Gå til innhold

Barnehage og flytting

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom en unge som går i barnehage skal flytte, hvordan forholder barnehagepersonalet seg til dette?

Synes de er voldsomt opptatt av hvordan de skal takle dette, virker nesten som om de ikke tør å ta det opp med barnet. Ungen er vel ikke udelt positiv, men vet jo heller ikke hva det flytter til. Jeg og barnefaren har sterke konflikter her, og barnet får vel heller ikke akkurat fått så mange positive tilbakemeldinger på det stedet det skal flytte til. Er det hos meg er det positivt til flytting, er det hos faren er det negativ. Faren forteller selvsagt barnehagen sin oppfatning, jeg forteller min.

Jeg synes imidlertid de bør forholde seg til realitetene, og bidra til at flyttingen blir så positiv som mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nå har du endelig kommet så langt. Så bra for deg. :klappe:

Barnehagepersonalet synes sikkert det er leit med flyttingen, og de må vel få lov til å utrykke sorg over at et barn de er glad i, skal reise. Men jeg er enig i at de også bør snakke om flyttingen som noe bra. Og det tror jeg nok de gjør også. Du er jo ikke der i barnehagen med barnet ditt hver eneste dag, hvert eneste minutt!

Jeg antar at barnet er så stort at det forteller deg endel av hva som skjer i barnehagen. Men vær klar over at barn ikke alltid er så gode på å formidle alt som skjer og blir sagt. :wink:

Lykke til med flyttingen. Det blir nok bra for deg!

Skrevet

Barnehagepersonalet synes sikkert det er leit med flyttingen, og de må vel få lov til å utrykke sorg over at et barn de er glad i, skal reise. Men jeg er enig i at de også bør snakke om flyttingen som noe bra.

:Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet
Så nå har du endelig kommet så langt. Så bra for deg. :klappe:

Barnehagepersonalet synes sikkert det er leit med flyttingen, og de må vel få lov til å utrykke sorg over at et barn de er glad i, skal reise. Men jeg er enig i at de også bør snakke om flyttingen som noe bra. Og det tror jeg nok de gjør også. Du er jo ikke der i barnehagen med barnet ditt hver eneste dag, hvert eneste minutt!

Jeg antar at barnet er så stort at det forteller deg endel av hva som skjer i barnehagen. Men vær klar over at barn ikke alltid er så gode på å formidle alt som skjer og blir sagt. :wink:

Takk for hyggelig svar :)

Men jeg har ikke særlig tillit til personalet, så jeg er stygt redd de ikke akkurat bidrar med noen positiv holdning når det gjelder flyttingen. Jeg har f.eks ikke samme mulighet som min eks til å bruke min mor til henting og bringing i bh, noe han ofte benytter seg av. Men det er jeg som får all kritikken, og han som får all støtten. Sier jeg noe ser de på meg leeenge, liksom for å bruke blikkets makt, og se hvem som først slår blikket ned..

Gjest Porselen
Skrevet

Hev deg over dem, og skap din egen positive atmosfære for ditt barn og flytteprosessen.

Og lykke til videre i livet!

Gjest tin tin
Skrevet

Har du muligheten til å besøke den nye barnehagen sammen med barnet ditt?

I såfall ville jeg ha forsøkt å få til noen besøk dit før endelig overflytting, slik slipper barnet å grue seg.

Blir jo veldig feil dersom all neggativ oppmerksomhet rundt dette med flyttingen jør at barnet begynner å grue seg...

Barn er veldig tilpassningsdyktige og flyttingen kommer helt sikkert til å gå bedre enn du tror!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...