en nyetablert tue, ville jeg vurdert å grave den frem og fjerne den i en trillebår. Ellers vokser bare tuen seg større og større. Alternativt kan du strø kanel i bedet. De liker ikke kanel. Det finnes også pulver som blandes i vann og som kan helles i bedet.

Ellers blir det rådene over fra andre, pluss ha det rent inne så de ikke har behov for å lete etter mat der osv. Om du velger å ikke grave vekk tuen, vær veldig obs neste vår : med en gang du ser de begynner å livne til, legg ut maurgift som de vårsultne maurene tar med seg til tuen. Nå er det så mye annen mat ute, at det kan hende de velger bort giften. Men om våren er de veldig klare til å spise hva som helst.

Anonymkode: 8c102...a6b

Skrevet
17 timer siden, Miss/usikker skrev:

Er det med en slik tynn dings som man lan spraye i sprekker med da?

Ja, det følger med et slags rør til sprayboksen

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde maur på badet i sokkeletasjen, men de forsvant da vi la ut en slik maurboks med gift. De tar med seg giften hjem og da stryker de med..

Anonymkode: db6b7...b76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...